Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens

Hallo,
    ik heb een canon eos 1000d gekocht,met de lens 18-55
    Ik zou graag een nieuwe lens bij kopen,maar er zijn zoveel verschillende ,dat ik er geen wijs uit graak.Ik fotografeer,vooral landschapen potretten en rally en bloemen
    Kan iemand mij helpen welke lens ik zou kopen,de bedoeling is om zo min mogelijk van lens te moeten veranderen.Ik had gedacht voor de canon ef 75-300mm f/4-5-6

Re: Welke lens

Oorspronkelijk geplaatst door ritanor Bekijk bericht
    Hallo,
    ik heb een canon eos 1000d gekocht,met de lens 18-55
    Ik zou graag een nieuwe lens bij kopen,maar er zijn zoveel verschillende ,dat ik er geen wijs uit graak.Ik fotografeer,vooral landschapen potretten en rally en bloemen
    Kan iemand mij helpen welke lens ik zou kopen,de bedoeling is om zo min mogelijk van lens te moeten veranderen.Ik had gedacht voor de canon ef 75-300mm f/4-5-6
    Voor landschappen, rally en bloemen is die 18-55 toch zeer werkbaar? Daar zou ik toch niet specifiek een 75-300 voor aankopen. Als je nooit van objectief wenst te wisselen schaf je misschien best een 18-200 of dergelijke superzoom aan.

Greetz.
    F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
      Voor landschappen, rally en bloemen is die 18-55 toch zeer werkbaar? Daar zou ik toch niet specifiek een 75-300 voor aankopen. Als je nooit van objectief wenst te wisselen schaf je misschien best een 18-200 of dergelijke superzoom aan.
      Voor rally is een 18-55 veel te kort, het is veel te gevaarlijk om zo dicht bij de wagens te komen als die aan een zo hoog mogelijke snelheid voorbijkomen (het is dus gewoon levensgevaarlijk).

Er bestaat geen superzoomlens met een autofocus die snel genoeg is voor dit soort snelle actie.

De 75-300 zou ik zeker niet aanraden, ik heb ze zelf ook gehad. De nadelen: trage AF, soft tussen 200 en 300mm, veel CA (paarse randjes).

De meest betaalbare lens van Canon die geschikt is voor zo'n actiefoto's is de 70-200 f4 L (om de prijs nog verder te drukken kan je die ook tweedehands zoeken).
      Met de EF-S 55-250 IS zal het ook wel lukken, maar dan reken je wel op een lager percentage bruikbare foto's omdat de AF van die lens wat trager is.

Verder is een DSLR gemaakt om lenzen te wisselen, ik zie niet in waarom je dat niet zou willen doen. Zelfs als je de lens er nooit af haalt heb je nog kans op stof op de sensor, met elke zoomlens die in lengte verandert tijdens het zoomen krijg je een luchtverplaatsing, daardoor kan er altijd stof in de camera komen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ritanor Bekijk bericht
        de bedoeling is om zo min mogelijk van lens te moeten veranderen.
        Geen lens kopen, is de simpelste oplossing voor dit probleem
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Of alles verkopen en overstappen naar een superzoom compact camera !!!
          Alhoewel ik niet denk dat de topic starter dit in zijn/haar bedoeling heeft. Een 70-200 mm objectief is in dit geval een welkome, kwalitatief goede aanvulling op de 18-55 mm...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
          X