Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doet de macro stand op de Beercan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat doet de macro stand op de Beercan?

Op de beercan op 210mm staat een macro stand. na veel zoeken op internet nog steeds niet gevonden wat deze precies doet... iemand een gedacht?
    Sony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
    Webite

Re: Wat doet de macro stand op de Beercan?

Oorspronkelijk geplaatst door ichigo Bekijk bericht
    Op de beercan op 210mm staat een macro stand. na veel zoeken op internet nog steeds niet gevonden wat deze precies doet... iemand een gedacht?
    Stelt je in staat om macro-foto's te nemen he.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
      Stelt je in staat om macro-foto's te nemen he.
      waarom doe je de moeite om die post te maken?

ik vroeg me af wat het verschil was als ik nu bijvoorbeeld op 200mm laat ons zeggen een insect trek, of op 210mm, de zogezegde macro stand. wordt er op die stand een extra vergroting gemaakt van 1:1 zoals bij macro het geval is ofzo?
      Sony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
      Webite

Comment

Waarschijnlijk zal de min. focus afstand verkleinen op die stand? Gewoon testen zou ik zeggen.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
        https://1x.com/wimmeeus/

Comment

In die stand wordt de hoogste vergrotingsmaatsaf gehaald, die met die lens mogelijk is.

Comment

ahzo zit dat. ja gisteren ettelijke uurtjes mee bezig geweest maar kon niets vinden. de focusafstand blijft op 210 nog steeds 1.5m wat wel veel is, maar daar is deze lens uiteindelijk ook niet voor gemaakt
            Webite

Comment

Als je de zoom op die stand draait, dan krijg je de grootste vergroting.
              Maar meer dan 1:4 haal je niet.
              Om onderwerpen scherp te krijgen moet je sowieso circa 70-80 cm afstand bewaren.

Comment

ahzo zit dat. ja gisteren ettelijke uurtjes mee bezig geweest maar kon niets vinden. de focusafstand blijft op 210 nog steeds 1.5m wat wel veel is, maar daar is deze lens uiteindelijk ook niet voor gemaakt
                Euhm...De beercan heeft een minimale scherpstelaftand van 1.1m...(en voor zover ik weet elke minolta 70-210) dus ik weet niet wat jij er mee uitspookt

Ik geloof ook dat de beercan 1:4 haalt, relatief goed en de 1.1m is ook beter dan gemiddeld, vandaar dat ze er nogal gemakkelijk "macro" op plakken
                Niet vergeten dat de beercan al een oud lensje is, vroeger wat dat minder gebruiken om een 70-200 (of 210) zo dicht te laten scherpstellen, nu zie je dat vaker (dan toch bij sigma en tamron...)

Comment

Er zijn lenzen, met name oudere Tamron schuifzooms, maar mogelijk ook Minolta's die
                  door draaien en/of trekken/duwen in de "macromodus" gezet moeten worden vanuit de zoompositie die met macro aangeduid wordt.
                  Daarmee wordt dan een wat grotere maatstaf gehaald dan zonder deze extra mogelijkheid.
                  Even een beetje rommelen en je komt er wel achter.

Comment

Working...
                  X