Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 5D mark II lens 18-200 Tips?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 5D mark II lens 18-200 Tips?

ik ken nog mensen die een 7D kopen en dan de goedkoopste lens erop zetten.. (wat gaat er in dat hoofd om ?!)
    Maar daar ga je niet veel aan kunnen doen.
    Ik kan me nog niet eens een 2de hands 5DII veroorloven maar de lenzen heb ik in elk geval al wel (en de mark I ook).

Mijn ervaring met de 24-105 is ok: wat veel vervorming in uiterste groohoek (liefst geen mensen in de hoek placeren want ze krijgen een uitgerokken kop). Deze lens vind je aan 800 euro 2dehands. Voordeel is de wijde range van wijd naar lichte tele waardoor je toch nog een wazige achtergrond kan creëren, en de vaste F4 (de IS helpt ook waar het wat donkerder is ( Plus deze camera kan je op 3200 ISO nog gebruiken ). Dus ik zou voor een allround lens kiezen ipv een lens met beperkte range (bv. 24-70mm f2.8, of 17-40mm F4 want die is dan wel ultra-wijd).

Moest je toch liever 17-40mm f4 en 70-200 f4 kopen dan vind je deze rond de 450 euro 2dehands. (en nee, ik heb toevallig deze dingen niet te koop, ik kan alleen geen BTW aftrekken dus ben fan van 2dehands )
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

@ Zappa

Mis, dan wissel je van lens, daar is een DSLR voor gemaakt. En de crop factor gaat over de uitsnede, niet de mm's.
      Je hebt gelijk i.v.m. de uitsnede maar dit is technisch ( de mm's van een lens zijn immers vast en veranderen niet ,op eender welke body je ze zet ,dat weet ik ook)
      Een 18/200 lens op mijn D300 blijft een 18/200 lens maar de beelduitsnede komt i.v.m.. 35mm of FF overeen met 27/300.
      maar je gaat voorbij aan het punt dat ik wou maken; lenzen voor crops worden meestal toch herrekend naar 35mm formaat om een referentie te hebben of niet soms?

En als je mijn post goed leest zie je dat ik zelf lenzen wissel, vaak zelfs, ik heb een megazoom gehad en ben er van terug gekomen.
      En dat is het punt dat ik eigenlijk wou maken
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        @ Zappa

Je hebt gelijk i.v.m. de uitsnede maar dit is technisch ( de mm's van een lens zijn immers vast en veranderen niet ,op eender welke body je ze zet ,dat weet ik ook)
        Een 18/200 lens op mijn D300 blijft een 18/200 lens maar de beelduitsnede komt i.v.m.. 35mm of FF overeen met 27/300.
        maar je gaat voorbij aan het punt dat ik wou maken; lenzen voor crops worden meestal toch herrekend naar 35mm formaat om een referentie te hebben of niet soms?
        Niet akkoord want dan zouden de fabrikanten dat ook op de doos zetten, een 50mm lens blijft een 50mm of ze op een FF of een crop staat.
        Een andere zekerheid is dat als je kwaliteit wil je zelden boven een zoomfactor 4 zal komen. Eenmaal je dat door hebt ...
        En dat laatste punt kan je er beter woordelijk elke keer inzetten, toch zolang het punt hierboven blijvend voor verwarring zorgt, duidelijk is duidelijk, en versimpelen gaat slechts tot voor het niveau dat het wel nog simpel maar niet meer juist is.

Comment

hallo Zappa

Door Zappa

Niet akkoord want dan zouden de fabrikanten dat ook op de doos zetten, een 50mm lens blijft een 50mm of ze op een FF of een crop staat.
          Dat staat er toch???

Door Jozef68

de mm's van een lens zijn immers vast en veranderen niet ,op eender welke body je ze zet
          Door Zappa

Een andere zekerheid is dat als je kwaliteit wil je zelden boven een zoomfactor 4 zal komen
          Niet met een specifieke zoomfactor maar het stond er ook al

Door Jozef68

Ik heb geen ervaring met de Canon 28/300 variant maar volgens mij zal Canon's "L" glas met minder zoombereik ook bij Canon beter presteren dan hun superzoom.
          Ik denk dan aan de 70/200 reeksen (zowel f2.8 als f4.0) die zo'n goede reputatie hebben
          Misschien minder uitgesproken dan t.o.v.de Sigma/Tamron modellen maar verschil zal er zeker zijn
          Door Zappa

Eenmaal je dat door hebt ...

Door Jozef68

ik heb een megazoom gehad en ben er van terug gekomen.
          Ik heb dat dus door !!!

Mij hoef je niet te overtuigen van de kwaliteit van zooms met een lagere zoomfactor. Ik heb er drie nu en wissel met plezier even van lens.

En simpel of moeilijk schrijven maakt niet uit, als je het niet leest

grtjs Jozef
          D800 en een goed glasservies

Comment

wat vind je niet echt goed aan de 24-105 op deze FF camera??!!
            Ik vind dat er voor die prijs teveel barrel distortion en vignetting op zit.

Pas op ik heb me misschien te cru uitgedrukt en had beter gezegd niet 'echt' goed.

Het is gewoon niet zo dat ik het 'wow' gevoel krijg van de shots die je eruit haalt tov een goeie prime. Natuurlijk is het wel een lens met zijn kwaliteiten en brede inzetbaarheid.
            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              Ik vind dat er voor die prijs teveel barrel distortion en vignetting op zit.
              Da's uiteindelijk 'de prijs' voor zo'n groot zoombereik.

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              Het is gewoon niet zo dat ik het 'wow' gevoel krijg van de shots die je eruit haalt tov een goeie prime. Natuurlijk is het wel een lens met zijn kwaliteiten en brede inzetbaarheid.
              Tja, da's ook geen eerlijke vergelijking hè. Ik heb zowel een 24-105L als een 24L II. Natuurlijk is de prime beter, het zou ook niet best zijn als het niet zo was met z'n nieuwprijs van bijna 1500 euro . Toch heeft óók de prime lens heeft wijd open behoorlijk last van vignetering. Maar vignetering vind ik persoonlijk een non-issue aangezien ik dit in een handomdraai heb gecorrigeerd in Lightroom. En in andere gevallen vind ik vignetering zelfs wenselijk en voeg ik het zo nodig achteraf toe...

Het enige wat ik soms jammer vind van de 24-105L is de max diafragma van f4. Een f2.8 zou voor mij soms toch wel wenselijk zijn maar maar ja, Canon levert vooralsnog nog steeds geen 24-70 f2.8 met IS En dan nog.... Ik red mij prima met m'n 24-105L voor allerdaagse uitjes e.d. en in low-light en small DoF heb ik een aantal top-primes tot mijn beschikking.

Ik zou TS in ieder geval willen adviseren om het idee van een superzoom te laten varen, tenzij hij misschien een Canon 28-300L wil kopen. Maar dan nog... Op een camera als een 5D II is écht goed glas wel gewenst.
              www.indetailfotografie.nl

Comment

ik heb uiteindelijk wat aan mijn budget moeten toesteken :-D

maar heb besloten van mij een nieuwe 24-105 te kopen op aanraden van de eerste reacties :-) waarvoor dank,

Ben heel tevreden met wat ik nu heb. alvast bedankt!

ik zal eerste foto's binnenkort eens posteni!

nog is bedankt!
                In mijn rugzak: -= Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105mm f/4 L IS USM =- Flits: Canon EX-430 en Kleine strobist ( 4 stuks met triggers van Cactus )

Comment

Working...
                X