Zijn er mensen die deze lens hebben , is de nieuwe AF nog zo goed en scherp van dichtbij , ik weet nog van de oude MF dat die super scherp waren vanaf 20 cm en daarbij nog een heel mooie DOF gaven, zie link
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikkor 28mm2.8
Collapse
X
-
-
Re: Nikkor 28mm2.8
Toen de AF versie op de markt kwam, werd de advies prijs 500 gulden. De MF AIS versie ging toen voor 1500 gulden. Wat denk je, welke zou beter zijn??Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/
-
Gaat het over deze lens ?
het is ook zonderling vind ik, dat een groothoek kan gebruikt worden als semie macro , of heb ik dat verkeerd
Last edited by koen1950; 5 augustus 2010, 16:57.
Comment
-
Ik ben ook in het bezit van een 28mm 2.8 met manuele scherpstelling van Nikon (aangeschaft in 1981, geloof ik). Dit is volgens Kenrock de beste 28mm lens ooit door Nikon gemaakt. Ik zou ze willen gebruiken op een nieuwe crop-camera (D300, D300S), dan heb ik een bereik van 42 mm ongeveer. Stelt enorm makkelijk scherp. Interessante denkpiste? Wat denk, je? Ik bezit trouwens ook nog een oude 50mm 1.8, met crop-factor is dit een 75mm, maar moeilijker om manueel scherp te stellen.
LucNikon D7000 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 28mm 2.8 - Nikkor 12-24 DX
Comment
-
Ze werkt wel nog perfect , en is haarscherp van dichtbij en scherpstellen is een plezier met deze lens , iemand die zegt dat deze lens niet meer voldoet bij digetaal heeft waarschijnlijk nog niet met deze lens gewerkt
Deze is met D80 genomen , een digitale lens zal het niet beter doenLast edited by koen1950; 14 augustus 2010, 08:33.
Comment
-
-
Ik gebruik de MF 3.5 versie van de 28mm op digitaal, dat gaat ook prima:
Scherpstellen van zeer dichtbij is ook mogelijk. Opvallend is de scherpte van deze oude lensjes.
Comment
-
ik gebruik die op mijn D80 maar denk wel dat je een converter kan gebruiken , ik heb er geen en dus nog nooit geen gebruikt, je hebt geen lichtmeting en scherpstellen moet natuurlijk handmatig , maar voor de lichtmeting gebruik ik de histogram , de stand van de piek bepaald de graad van juiste lichtmeting , en voor de scherpstelling behelp ik me met het scherpstellichtje die oplicht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc58 Bekijk berichtGebruik je die lenzen met DX of FX-camera? Kan je een concerter gebruiken om er een ultragroothoek van te maken?
Luc
Voor de kwaliteit van deze lensjes moet je tegenwoordig bij Zeis of Leica aankloppen.
Ik heb mijn 28/3.5 Ai gekocht voor 50 euro op Marktplaats. Het is inmiddels het lensje geworden waar ik het meeste plezier uit haal
Comment
Comment