Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10-20 mm vs Tokina 11-16 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 10-20 mm vs Tokina 11-16 mm

Nu wil ik al een tijdje mijn wapenarsenaal uitbreiden met een groothoek en ik kom uit bij deze 2 grootkalibers. Morgen verjaar ik maar heb al wat verjaardagscadeautjes mogen opstrijken, daarom dat die langverwachte aankoop eindelijk kan doorgaan

Nu heb ik er al een heel deel over gelezen en pixelpeeper afgeschuimd maar kan er gewoonweg geen keuze tussen maken. Kunnen jullie met jullie jarenlange ervaring wat licht in de duisternis gooien opdat ik de beste keuze kan maken?

Ze hebben mij steeds gezegd: "Blijf bij uw merk Canon als je lenzen koopt!" maar nu hoor ik dat die Tokina enorm goed is...weet het gewoon niet meer.
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

Re: Canon 10-20 mm vs Tokina 11-16 mm

1 mm verschil lijkt weinig, maar het is zeker zichtbaar (10% meer beeld ongeveer). Zeker een factor waarmee je best rekening gaat houden.

De tokina is volgens sommige bronnen beter qua beeldkwaliteit, hoewel het verschil meestal marginaal is en er zelfs bronnen zijn die het omgekeerde beweren.

Als er zo weinig verschil is in beeldkwaliteit zou ik dan toch de canon kiezen, gezien zijn grotere bereik, tenzij je vaker bij weinig licht gaat fotograferen, dan is de 2.8 van de tokina zeker in het voordeel.

Voor de scherptediepte moet je het iig niet doen want dat is zoiezo al zeer weinig bij groothoek objectieven
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Working...
    X