Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief 18-70 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alternatief 18-70 Nikon

Zou graag trapje hoger gaan met lens, gebruik nu de 18-70 kitlens van Nikon, maar zie door bos bomen niet altijd even goed.
    Lensgebruik is voor 'alledaagse' fotografie, maar ik zou graag scherper gaan.
    Of zit ik goed met de 18-70?

Re: alternatief 18-70 Nikon

17-55 is de meest logische stap; deze lens is makkelijk tweedehands te vinden (richtprijs 750 euro). Voor telegebruik raad ik de 70-300 VR aan.
    Met beide lenzen heb je een groot bereik en enorm scherpe beelden. Het ideale duo voor DX-formaat.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      17-55 is de meest logische stap; deze lens is makkelijk tweedehands te vinden (richtprijs 750 euro). Voor telegebruik raad ik de 70-300 VR aan.
      Met beide lenzen heb je een groot bereik en enorm scherpe beelden. Het ideale duo voor DX-formaat.

ja, logisch misschien wel, maar mijn madam vind andere uitgaven logischer dan 750 of meer voor 'maar een lens'...
      Dacht eerder aan compartiment 'lager' qua prijsklasse...vandaar mijn insteker of ik dan niet beter me hou aan 18-70...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
        ja, logisch misschien wel, maar mijn madam vind andere uitgaven logischer dan 750 of meer voor 'maar een lens'...
        Dacht eerder aan compartiment 'lager' qua prijsklasse...vandaar mijn insteker of ik dan niet beter me hou aan 18-70...?
        laat dit niet aan uw madam lezen, maar neem het zelf eens door. Jaja ik weet het, het is van Ken Rockwell.

waarom ge van uw madam een goeie lens moet kopen

als je lager wilt in prijsklasse en heel goede kwaliteit wilt, dan zijn er superscherpe en betaalbare vaste lenzen: de 35mm, de 50mm en de 85mm allemaal f/1.8 en angstaanjagend scherp.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Een Tamron 17-50 f/2.8 is ook zeker te overwegen. Scherp, lichtsterk en betaalbaar.
          Ook geregeld tweedehands te vinden aangezien velen de overstap naar FF maken.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Een Tamron 17-50 f/2.8 is ook zeker te overwegen. Scherp, lichtsterk en betaalbaar.
            Ook geregeld tweedehands te vinden aangezien velen de overstap naar FF maken.
            ja, daar hoorde ik ook over
            dacht ooit aan 28-70, maar die stond in revieuws niet erg hoog aangeschreven...

Comment

dan heb je zeker alleen de foute reviews gelezen...

Comment

Zou graag trapje hoger gaan met lens, gebruik nu de 18-70 kitlens van Nikon, maar zie door bos bomen niet altijd even goed.
                Lensgebruik is voor 'alledaagse' fotografie, maar ik zou graag scherper gaan.
                Of zit ik goed met de 18-70?
                de 18-70mm is volgens mij heel erg "scherp", misschien moet je aan je techniek iets schaven? Wat is je probleem precies?

een extra lensje kan bijvoorbeeld de 35mm 1.8 zijn... dat is een heel leuk lensje voor crop cameras...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ja, daar hoorde ik ook over
                  De Tamron 28-70 f/2.8 is een superlens . Heb ik zelf nog gehad. Echter niet zo ideaal op een DX camera vanwege het gebrek aan groothoek.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6

Comment

De Tamron 28-70 f/2.8 is een superlens . Heb ik zelf nog gehad. Echter niet zo ideaal op een DX camera vanwege het gebrek aan groothoek.
                    vind review niet meteen terug, maar zag er idd ook anderen...
                    aan m'n techniek ligt het niet meteen, wil gewoon scherpere beelden, maar idd ook budget indachtig
                    heel veel groothoek gebruik ik niet, dus dat scheelt wel denk ik..?

Comment

De Tamron 28-70 f/2.8 is een superlens
                      't is de 28-75 mm 2.8 he mannen

Is idd prijs/kwaliteit een topper, zit ook in m'n arsenaal, qua scherpte leunt hij aan bij de nikon variant (28-70), is beetje trager maar in mijn geval geen probleem

Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                        't is de 28-75 mm 2.8 he mannen
                        Oeps, inderdaad niet opgemerkt. 5mm bonus.

Comment

De Tamron f2.8 is een goede lens, maar het blijft een opstap naar beter.
                          Uiteindelijk wil je toch die 17-55/2.8. Intussen blijf je beter bij je 18-70.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De Tamron 28-70 f/2.8 is een superlens
                            De Tamron 28-70 bestaat niet dat is een 28-75, Nikon en Canon hadden wel een 28-70 2.8. De Nikkor is een uitstekende lens. Als brandpunten zo door elkaar gehaald worden, wordt het echt onbegrijpelijk.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb zelf ook vroeger de 18-70 gehad. Ik heb die weggedaan en altijd wat spijt van gehad.
                              Dat is echt wel een goeie lens hoor. Als je je wilt verbeteren dan is een 17-55 toch wel een goeie keus en anders zou ik gerust bij de 18-70 blijven. De 16-85 schijnt ook erg scherp te zijn alleen of je verschil gaat zien?

Als je een 17-55 niet ziet zitten zou ik eens proberen met een prime van 35. Kan je eens een prime ervaren maar mis je natuurlijk wel het zoombereik van de 18-70.

Niet te snel wegdoen die 18-70, desnoods nog wat verder sparen tot het moment dat je echt een verbetering kunt realiseren anders ga je er mijn inziens spijt van hebben.

Een prime 35mm lijkt me dan een mooie traktatie en is absoluut niet duur.

Ik heb nu de 17-55 en dat is echt wel een verbetering, dat merk je aan alles.
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Working...
                              X