Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 5D mark II lens 18-200 Tips?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Eos 5D mark II lens 18-200 Tips?

Ik ben op zoek naar een betaalbare lens voor op men 5D

Kan iemand mij hierbij helpen? of lenzen aanbieden ?

Alvast bedankt
    In mijn rugzak: -= Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105mm f/4 L IS USM =- Flits: Canon EX-430 en Kleine strobist ( 4 stuks met triggers van Cactus )

Re: Canon Eos 5D mark II lens 18-200 Tips?

Oorspronkelijk geplaatst door Sonolite Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een betaalbare lens voor op men 5D

Kan iemand mij hierbij helpen? of lenzen aanbieden ?
    "Betaalbaar" is nogal een relatief begrip hé. Wat is je budget en wat wil je fotograferen ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

betaalbaar om en bij de 500 euro ...

en doel is eigelijk eenbeetje van alles...
      In mijn rugzak: -= Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105mm f/4 L IS USM =- Flits: Canon EX-430 en Kleine strobist ( 4 stuks met triggers van Cactus )

Comment

Ze zeggen dat de je op een 5 D best geen slechte lens steekt. De uiterste hoeken (vignet) en lensfouten van veel goedkope lenzen worden door een 5D beter getoond doordat het een fullframe is.

De 50 mm 1.4 is een aanrader op die body voor rond de 400 euro. Ik zou er geen slechte zoom opzetten is zonde van die camera. De eerste betaalbare zoom is de 24-105 en die is eigenlijk niet echt goed.
        Beter beginnen met één goeie prime vind ik voor dat bedrag. Zooms van 500 euro worden alleen maar teleurstellingen die je dan zo snel mogelijk zal willen vervangen.
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          ... De eerste betaalbare zoom is de 24-105 en die is eigenlijk niet echt goed.

@ TS: een 5DmII kopen en dan besparen op de optiek ...
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

Comment

Ze zeggen dat de je op een 5 D best geen slechte lens steekt. De uiterste hoeken (vignet) en lensfouten van veel goedkope lenzen worden door een 5D beter getoond doordat het een fullframe is.

De 50 mm 1.4 is een aanrader op die body voor rond de 400 euro. Ik zou er geen slechte zoom opzetten is zonde van die camera. De eerste betaalbare zoom is de 24-105 en die is eigenlijk niet echt goed.
            Beter beginnen met één goeie prime vind ik voor dat bedrag. Zooms van 500 euro worden alleen maar teleurstellingen die je dan zo snel mogelijk zal willen vervangen.
            wat vind je niet echt goed aan de 24-105 op deze FF camera??!!
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

Comment

Ik ben anders heel tevreden van mijn 24-105.
              Wil je een minder dure zoom dan is de 17-40 eentje die ik ook kan aanraden, bovendien wordt deze regelmatig op BD aangeboden.
              Meer zoom bereik: de 70-200 f/4 (staat ook op mijn verlanglijstje).
              Een prime: de Sigma 50 f/1.4.

De 18-200 is een EF-S objectief en past niet op een 5D.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Mijn 24-105 is vlijmscherp op mijn 5dII hoor
                Ik zou niet weten wat er slecht aan is, akkoord op 24mm heb je distortie en vermits je op FF werkt is er een beetje vignetting ... maar niets wat DxO niet volledig automatisch oplost, dus voor mij is de 5dII/24-105 een perfecte combinatie.

Een 5dII is een super camera met een grote resolutie ... die vergt veel van een lens, ik zou daar nooit een 18-200 opzetten eerlijk gezegd (deze passen ook niet trouwens) ... wil je echt niet van lens wisselen dan is er maar één oplossing : de Canon 28-300 L IS ... ik zou ze héél graag kopen, maar ze is een beetje duur (lees veel te duur) voor mij op dit moment

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik denk niet dat er een 18-200 lens bestaat die voor fullframe gemaakt is.

