Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom voor 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telezoom voor 40D

Ik heb een canon 40D met een Sigma 18-50 f2,8 EX Macro objectief maar mis nog wat tele. Ik fotografeer voornamelijk familie toestanden (kinderen, feestjes, uitstappen) en probeer soms ook wat uit richting natuurfotografie (maar gezien de kinderen heb ik daar voorlopig niet veel tijd voor).

Natuurlijk is de 70-200 f2,8 IS II de ultieme droom ... maar mijn budget laat dat niet echt toe.

Ik heb op het forum en op photozone.de veel positieve dingen gelezen over de betaalbare canon 55-250 IS en dacht mij die aan te schaffen.

Nu qua lichtsterkte valt de lens wel wat tegen.

Daarom was ik toch eens wat verder aan het kijken. De enige nog redelijk betaalbare en lichtsterke lens die ik vind is de Sigma 70-200 f2,8 maar eigenlijk zit die nog iets boven mijn budget.

Schieten er nog twee lenzen over (maar die wel wat minder lichtsterk zijn):
    De Canon 70-300 f4-5,6 IS
    De Canon 70-200 f4.

Heeft het zin wat meer uit te geven voor één van beide lenzen of is het verschil met de 55-250 niet echt groot en blijf ik toch beter bij deze laatste?

Alvast bedankt!

Piet

Re: Telezoom voor 40D

Oorspronkelijk geplaatst door Pietth Bekijk bericht
    Schieten er nog twee lenzen over (maar die wel wat minder lichtsterk zijn):
    De Canon 70-300 f4-5,6 IS
    De Canon 70-200 f4.

Heeft het zin wat meer uit te geven voor één van beide lenzen of is het verschil met de 55-250 niet echt groot en blijf ik toch beter bij deze laatste?

Alvast bedankt!

Piet
    De 70-300 is niet lichtsterker en/of significant beter dan de 55-250, de 70-200 F4 wel.

Aan jou de keus.

Comment

Weet ik.
      Maar is ze significant beter?

Comment

De beste is de 70-200 f/4, hoewel de IS versie beter zou zijn dan die zonder IS.
        Maar de 55-250 IS is prijs/kwaliteit zeker geen slechte keuze.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dan valt de 70-300 al af en is het kiezen tussen de overige 2.
          Eender welke keuze, 't is altijd beter dan geen tele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            De 70-300 is niet lichtsterker en/of significant beter dan de 55-250, de 70-200 F4 wel.

Aan jou de keus.
            Oorspronkelijk geplaatst door Pietth Bekijk bericht
            Weet ik.
            Maar is ze significant beter?
            Was het nog niet duidelijk dan?

Comment

De 70-200 is een heel stuk beter dan de 55-250. Heb de 55-250 gehad en ben nu in bezit van de 70-200 IS en merk aanzienlijk verschil in kleur, scherpte en de snellere AF

Maar de 55-250IS is zeker een top objectief in haar prijs klasse

Comment

Working...
              X