Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100-400 f4.5-5.6 l is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 100-400 f4.5-5.6 l is

Ik ga meestal met mijn 70-200 F4 IS en met mijn 300 F4 IS op stap.
    Heb er ook een TC bijbesteld (1.4x) dan kan ik door een kleine lenzenwissel van 70 tot 420mm gaan en dit in zeer goede kwaliteit.
    IK heb vroeger de 100-400 ook gebruikt en dit was ook een zeer goede lens. Puur op scherpte geoordeeld is de 300 F4 IS scherper dan de 100-400 (mijn 2 exemplaren), maar het zoombereik van de 100-400 is wel goed. Persoonlijk had ik het ook niet echt zo op het schuifzoomen, maar dat is dan weer een gewoonte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
      Ik ga meestal met mijn 70-200 F4 IS en met mijn 300 F4 IS op stap.
      Heb er ook een TC bijbesteld (1.4x) dan kan ik door een kleine lenzenwissel van 70 tot 420mm gaan en dit in zeer goede kwaliteit.
      IK heb vroeger de 100-400 ook gebruikt en dit was ook een zeer goede lens. Puur op scherpte geoordeeld is de 300 F4 IS scherper dan de 100-400 (mijn 2 exemplaren), maar het zoombereik van de 100-400 is wel goed. Persoonlijk had ik het ook niet echt zo op het schuifzoomen, maar dat is dan weer een gewoonte.
      volgens jou is het dan beter dat ik dan telkens met de 70-200 F2.8 L IS en de 300mm + 1.4x converter op stap ga om beeldkwaliteit te behouden? Het is een feit dat ik even via pixel-peeper een 100tal foto's ben gaan vergelijken, de 300mm is ontzettend scherp niks op aan te merken. De 100-400 laat het soms wat afweten op 400mm en is wel haarscherp op F8, dit heb ik zelf ook opgemerkt tijdens een korte test.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        volgens jou is het dan beter dat ik dan telkens met de 70-200 F2.8 L IS en de 300mm + 1.4x converter op stap ga om beeldkwaliteit te behouden? Het is een feit dat ik even via pixel-peeper een 100tal foto's ben gaan vergelijken, de 300mm is ontzettend scherp niks op aan te merken. De 100-400 laat het soms wat afweten op 400mm en is wel haarscherp op F8, dit heb ik zelf ook opgemerkt tijdens een korte test.
        Als het je puur te doen is om scherpte en beeldkwaliteit is dit in mijn ogen de beste en scherpste oplossing (ben zelf ook critisch op scherpte). natuurlijk moet je voor jezelf uitmaken wat voor jou het belangrijkste is..puur de scherpte en kwaliteit, of anderzijds het gebruiksgemak met nog steeds goede beeldkwaliteit, maar net dat tikkeltje minder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          Voilà, enekele positieve reacties, wat lezen op andere topics en effe op de tanden bijten. ( ben redelijk impulsief )
          De 100-400 is het geworden , die kan blijkbaar heeeel ver voor een zoom, een 200 was inderdaad te kort geweest. ( thanks )
          Moet erbij zeggen dat de Canontassen 50 % in solden staan bij Rembrandt.

Dus je hebt hem aangeschaft nou gefeliciteerd ik hoop dat je er net zoveel plezier aan zal beleven als ik.
          Hopelijk zien we veel mooie plaatjes van je met je nieuwe aanwinst
          Fijn aan de slag ermee

oja en die schuifzoom.........heerlijk om mee te werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
            Voilà, enekele positieve reacties, wat lezen op andere topics en effe op de tanden bijten. ( ben redelijk impulsief )
            De 100-400 is het geworden , die kan blijkbaar heeeel ver voor een zoom, een 200 was inderdaad te kort geweest. ( thanks )
            Moet erbij zeggen dat de Canontassen 50 % in solden staan bij Rembrandt.
            proficiat met je aanschaf zoltan, je mag hei altijd een paar voorbeeld shots posten zodat we ook wat kunnen zien wat de nieuwere 100-400 te bieden heeft.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Working...
            X