Beste BD leden,
Ik zal me alvast even voorstellen aangezien dit men eerste post is:-)
Mijn naam is Kjell en ik ben 25 jaar. Ik ben van Oost vl in de regio dendermonde.
Ik doe al een jaartje of 4 aan wat fotografie. Zelf heb ik een Canon eos 400D, dit was dan ook men eerste dslr. Ik had deze gekocht samen met de 18-55IS, de55-200 en een batt grip. Nu ik al aardig wat kliks achter de rug heb is het wel tijd om eens wat verbeteringen te doen.
Ik ga binnenkort overschakelen op de 550D Maar eerst wil ik een goed objectief.
ik trek vooral familiefoto's, dieren, oude verlaten gebouwen en soms wat sport.
Het aanbod van objectieven is zo groot geworden dat je echt niet kunt kiezen.
zowiezo komt er een 50mm 1.8 voor wat portret aangezien deze toch niet veel kost.
budget voor lens= +-1000€
ik heb al veel gelezen over de 24-105L F4
deze trekt echt men aandacht aangezien ik geen lens zonder IS wil.
ik gebruik nu vooral de 18-55IS 3.5 ....
ik ben nog steeds tevreden van deze lens voor de groothoek en het gebruiksgemak.
maar ik wil nu een lens die optischbeter is en qua scherpte.
de 24-105L vind ik qua range wel goed. wel heb ik gelezen dat men dslr een brandpuntverlenging heeft van 1,6. Nu is men vraag: als ik men 18-55 op 24mm zet, komt deze dan overeen met de 24mm van de 24-105? of verlies ik dan nog meer aan groothoek tov de 18-55.
suggesties voor andere lenzen zijn ook welkom. zoals de 17-55 f2.8
range van 17 tot +-100 Laters koop ik wel een degelijke tele.
Alvast bedankt voor jullie geduld en reacties.
mvg kjell
Ik zal me alvast even voorstellen aangezien dit men eerste post is:-)
Mijn naam is Kjell en ik ben 25 jaar. Ik ben van Oost vl in de regio dendermonde.
Ik doe al een jaartje of 4 aan wat fotografie. Zelf heb ik een Canon eos 400D, dit was dan ook men eerste dslr. Ik had deze gekocht samen met de 18-55IS, de55-200 en een batt grip. Nu ik al aardig wat kliks achter de rug heb is het wel tijd om eens wat verbeteringen te doen.
Ik ga binnenkort overschakelen op de 550D Maar eerst wil ik een goed objectief.
ik trek vooral familiefoto's, dieren, oude verlaten gebouwen en soms wat sport.
Het aanbod van objectieven is zo groot geworden dat je echt niet kunt kiezen.
zowiezo komt er een 50mm 1.8 voor wat portret aangezien deze toch niet veel kost.
budget voor lens= +-1000€
ik heb al veel gelezen over de 24-105L F4
deze trekt echt men aandacht aangezien ik geen lens zonder IS wil.
ik gebruik nu vooral de 18-55IS 3.5 ....
ik ben nog steeds tevreden van deze lens voor de groothoek en het gebruiksgemak.
maar ik wil nu een lens die optischbeter is en qua scherpte.
de 24-105L vind ik qua range wel goed. wel heb ik gelezen dat men dslr een brandpuntverlenging heeft van 1,6. Nu is men vraag: als ik men 18-55 op 24mm zet, komt deze dan overeen met de 24mm van de 24-105? of verlies ik dan nog meer aan groothoek tov de 18-55.
suggesties voor andere lenzen zijn ook welkom. zoals de 17-55 f2.8
range van 17 tot +-100 Laters koop ik wel een degelijke tele.
Alvast bedankt voor jullie geduld en reacties.
mvg kjell
Comment