In de nabije toekomst ben ik van plan een macrolens aan te schaffen omdat mijn voorkeur oa.uitgaat naar het fotograferen nan bloemen/ insecten.
Ik zou diezelfde lens ook willen gebruiken om (zelf)portretten te nemen.
Ik heb al heel wat gelezen over verschillende macrolenzen, en mijn voorkeur gaat uit naar de canon 100mm f/2.8 lens.
Binnenshuis heb ik echter weinig ruimte om zelfportretten te maken, dus ik vroeg mij af wat de werkafstand ongeveer is voor 100mm? Is deze niet te lang?
Ik heb ook al zitten denken om bv. een langere lens voor macrowerk te kopen, en dan de 50mm f/1.8 voor binnenshuis. Maar één lens voor beiden is natuurlijk makkelijker én goedkoper.
Ik prefereer dus de 100mm, maar is dit een haalbare optie voor hetgeen ik wil?
Ik zou diezelfde lens ook willen gebruiken om (zelf)portretten te nemen.
Ik heb al heel wat gelezen over verschillende macrolenzen, en mijn voorkeur gaat uit naar de canon 100mm f/2.8 lens.
Binnenshuis heb ik echter weinig ruimte om zelfportretten te maken, dus ik vroeg mij af wat de werkafstand ongeveer is voor 100mm? Is deze niet te lang?
Ik heb ook al zitten denken om bv. een langere lens voor macrowerk te kopen, en dan de 50mm f/1.8 voor binnenshuis. Maar één lens voor beiden is natuurlijk makkelijker én goedkoper.
Ik prefereer dus de 100mm, maar is dit een haalbare optie voor hetgeen ik wil?
Comment