Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF Eos 50D + 17-55 2.8 OK ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AF Eos 50D + 17-55 2.8 OK ??

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
    Ik was nog iets vergeten : waarom ik voor Canon (duurste) gekozen heb en niet voor een vergelijkbaar objectief van Tamron, Sigma .... ?
    Laat me raden.
    De Canonlenzen grommen zo lekker?

Zo langzamerhand begin je toch tevreden te worden met je lens lijkt het.
    Eerst het grommen en nu de AF waar je toch heil in ziet.
    Gelukkig maar.

Ben je tevreden over de 50D?
    Heeft zich veel vuil op het matglas verzameld?
    Bij mij wel jammer genoeg, al bij 100 clicks zat er al behoorlijk wat vuil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Al houd ik ook niet van de stijl en flair waarmee telekees zijn kennis verkondigt, heeft hij nu toch wel gelijk. Een reactie zoals die van edbzulte is gewoon pure provocatie.

De enige keren dat het mis kan gaan met een niet canonlens, zijn oude (lees 10-15 jaar) objectieven die het op recentere toestellen niet zo goed doen omwille van die communicatiefouten. Tegenwoordig hoef je daar echt geen bang meer voor te hebben.
      Ik kijk niet alleen op dit forum, en las reeds verschillende keren zoals gezegd, dat er soms onverklaarbare kleine problemen zijn bij gebruik van niet Canon lenzen op een Canon body...meer kan ik daar niet over zeggen. Er wordt ook niet altijd vermeld of het om nieuwe of oude lenzen gaat. Voor mij is dit voldoende om het zekere voor het onzekere te nemen. Voor onderdelen van een Mercedes ga je toch ook niet naar Ford of Opel of.....
      Moet ik dan een pak meer betalen voor de Canonlens, het zij zo ....
      Ieder koopt naar eigen godsvrucht en vermogen zoals men dat zo mooi zegt .
      Ik heb ongeveer 10 jaar gewacht om terug een reflex te kopen, dus had ik reeds een centje opzij staan voor dit speelgoed .
      In de tussentijd heb ik me beholpen met een filmcamera een een paar compactjes... en dat ging ook. Ik deed vroeger enkel aan reisfotografie/filmen maar nu ik tijd zat heb wil ik meer gaan fotograferen. Naar mijn mening moet je, als de weersomstandigheden goed zitten, onmiddellijk je toestel kunnen nemen en er op uit trekken om mooie foto's te nemen. Zolang je werkt is dit moeilijk hé.
      Enne wat Telekees betreft.... ik kreeg meerdere PBen waarin me werd aangeraden te doen wat ik gedaan heb... nu leest het forum veel makkelijker .
      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Laat me raden.
        De Canonlenzen grommen zo lekker?

Zo langzamerhand begin je toch tevreden te worden met je lens lijkt het.
        Eerst het grommen en nu de AF waar je toch heil in ziet.
        Gelukkig maar.

Ben je tevreden over de 50D?
        Heeft zich veel vuil op het matglas verzameld?
        Bij mij wel jammer genoeg, al bij 100 clicks zat er al behoorlijk wat vuil.
        Grommende lens :
        Hahahahah, wanneer ik zo'n geluid voor het eerst hoor bij een lens, en ik zou me daar geen vragen over stellen.... dat zou pas stom zijn.

AF lens :
        Ik ben nu zééééér tevreden over de lens, ware het niet zo geweest dan was ze reeds lang de deur uit.... ander en (hopelijk) beter is mijn devies dan.

5OD :
        Ook héél tevreden over, maar ik heb nog maar een 600 clicks.... nog een beetje afwachten dus. En dat vuil..... ik heb nog maar één lens en die gaat er nooit af, dus....

Groetjes en steeds bereid tot antwoord zonder de bedoeling te provoceren...zo ben ik niet. Ik geef enkel mijn mening, vaststelling en/of hetgeen ik lees op diverse forums, weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door telekees Bekijk bericht
          misschien zou je mijn berichten toch eens moeten lezen....
          Ik lees jouw gezever ook en plaats het in een juist perspectief.

.......
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Grommende lens :
            Hahahahah, wanneer ik zo'n geluid voor het eerst hoor bij een lens, en ik zou me daar geen vragen over stellen.... dat zou pas stom zijn.

AF lens :
            Ik ben nu zééééér tevreden over de lens, ware het niet zo geweest dan was ze reeds lang de deur uit.... ander en (hopelijk) beter is mijn devies dan.

5OD :
            Ook héél tevreden over, maar ik heb nog maar een 600 clicks.... nog een beetje afwachten dus. En dat vuil..... ik heb nog maar één lens en die gaat er nooit af, dus....

Groetjes en steeds bereid tot antwoord zonder de bedoeling te provoceren...zo ben ik niet. Ik geef enkel mijn mening, vaststelling en/of hetgeen ik lees op diverse forums, weer.

Jij bent blijkbaar pas tevreden over een lens wanneer op een Forum de leden ervan beamen dat de lens juist focust en de foto scherp is aan de hand van deze voorbeeld fotootjes.
            Als je aan deze eigenschappen van bvb een 50 D in combinatie met deze lens, die alom beschouwd wordt als een top lens op alle fora wereldwijd en de L status verdiend, twijfeld en testjes moet doen, dan ben je niet goed bezig en zou ik niet in je schoenen willen staan bij elke aankoop.
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Grommende lens :
              Je hebt groot gelijk hoor, mijn opmerking was er één met een knipoog.

