Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluitertijden zonder beeldstabilisatie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sluitertijden zonder beeldstabilisatie.

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Gewoon de iso omhoog tot de hoogst aanvaardbare waarde of de waarde waarbij de gewenste sluitertijd wordt gehaald en wat vreemd, dat is hetzelfde als bij alle andere fotografie.
    Ook een mogelijkheid, maar het opdrijven van de ISO op mijn 4 jaar oud 30deke wordt wel zwaarder gepenaliseerd als bij de trotse bezitter van een D700
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      Ook een mogelijkheid, maar het opdrijven van de ISO op mijn 4 jaar oud 30deke wordt wel zwaarder gepenaliseerd als bij de trotse bezitter van een D700
      Heb je daar een andfere oplossing voor? Je hebt een diafragma en sluitertijd en de belichtingsmeter zwaar in de mijn, dan is er deze oplossing of een statief. De oplossing van OS is natuurlijk onzinnig als dat niet in je lens zit.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Stel, ik koop een sigma 150-500 mm f 5.6 - 6.3 voor mijn 500D om natuurfoto's (vogels) te maken.

Stel ik neem foto's met een brandpuntsafstand van 500 mm, dan moet ik al een sluitertijd van 1/800 sec nemen.

Vang je dan niet heel weinig licht, zeker bij zo'n groot diafragmagetal ?

Wat is dan de oplossing ?
        Met een lange tele is het alleen bij heel erg goed licht mogelijk uit de hand te fotograferen.
        IS helpt daar wel wat mee, maar een statief is eigenlijk standaarduitrusting.....

Comment

Ms een stomme vraag, maar als er bv een buizerd overvliegt, dan heb je niet veel aan een statief me dunkt.

Hoe los je dat dan op ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

nee, het meetellen van de cropfactor is te wijten aan de beeldhoek.
            Een camerabeweging heeft meer effect als de beeldhoek kleiner is.
            Onzin.. 400mm op een 30d/20d heeft dezelfde beeldhoek dan dat diezelfde 400mm op een 5dmkii gemonteerd staat. Het enige wat er gebeurd met de 20/30d is dat de randen van de fullframe sensor niet weergegeven worden
            Last edited by Funcky; 14 mei 2010, 18:27.
            Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ms een stomme vraag, maar als er bv een buizerd overvliegt, dan heb je niet veel aan een statief me dunkt.

Hoe los je dat dan op ?
              Studie van de vlucht van de buizerd en anticiperen.
              Er zijn hulpmiddelen om stabiel*, maar toch redelijk vrij, de camera te bewegen, en verder is het een kwestie van doen!

Wimberley, Inc is a designer and manufacturer of professional photography equipment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Onzin.. 400mm op een 30d/20d heeft dezelfde beeldhoek dan dat diezelfde 400mm op een 5dmkii gemonteerd staat. Het enige wat er gebeurd met de 20/30d is dat de randen van de fullframe sensor niet weergegeven worden
                Als je het beeld dat van een 1,5x kleinere sensor rolt ook 1,5x minder uitvergroot, dan heb je helemaal gelijk!

Comment

"Het enige wat er gebeurd met de 20/30d is dat de randen van de fullframe sensor niet weergegeven worden" en dan heb je dus per definitie een andere beeldhoek
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Onzin.. 400mm op een 30d/20d heeft dezelfde beeldhoek dan dat diezelfde 400mm op een 5dmkii gemonteerd staat. Het enige wat er gebeurT met de 20/30d is dat de randen van de fullframe sensor niet weergegeven worden
                    Je het het duidelijk nog niet begrepen.

PS, je stelt een vraag, krijgt van mij klip en klaar een correct antwoord en weet het dan toch weer beter.....je zoekt het verder maar uit vriend.
                    Last edited by Keeskanon; 14 mei 2010, 21:45.

Comment

Hoe los je dat dan op ?
                      Wachten op voldoende licht, ISO omhoog, camera meetrekken, lichtsterkere lens kopen.

Comment

PS, je stelt een vraag, krijgt van mij klip en klaar een correct antwoord en weet het dan toch weer beter.....je zoekt het verder maar uit vriend.
                        zal ik doen geen probleem
                        Last edited by Funcky; 15 mei 2010, 01:15.

Comment

Een telelens heeft dezelfde beeldhoek als een groothoeklens.
                          Het enige verschil is dat de randen niet worden weergegeven...

Was getekend: Funcky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Een telelens heeft dezelfde beeldhoek als een groothoeklens.
                            Het enige verschil is dat de randen niet worden weergegeven...

Was getekend: Funcky
                            niks mee te maken en trouwens heb ik nooit gezegd .. je zet de dingen in een andere context.. focus plane bij ef objectieven blijven hetzelfde. Bij efs-objectieven veranderd dit.
                            Last edited by Funcky; 24 mei 2010, 18:18.

Comment

niks mee te maken en trouwens heb ik nooit gezegd .. je zet de dingen in een andere context.. focus plane bij ef objectieven blijven hetzelfde. Bij efs-objectieven veranderT dit.
                              Het is gewoon wat je beweert vriend.
                              Let op wat je allemaal voor flauwekul op het net kwakt, blijft nog 300 jaar staan en de hele wereld kan het lezen...

PS, enig idee waarom die superzoomcamera's zoals de Panasonics Zus of Zo met een equivalent brandpunt van 600mm ofzo allemaal stabilisatie hebben, hoewel de feitelijke brandpuntsafstand maar 50 of 60mm is?
                              Het is een woord van 9 letters en begint met een b....
                              Last edited by Keeskanon; 24 mei 2010, 23:54.

Comment

Working...
                              X