Comment

Hoi,

Tamron heeft een 28/200 voor fullframe zonder stabilisator en een 28/300 mét stabilisator voor Canon, deze laatste kost ongeveer 500 euro en past dus binnen je budget.

Ik heb geen ervaring met deze zoom's op Canon, ik heb trouwens een Nikon, maar heb mijn 18/200 uiteindelijk verkocht omdat ik ook twee goede f2.8 zooms had en me steeds ergerde aan de "technische" tekortkomingen, zelfs op mijn vakantiefoto's.

Maar ik ben verwonderd dat je op zo'n toestel een megazoom zou willen zetten
                    Beetje zonde van de body ....

grtjs Jozef
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Vergeet de Tamron 28-300 VC op een 5D MKII, ik heb ze geprobeerd, en dat viel flink tegen.
                      Op de 1D MKIII waren de resultaten redelijk.
                      "Redelijk" mag je letterlijk interpreteren, bruikbaar, maar zeker niet meer dan dat (als de afdrukken niet te groot moeten worden dan gaat het nog net), maar omdat die lens zo'n trage autofocus heeft was die voor voor de meeste onderwerpen die ik fotografeer eigenlijk ook al niet bruikbaar.

Over de kitlens (24-105 f4 L IS) ben ik wel tevreden.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Hoi,

Maar ik ben verwonderd dat je op zo'n toestel een megazoom zou willen zetten
                        Beetje zonde van de body ....

grtjs Jozef
                        Waarom?
                        Ikzelf heb deze 28-300 van Canon. Voor alles wat ik fotografeer staat deze in 95% van de gevallen op mijn toestel.
                        De 5mkII is een fulframe hé.
                        Men heeft relatief veel groothoek en telebereik in één.
                        Zelfs in donkere omstandigheden zoals optredens in cafés staat deze erop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                          Waarom?
                          Ikzelf heb deze 28-300 van Canon. Voor alles wat ik fotografeer staat deze in 95% van de gevallen op mijn toestel.
                          Men heeft relatief veel groothoek en telebereik in één.
                          Ik denk dat je de EF 28-300L IS van Canon niet in dezelfde klasse kan plaatsen als de consumer super zooms zoals Sigma of Tamrom 18-200
                          Het prijsverschil is ook navenant (ong. het 10-voudige )
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

Comment

Dat weet ik , op een crop krijg je ong.48mm tot 480mm en dat is geen handig bereik.
                            Daarom zijn er voor crop's de 18/200 lenzen

Daar prefereer ik persoonlijk toch een lichtsterker alternatief maar dat kan ook zijn omdat ik met mijn toestel (D300) niet zo'n hoge iso's aan kan als iemand met een FF
                            zoals bijv.een 5Dmk2 of D700.

Maar zoals ik al had gezegd , mijn eigen ervaring met een superzoom is van dien aard dat ik mijn andere lenzen er liever opzet omdat ik mij erger aan de tekortkomingen eigen aan (de meeste) superzoom's; minder scherp, zeker aan de randen, minder lichtsterk, bokeh minder mooi, vervormingen .

Ik heb geen ervaring met de Canon 28/300 variant maar volgens mij zal Canon's "L" glas met minder zoombereik ook bij Canon beter presteren dan hun superzoom.
                            Ik denk dan aan de 70/200 reeksen (zowel f2.8 als f4.0) die zo'n goede reputatie hebben
                            Misschien minder uitgesproken dan t.o.v.de Sigma/Tamron modellen maar verschil zal er zeker zijn

En ik denk dat iemand die een 5Dmk2 koopt deze toch wel koopt voor o.a. de best mogelijke beeldkwaliteit

mvg Jozef
                            D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                              Dat weet ik , op een crop krijg je ong.48mm tot 480mm en dat is geen handig bereik.
                              Daarom zijn er voor crop's de 18/200 lenzen
                              Mis, dan wissel je van lens, daar is een DSLR voor gemaakt. En de crop factor gaat over de uitsnede, niet de mm's.

Comment

Working...
                              X