Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF Eos 50D + 17-55 2.8 OK ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF Eos 50D + 17-55 2.8 OK ??

Een tijdje terug heb ik hier een draadje gestart ivm mijn twijfels over het al of niet scherpstellen bij AF op mijn combinatie.
    Ik heb nu een paar "testjes" gedaan en denk dat ik, achteraf bekeken, niet mag klagen betreffende de AF. Volgens mijn mening voldoet dit wanneer ik volgende voorbeelden bekijk.
    Hieronder volgen een tweetal voorbeelden :

- batterijtjes 45° schuin : AF op middelste
    - bloemen : AF op midden van bovenste bloem
    - batterijtjes MET statief, bloem ZONDER.

Wat is jullie mening ?
    Groetjes

Re: AF Eos 50D + 17-55 2.8 OK ??

lijkt me wel dik in orde te zijn
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Amaai, dit is dik in orde hoor, hoewel, doe de test nog eens maar dan op 50mm en op f/2.8 want zo moet het eigenlijk.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Amaai, dit is dik in orde hoor, hoewel, doe de test nog eens maar dan op 50mm en op f/2.8 want zo moet het eigenlijk.

Grtz, RF
        Ga ik zeker doen..... van zodra het niet meer regent , want ik doe het buiten vanwege de beste lichtomstandigheden (als het niet regent natuurlijk) .

Comment

Is de lens een orginele Canon lens ?? ik het zeer goed hoor ik zoek mij ook een D50 aan te schaffen met ten eerste een tamron 17-50 2.8
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Aan de hand van deze foto is te zien dat de lens perfect focust op f4, dan zal dat ook wel het geval zijn op f2,8 (normaal doe je de test met het diafragma zo ver mogelijk open).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
              Is de lens een orginele Canon lens ?? ik het zeer goed hoor ik zoek mij ook een D50 aan te schaffen met ten eerste een tamron 17-50 2.8
              Het is inderdaad de Canon 17-55 2.8 IS USM. Aan de dure kant, maar heel lichtsterk en naar nu blijkt ook scherp . Samen aangekocht met de 50D.
              Enige nadeel (voor mij) is dat de combinatie wat aan de zware kant is, maar voor die keren dat ik wat 'lichter' op stap wil heb ik nog mijn G10. Was eerst van plan deze te verkopen, maar dat doe ik zeker niet, want is in bepaalde situaties (wandelingen, fietsen .....) zeer makkelijk mee te nemen.
              Groetjes

Comment

Ik was nog iets vergeten : waarom ik voor Canon (duurste) gekozen heb en niet voor een vergelijkbaar objectief van Tamron, Sigma .... ?
                Omdat ik op diverse forums las dat er 'vermoedens' zijn dat Canon objectieven beter "herkend" worden door Canon body's. Maar een vergelijk kan ik natuurlijk niet maken, ik wilde enkel het risico op.... vermijden.
                Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                  Ik was nog iets vergeten : waarom ik voor Canon (duurste) gekozen heb en niet voor een vergelijkbaar objectief van Tamron, Sigma .... ?
                  Omdat ik op diverse forums las dat er 'vermoedens' zijn dat Canon objectieven beter "herkend" worden door Canon body's. Maar een vergelijk kan ik natuurlijk niet maken, ik wilde enkel het risico op.... vermijden.
                  Groetjes
                  Ik hoop natuurlijk dat Canon de tamron objectieven erkend zoals die van hun eigen merk want dan ben je er niet veel mee als er bv functie's zouden weg vallen miss heeft er iemand ervaring mee ??

Gr John
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ik hoop natuurlijk dat Canon de tamron objectieven erkend zoals die van hun eigen merk want dan ben je er niet veel mee als er bv functie's zouden weg vallen miss heeft er iemand ervaring mee ??

Gr John
                    Wat is dat toch weer voor flauwekul jongens.
                    Als een lens niet 100% werkt, om het even welk merk, dan breng je hem gewoon terug.
                    Denk je echt dat er nog 1 Tamron verkocht zou worden als die niet "erkend "zouden worden?
                    Rare term in dit verband.....

Geen paniekzaaien graag!

Comment

Groetjes
                      We zien hier een voorbeeld van : wie niet slim is moet dokken.

Comment

Gr John
                        Ik heb nog niet gelezen dat de Canonbody's lenzen van een ander merk niet zouden herkennen, of dat je er sowieso slechte foto's mee zou maken, maar wel dat er soms probleempjes opduiken die niet te verklaren zijn. Die wijt men dan (terecht of ten onrechte) aan het feit dat men geen Canon objectief gebruikt op een Canonbody. Maar zoals gezegd ik heb het enkel over wat ik hier op dit forum lees, zelf heb ik er geen ervaring mee. Succes bij je keuze/aankoop verder en groetjes.

PS Ik zie dat Telekees weer gereageerd heeft. Ik weet niet wat hij nu weer zevert want hij staat in mijn negeerlijst, ik (en nog vele anderen) wens(en) geen berichten meer te lezen van deze. Hij is (denkt ie toch) de slimste van alle leden hier.
                        Het zal wel weer een hoop larie zijn. Geloof er maar niets van.
                        Zoek eventjes enkele berichten (verschillende werden reeds door de moderator verwijderd !!) van hem op en je zal direct weten met wie je te doen hebt.
                        HIJ IS ALTIJD TEGEN ALLES EN IEDEREEN !! Negeren dus is de boodschap.

Comment

ziet er goed uit hoor.

ivm tamron, sigma, ... lens ipv merkeigen:

- een merkeigen zal altijd de stukje beter zijn, beter bouw, af, VR/IS, ...
                          - third party lenzen zijn daarom niet minderwaardig.

de keuze is aan u wat je wilt voor je geld.
                          heb zelf een tamron 17-50 f2.8 en doet het zeer goed op mijn d90.
                          nikon stuff

Comment

PS Ik zie dat Telekees weer gereageerd heeft. Ik weet niet wat hij nu weer zevert want hij staat in mijn negeerlijst, ik (en nog vele anderen) wens(en) geen berichten meer te lezen van deze. Hij is (denkt ie toch) de slimste van alle leden hier.
                            Het zal wel weer een hoop larie zijn. Geloof er maar niets van.
                            Zoek eventjes enkele berichten (verschillende werden reeds door de moderator verwijderd !!) van hem op en je zal direct weten met wie je te doen hebt.
                            HIJ IS ALTIJD TEGEN ALLES EN IEDEREEN !! Negeren dus is de boodschap.
                            Misschien zou je mijn berichten toch eens moeten lezen....
                            Ik lees jouw gezever ook en plaats het in een juist perspectief.

Comment

Al houd ik ook niet van de stijl en flair waarmee telekees zijn kennis verkondigt, heeft hij nu toch wel gelijk. Een reactie zoals die van edbzulte is gewoon pure provocatie.

De enige keren dat het mis kan gaan met een niet canonlens, zijn oude (lees 10-15 jaar) objectieven die het op recentere toestellen niet zo goed doen omwille van die communicatiefouten. Tegenwoordig hoef je daar echt geen bang meer voor te hebben.

Comment

Working...
                              X