Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie lens met wat meer zoombereik: welke kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goeie lens met wat meer zoombereik: welke kiezen

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Er is een Sigma breedhoekzoom met een vaste f2,8 over het hele zoombereik, maar dat is de 18-50 f2,8 EX DC
    't Is inderdaad deze die ik heb. foutje van mij: ik schreef eerder 18-55 maar 't moet dus 50 zijn. sorry daarvoor.
    Last edited by dréten; 26 mei 2010, 08:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Als het relevant is dan vermeld ik wel in mijn topic waarover het specifiek gaat..
      Bij het zoeken van een lens is het camertamerk dus niet relevant
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Eigenlijk ben ik héél erg tevreden over m'n Sigma 18-125mm F 3.8-5.6 DC OS HSM
        LET OP, dit is de MKII ! Over de MK I vindt je véél negatieve info (3.5-5.6 en géén HSM)

Ik ga niet zeggen dat het een TOP lens is, maar een leuk bereik als walk-around lens.
        En de kwaliteit van de foto's mag er zijn. (een pak beter dan m'n kitlens 18-55 zonder IS)
        Prijs-kwaliteit ben ik er ook tevreden over.
        Minpuntje is mss wel dat ze lijkt meer baterijën te vreten. Al kom ik met gemak toe met 1 reserve om een hele dag plaatjes te schieten (makkelijk 400-450 stuks, waarvan dan wel maar 10-15 met flash)

Heb lang getwijfeld om de Canon 24-105 f4.0 aan te schaffen. Alleen heeft de prijs, feit dat ik nog beginner ben en dat ik een crop camera heb me doen kiezen voor de Sigma.
        Uiteraard is die Canon een pak beter, is dan ook een L-lens en 3x zo duur als de Sigma.
        Last edited by nevermore; 26 mei 2010, 11:26.
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ik heb het niet zo begrepen op dat pronkerig etalage-gedoe van sommigen.
          Ik zie dat je het nu ook niet meer op jezelf begrepen hebt...
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X