Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma roept enkele telelenzen terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma roept enkele telelenzen terug

Een beetje vervelend als je zo'n lens hebt, maar toch netjes dat ze het gewoon toegeven en snel handelen, daar kunnen sommige anders merken nog iets van leren...

Press Release:
    Auto focusing issue affects limited number of
    Sigma telezoom lenses

After thorough investigation, we have ascertained that some APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM, APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM and APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM lenses, produced recently, may have a potential autofocus defect.

This issue could possibly occur in some lenses within the following range of serial numbers:

List of lenses requiring the modification
    APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10633051 and 10972000
    APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM: Serial Numbers between 10574001 and 10972000
    APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10674301 and 10972000

This is a limited problem that will not occur in any lenses other than those specifically listed above.

Support for this problem
    To overcome this issue, we will be offering our customers a modification service, free of charge. If one of our customers is experiencing an autofocus issue with one of the above lenses, we will rectify the situation through the help of our local authorized Sigma Service Stations.

We deeply apologize if any inconvenience has been caused to our customers. 

For further information, please contact your nearest authorized Sigma Service Station.
    An introduction to SIGMA’s world network. Here you can find information on SIGMA’s subsidiaries and local branches throughout the world.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Re: Sigma roept enkele telelenzen terug

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
    Een beetje vervelend als je zo'n lens hebt, maar toch netjes dat ze het gewoon toegeven en snel handelen, daar kunnen sommige anders merken nog iets van leren...

Press Release:
    Auto focusing issue affects limited number of
    Sigma telezoom lenses

After thorough investigation, we have ascertained that some APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM, APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM and APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM lenses, produced recently, may have a potential autofocus defect.

This issue could possibly occur in some lenses within the following range of serial numbers:

List of lenses requiring the modification
    APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10633051 and 10972000
    APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM: Serial Numbers between 10574001 and 10972000
    APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10674301 and 10972000

This is a limited problem that will not occur in any lenses other than those specifically listed above.

Support for this problem
    To overcome this issue, we will be offering our customers a modification service, free of charge. If one of our customers is experiencing an autofocus issue with one of the above lenses, we will rectify the situation through the help of our local authorized Sigma Service Stations.

We deeply apologize if any inconvenience has been caused to our customers. 

For further information, please contact your nearest authorized Sigma Service Station.
    http://www.sigma-photo.co.jp/english/network/index.htm
    Werd eens tijd want vooral de 150-500mm was als een lot in de loterij wanneer je een klant had die geen klachten had over deze lens. Tot nu toe werden de verkopers aan hun lot overgelaten. Waarschijnlijk beginnen ze nu eindelijk eens tot besef te komen dat waarom steeds meer verkopers genoeg hebben van Sigma en die lenzen niet meer aanbieden.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Goedkoop is duurkoop.................??
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Volgens mij heb je niet goed gelezen wordt gratis hersteld het kost je dus gewoon niks. ik vindt het wel netjes dat ze het naar buiten brengen.Daar kunnen andere merken misschien nog wel wat van leren

Comment

Het moeten wel opvallende fouten zijn en in grote getale voorkomen, anders komen ze er zelf niet mee naar buiten, Bovendien zou het Sigma afbranden als de consumers er zelf mee komen.........
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Als je naar die serienummers kijkt, dan zijn het wel heel grote aantallen die ze moeten ombouwen.

Je zal dus wel wat geduld moeten hebben als je zo'n lens terugstuurt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Problemen met focus van sigma lenzen.....wie had dat ooit kunnen denken (ironie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je naar die serienummers kijkt, dan zijn het wel heel grote aantallen die ze moeten ombouwen.

Denk dat het een hele lange zit gaat worden dan, lijkt mij handiger als ze de lens gewoon vervangen voor een nieuwe lens.
                Ik zelf heb 2 weken geleden mijn lens retour gebracht. We kunnen niets anders doen dan wachten by the way mijn serie nummer begint met 1005xxxx - 10972000
                Dat zijn ongeveer 922.000 lenzen.
                Last edited by jessey; 28 juni 2010, 00:43.

Comment

Ik neem aan dat jouw wens niet geldt voor degenen die tot de gedupeerden behoren......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Bij de normale 50-500mm lenzen voor Sony was het een half jaar tot een jaar meerdere malen heen en weer geweesd.

Bij de 150-500mm zelfde laken en pak meerdere malen malen heen en weer en nog steeds niet in orde of tevredenheid van de klanten
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      Ik neem aan dat jouw wens niet geldt voor degenen die tot de gedupeerden behoren......
                      Aardig glaswerk als ik zo naar je handtekening kijk
                      Maar ik was zo blij met die lens de sigma 120-400mm

Comment

Ik kan me je teleurstelling levendig voorstellen.........Ik hoop voor je dat de oplossing niet lang op zich zal laten wachten!

Comment

Het enige wat ik en de andere kan doen is afwachten hoe sigma de problemen oplost.
                          Want ik wil wel me lens terug of anders me geld retour zodat ik daarvan een andere lens kan aanschaffen. misschien nog meer mm.

Comment

ik heb dus ook deze lens en men serie nummer staat er tussen
                            maar er staat op dat niet alle lenzen hier last van hebben en omdat ik dus nog voledig nieuw ben in fotografie waar moet ik dus op letten of mijn lens dit ook heeft ?

Mvg Fre.V

Comment

Het viel me op toen ik actie foto wilde schieten dat hij maar bleef proberen te focussen op het onderwerp.
                              Normaliter had hij nooit zoveel tijd nodig om scherp te stellen.
                              Als ik door mijn zoeker kijk dan verschijnt er een rondje dat stilstaat als hij scherp is gesteld.
                              Toen heb ik dus een foto gemaakt en geconstateerd dat hij helemaal niet scherp was.
                              Naderhand nog al wat testjes gedaan op een reclame bord gericht en geconstateerd dat de letters niet scherp waren en out of focus waren.

Comment

Working...
                              X