Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

    Ik ben op zoek naar een vaste brandpunt lens en heb volgende lens op het oog :
    CANON EF 400 mm f/5.6 L USM.
    Het zou vooral de bedoeling zijn om landschappen en dieren (elanden) te fotograferen in Noorwegen waar ik volgende week op vakantie ga.
    Is de prijs / kwaliteit voldoende, graag een beetje advies aub

    Alvast bedankt voor de hulp.

    VICRIK

  • #2
    Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

    ik heb hier vorige week heel mooie foto's van een reiger gezien die daarmee genomen waren.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

      wat leesvoer

      ik denk da je met deel lens niet veel verkeerd kan kopen, als ik het zo lees.
      licht, scherp, goed handelbaar, ...

      een must have.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

        Waarom niet de 100 - 400 IS L ?

        Even lichtsterk op 400 mm en als de eland te dicht komt kan je uitzoomen ;-)

        Comment


        • #5
          Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

          Ik heb zelf de 100-400L. En ondanks dat ik graag met primes schiet, en ik vrij zeker weet dat de 400L f5.6 nog scherper is dan de 100-400L, zou ik mijn 100-400L niet willen ruilen voor een 400L. Redenen hiervoor zijn het ideale, zeer praktische zoombereik en de IS. Ondanks dat de 100-400L een IS heeft van een oudere generatie scheelt het toch minimaal een stop of anderhalf, wat met een max diafragma van f5.6 op 400mm geen overbodige luxe is.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ik heb zelf de 100-400L. En ondanks dat ik graag met primes schiet, en ik vrij zeker weet dat de 400L f5.6 nog scherper is dan de 100-400L, zou ik mijn 100-400L niet willen ruilen voor een 400L. Redenen hiervoor zijn het ideale, zeer praktische zoombereik en de IS. Ondanks dat de 100-400L een IS heeft van een oudere generatie scheelt het toch minimaal een stop of anderhalf, wat met een max diafragma van f5.6 op 400mm geen overbodige luxe is.
            Volledig akkoord

            Ik heb ze alletwee, en als ik er maar één mocht meenemen naar jouw bestemming zou ik de 100-400 kiezen

            Een mooie reis

            Comment


            • #7
              Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

              is een erg mooie betaalbare prime, maar wat iets veelzijdiger is en ook nog enigzins betaalbaar is een 300 L F4 IS + 1.4 extender, zo heb je een lens voor "macro", dit vanwege zijn erg leuke minimale afstand van 1.5 meter, je krijgt met deze combi (300 = 1.4) hetzelfde als een 400 L dus ook 5.6, maar wel met IS.

              Heb zelf deze combi en is nog steeds erg scherp wanneer deze samen gebruikt worden, mischien ook deze keuze even meenemen.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: CANON EF 400 mm f/5.6 L USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                is een erg mooie betaalbare prime, maar wat iets veelzijdiger is en ook nog enigzins betaalbaar is een 300 L F4 IS + 1.4 extender, zo heb je een lens voor "macro", dit vanwege zijn erg leuke minimale afstand van 1.5 meter, je krijgt met deze combi (300 = 1.4) hetzelfde als een 400 L dus ook 5.6, maar wel met IS.

                Heb zelf deze combi en is nog steeds erg scherp wanneer deze samen gebruikt worden, mischien ook deze keuze even meenemen.
                Idem, prachtige lens, haarscherp, heel snel ook. en de 1.5M dts.
                Met de 1.4x krijg je een 420mm F5.6 met IS en mijn exemplaar hoeft niet onder te doen aan kwaliteit met de extender erop.

                Maar zoals anderen zeggen, een 100-400 zou praktischer zijn om op verlof mee te nemen, is ook meer inzetbaar voor andere zaken.

                Mvg,
                Oli
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment

                Working...
                X