Zelf heb ik trouwens ook bewust gekozen voor Canonlenzen om te voorkomen dat ik van de ene naar de andere fabrikant gestuurd wordt in het geval er ooit problemen zijn met een lens.

Later bleek deze keuze nog meer voordelen te hebben.
              Voor het bewerken van de foto's gebruik ik DPP, dit programma biedt extra functionaliteit voor (een aantal) Canonlenzen om vervorming te corrigeren.
              DPP biedt deze functionaliteit niet voor andere merken dacht ik.

Nog weer later heb ik een eos 50D aangeschaft.
              Voor de AF-finetuning geldt dacht ik ook dat dit alleen met Canonlenzen werkt.

Ik laat me graag verbeteren als dit niet juist is.

Wie weet of er in de toekomst nog een voordeel blijkt te kleven aan mijn keuze voor Canonlenzen.
              Oke, het is niet de goedkoopste weg misschien maar ik heb tot nu toe geen spijt.

Comment

zéér interessante vraag ... en origineel!
                Ik zou om te beginnen betere batterijen kopen.
                Gurdy

Comment

Wie weet of er in de toekomst nog een voordeel blijkt te kleven aan mijn keuze voor Canonlenzen.
                  Oke, het is niet de goedkoopste weg misschien maar ik heb tot nu toe geen spijt.
                  Eigen merk eerst!

Comment

Nog weer later heb ik een eos 50D aangeschaft.
                    Voor de AF-finetuning geldt dacht ik ook dat dit alleen met Canonlenzen werkt.

De AF-finetuning werk ook met lenzen van andere merken, ik krijg hier de Sigma 150mm f2,8 Macro toch ook gecorrigeerd op de 1D MKIII.

Bij niet-Canonlenzen is het mogelijk dat er problemen komen als je een nieuwe camera koopt. De Canonlenzen blijven dan wel compatibel, maar in sommige gevallen moeten dan de Sigma of Tamronlenzen een nieuwe chip (firmware) krijgen om compatibel te zijn met de nieuwe camera.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De AF-finetuning werk ook met lenzen van andere merken, ik krijg hier de Sigma 150mm f2,8 Macro toch ook gecorrigeerd op de 1D MKIII.

Bij niet-Canonlenzen is het mogelijk dat er problemen komen als je een nieuwe camera koopt. De Canonlenzen blijven dan wel compatibel, maar in sommige gevallen moeten dan de Sigma of Tamronlenzen een nieuwe chip (firmware) krijgen om compatibel te zijn met de nieuwe camera.
                      Op deze van de niet-Canonlenzen durf ik niet meer antwoorden, want het is toch allemaal niet waar wat ik hoor, lees.....
                      Ben nu aan het kijken om een Canon 100-400 te kopen om wa vogeltjes te "schieten", misschien gromt die ook wel
                      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht

.......
                        Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
                        Last edited by edbzulte; 12 juni 2010, 10:52.

Comment

.......
                          Mooi initiatief van je, en hééééééél origineel, een dikke proficiat.
                          Heel goed gevonden....... voor een kleuter.
                          Last edited by edbzulte; 12 juni 2010, 10:53.

Comment

Jij bent blijkbaar pas tevreden over een lens wanneer op een Forum de leden ervan beamen dat de lens juist focust en de foto scherp is aan de hand van deze voorbeeld fotootjes.
                            Als je aan deze eigenschappen van bvb een 50 D in combinatie met deze lens, die alom beschouwd wordt als een top lens op alle fora wereldwijd en de L status verdiend, twijfeld en testjes moet doen, dan ben je niet goed bezig en zou ik niet in je schoenen willen staan bij elke aankoop.
                            Verdiend en twijfeld is hier met een t. Eerste leerjaar, tweede les
                            Enne...... ik denk dat je héééééél graag in mijn schoenen zou staan bij elke aankoop .
                            We gaan de Telekees toer op, want blijkbaar wordt die stijl hier door sommigen erg geapprecieerd.
                            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                              zéér interessante vraag ... en origineel!
                              Ik zou om te beginnen betere batterijen kopen.
                              Sorry maar ik kan me geen betere/dure batterijen veroorloven
                              al mijn centen gaan naar fotomateriaal.......

Comment

Ben nu aan het kijken om een Canon 100-400 te kopen om wa vogeltjes te "schieten", misschien gromt die ook wel
                                Groetjes
                                Natuurlijk gromt die niet, dan vliegen de vogeltjes steeds weg.
                                De 100-400 met de IS aan en mode 1 fluit als een verliefde kanarie.
                                Op mode 2 fluit hij alle coupletten van het Wilhemus.
                                Moet je wel met een volle accu beginnen.

@ Black Bandit
                                Ik zal me eens wat beter gaan verdiepen in de micro-adjustement.
                                Ben benieuwd hoe het werkt en wanneer je me kunt verwijzen naar een website die het goed uitlegt, graag.

Comment

Working...
                                X