Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500mm OS HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 150-500mm OS HSM

hoi,

Ik heb wel zin om dit objectief te kopen en omdat het budget niet oneindig is zou ik voor de 150-500 OS HSM opteren ipv de Bigma (50-500 OS HSM)

1) Nu heb ik tijdens het zoeken naar wat info al enkele malen gelezen dat dit objectief problemen kan krijgen aan de AF-motor. Zijn daar veel gevallen van bekend? en is dit nog steeds zo?
    2) Is het verschil tussen deze en de Bigma (eventueel de niet-OS) enorm groot in kwaliteit beelden of andere dingen.
    3) Is het een objectief dat bruikbaar is voor airshow's (Jets, ..) en natuur (daar ik dicht bij het Vinne in Zoutleeuw woon). Voor natuur kan je een statief of monopod gebruiken, maar voor Jets is dat niet aan te raden.
    4) Is het een snel objectief in vergelijking met de Nikkor 70-300 VR (omdat ik deze heb en ken) en heeft ze veel last van hunting/ jagen/ zoeken naar scherpstelpunt.

Graag dus wat gebruikerservaringen, info,... van de 150-500 en eventueel van mensen die de 150-500 en de 50-500 (gehad) hebben.

Merci
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Re: Sigma 150-500mm OS HSM

Over de problemen met de 150-500 (en 140-400) kan je hier wat meer uitleg vinden:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Zorg er dus zeker voor dat het serienummer niet binnen die slechte serie valt als je problemen wil vermijden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

of overweeg ik toch beter de niet OS versie van de 50-500?

Comment

echt niemand?

Comment

Zo'n lens wordt toch het meeste gebruikt met statief denk ik, dat ding weegt teveel om zomaar mee rond te sleuren. Dan is het overwegen van de NIET os versie natuurlijk de moeite waard. Aangezien je OS/IS het beste uitzet op statief.

Comment

Voor mij is beeldstabilisatie zeker een pluspunt bij zo'n tele, ik gebruik de 100-400 L IS bijna altijd uit de hand.
            De Sigma is nog wel iets zwaarder dan de Canon 100-400, maar als je bijvoorbeeld vliegtuigen wil fotograferen zal het toch niet zo gemakkelijk zijn om met een statief te werken. Voor propellervliegtuigen is de beeldstabilisatie wel degelijk beter, want dan werk je met een sluitertijd van 1/250 - 1/350 sec om beweging te houden in de propeller. Zonder beeldstabilisatie wordt dat heel wat moeilijker als je op 500mm werkt.

Maar ik heb zelf nooit een Sigma 50-500, 150-500 of 120-400 gebruikt, dus daar kan ik niet mee helpen. Ik weet dus niet hoe goed die is.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

hier een sigma 120-400 os gehad, was goed, maar zwaat en soms onhandig wegens zijn formaat.
              de 150-500 zal niet veel betere zijn op die aspecten.
              is sleepte altijd mijn monopod mee bij gebruik van de lens
              nikon stuff

Comment

Comment

zegt veel naar mijn idee.
                  meer dan genoeg eigenlijk
                  nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    hoi,

Ik heb wel zin om dit objectief te kopen en omdat het budget niet oneindig is zou ik voor de 150-500 OS HSM opteren ipv de Bigma (50-500 OS HSM)

1) Nu heb ik tijdens het zoeken naar wat info al enkele malen gelezen dat dit objectief problemen kan krijgen aan de AF-motor. Zijn daar veel gevallen van bekend? en is dit nog steeds zo?
                    2) Is het verschil tussen deze en de Bigma (eventueel de niet-OS) enorm groot in kwaliteit beelden of andere dingen.
                    3) Is het een objectief dat bruikbaar is voor airshow's (Jets, ..) en natuur (daar ik dicht bij het Vinne in Zoutleeuw woon). Voor natuur kan je een statief of monopod gebruiken, maar voor Jets is dat niet aan te raden.
                    4) Is het een snel objectief in vergelijking met de Nikkor 70-300 VR (omdat ik deze heb en ken) en heeft ze veel last van hunting/ jagen/ zoeken naar scherpstelpunt.

Graag dus wat gebruikerservaringen, info,... van de 150-500 en eventueel van mensen die de 150-500 en de 50-500 (gehad) hebben.

Merci

Koop nooit die Sigma 150-500mm OS en de Sigma 50-500mm OS dat vraagt om problemen en zeker op de Nikon D5000 en u betaalt teveel en het is weggegooid geld.

En indien er iets mee is reken dan maar op een reparatietijd van een half jaar en dat die nog meerdere malen heen en weer gaat.

Kijk naar de goede oude 50-500mm van Sigma zonder OS die koopt u gebruikt voor rond de € 500,- en dan heeft u een degelijke lens.

Of spaar verder voor een perfecte Nikon lens.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

merci,

nu ben ik toch wat wijzer geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                        Kijk naar de goede oude 50-500mm van Sigma zonder OS die koopt u gebruikt voor rond de € 500,- en dan heeft u een degelijke lens.

Of spaar verder voor een perfecte Nikon lens.
                        Als je verder wil sparen voor een Nikon lens, wat is dan het alternatief? Je hebt in het Nikon gamma niet veel keuze als je echt een lange tele wil.
                        Een Nikkor AF-D 80-400mm F 4.5-5.6 ED VR misschien? Die komt qua bereik het meeste in de buurt.
                        Als het je echt alleen maar nodig hebt omwille van de 500mm ben je misschien beter met een Nikkor AF-S 300mm f/4.0 IF-ED en een 1.7tc. En dit waarschijnlijk ook het enigste betaalbaar alternatief.
                        Enige andere optie is een Nikkor AF-S 500mm f/4,0 G ED VR, maar dan mag je toch wel heel heel heel lang sparen.

Comment

Onlangs een 150-500 gekocht en echt wel tevreden. Zeker als je ziet wat die lens eigenlijk maar kost. Goed hij is zwaar maar het is en blijft een telelens niet?
                          Wat belangrijker is voor mij of hij scherp is en daar heb ik niet over te klagen.
                          Tenzij je een veel groter budget hebt zou ik niet teveel twijfelen

Groetjes
                          Kurt
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                            Onlangs een 150-500 gekocht en echt wel tevreden. Zeker als je ziet wat die lens eigenlijk maar kost. Goed hij is zwaar maar het is en blijft een telelens niet?
                            Wat belangrijker is voor mij of hij scherp is en daar heb ik niet over te klagen.
                            Tenzij je een veel groter budget hebt zou ik niet teveel twijfelen

Groetjes
                            Kurt
                            Ga volledig akkoord! Ik heb de 150-500 zelf ook en ben er zeer tevreden van.
                            De canon 100-400 was mij gewoon te duur.

mvg
                            Canon 5Dmkii, 7D & 40D, 28-105mm F4 IS L, 17-40mm F4 L, 70-200 F4 L, 50mm F1.8, Canon 100-400 L IS, Metz 48 AF-1, 580EXii, ... Dit alles in enkele rugzakken.
                            Flickr Syme Gruyaert

Comment

Working...
                            X