Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"De juiste keuze maken" Kan iemand me helpen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "De juiste keuze maken" Kan iemand me helpen?

wa bedoel je juist met "de nodige vervorming op 24mm" ?
    plus als ik nu men 18-55 op 24mm zet vindt ik dat ik niet zoveel groothoek mis hoor. komt deze groote dan exact overeen met de 24mm van die L lens?
    Last edited by Kjell_vh; 21 juli 2010, 17:33.

Comment

Daarmee bedoel ik tonvorming/barreldistortion.

Als je de 18-55 op 24mm zet zie je hetzelfde als een andere lens op 24mm op jouw camera.

Vind je dat je niet veel groothoek mist vanaf 24mm?
      Dat kan en dat mag, daar heeft ieder een mening over en die zijn allemaal goed.
      Hoe belangrijk het bereik van 18 tot 24 voor jou is kan ik niet zeggen, daarom gaf ik je de tip van het statistiekentooltje.
      Dan krijg je inzicht in het bereik wat je veel gebruikt.

Andere tip om het je misschien wat makkelijker te maken is om te bedenken welke telelens je in de toekomst wenst.
      De 24-105L is misschien handig als je de 100-400L in gedachten hebt.
      Je hebt dan geen gat tussen 55 en 100mm die je wel hebt als je zou kiezen voor de 17-55.
      Wil je een 70-200, of 70-300 dan is het gat, nu tussen 55 en 70mm, waarschijnlijk geen probleem in de praktijk.

Verder kan ik je zeggen dat welke keuze je maakt deze altijd wel ongedaan is te maken mocht je achteraf spijt krijgen.
      Dan verkoop je de ene lens en koop je de ander er voor terug. (L-lenzen zijn vrij waardevast)
      Niet het meest ideale scenario maar toch een nooduitgang moet je maar denken.

Zo zie je maar, een forum is leuk om feiten en weetjes te verzamelen maar de uiteindelijke afweging is persoonlijk en moet je toch echt zelf doen.

Comment

[IMG][/IMG]

Ik heb een ander tooltje moeten gebruiken. want die ene werkt enkel op Mac.
        ik heb zo'n 17gb aan foto's laten nakijken door het programma en dit was het resultaat.

ps: Idd een forum is echt handig, want jullie zijn er dagelijks mee bezig.
        dus je krijgt meestal het goede antwoord:-)
        Last edited by Kjell_vh; 21 juli 2010, 23:16.

Comment

ps: Idd een forum is echt handig, want jullie zijn er dagelijks mee bezig.
          dus je krijgt meestal het goede antwoord:-)
          Dat bedoelde ik dus niet, ik bedoelde te zeggen dat je op het forum allerlei informatie kunt halen maar zelf het goede antwoord moet maken.
          Iedereen heeft andere ideeën en meningen, wat de één belangrijk vind is voor de ander onbelangrijk.

Het grafiekje laat zien dat je zowel het gebied tussen 18 en 24mm gebruikt en ook het gebied tot ongeveer 105mm.
          Je zou niet ongelukkig zijn met de 24-105 denk ik.

De keuze zal je ook moeten maken op basis van andere factoren zoals het maximale diafragma, prijs en wat voor arsenaal aan lensen je in de toekomst wilt.

Comment

vandaag de trotse eigenaar geworden van de24-105L.
            eerste indruk:
            WAT EEN LENS! nu lijkt men 400D zo klein

De USM motor is heel snel tegenover men 18-55

als aanvulling zal ik maar sparen voor de 100-400 want ik vindt het bereik van de 70-200 maar
            wat kort.

veel dank aan iedereen die me hier de nodige info heeft gegeven.

groeten kjell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kjell_vh Bekijk bericht
              vandaag de trotse eigenaar geworden van de24-105L.
              eerste indruk:
              WAT EEN LENS! nu lijkt men 400D zo klein
              die lijkt niet klein, die IS klein. Reden waarom ik bij Nikon terecht ben gekomen, Ik kon die 400d die ik eigenlijk wou gewoonweg niet vasthouden (grote handen).

proficiat met je nieuwe lens
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb ook grote handen hoor:-) een batterygrip lost dit op.
                plus ik vindt het mooi staan op de 400D, zo lijkt die iets meer "pro" :-) lol

Comment

Veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst.
                  De eos 400D is klein maar fijn.

Comment

vrijdag heb ik een trouw en ga ik de 24-105 eens lekker uittesten
                    ik hou jullie zeker op de hoogte!

Comment

Ik heb de 24-105 nu al eventjes en heb er aardig al wat foto's mee genomen.
                      Als je binnen trekt dan mis ik wel een externe flits met diffusor. Men ingebouwde flits van de 400D is tamelijk hard rechtuit en zoooo traag. buiten werkt deze lens echt prima. als het wat avond wordt dan mis je denk ik wel wat de lichtsterkte. ik moet dan meer met de iso spelen en op een 400D geeft dit wel snel korrel.
                      besluit: zo snel mogenlijk 580EXII kope:-)
                      en uitkijken naar een nieuwe body. alweer zal dat een grote zoektocht worden. aangezien ik twijfel tussen de 7D of wat langer spare voor de 5DmkII
                      Last edited by Kjell_vh; 17 augustus 2010, 23:07.

Comment

Working...
                      X