Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en geen last van stof?
    voorheen noemde ze deze lens toch een stofzuiger!
    grt,bouk.
    Dat is wel een minpunt moet ik zeggen,is inderdaad een stofzuiger,maar ik heb er indertijd steeds zorg voor gedragen en altijd proper gehouden...mijn broer heeft er bij mijn weten ook geen last van

grtz Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heb hem 2 jaar, nog geen enkel stofje gezien binnen in de lens.
      Ben je niet in de war met schuifzoom lenzen> door de pompbeweging kan je daarmee wel gouw stof opzuigen.
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
        Heb hem 2 jaar, nog geen enkel stofje gezien binnen in de lens.
        Ben je niet in de war met schuifzoom lenzen> door de pompbeweging kan je daarmee wel gouw stof opzuigen.
        De Canon 17-55 staat wel bekend als een stofzuiger.... 't schijnt nogal te schelen als je er een UV filter op hebt... Niet dat het overigens veel uitmaakt, die paar stofjes zie je op een foto toch nooit terug.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb toch al enkele stofjes achter het front element, 3 piepkleine, zie je niets van terug op de foto.

Ps, voor de durvers, het stof kan je zelf verwijderen, klik op de volgende link:

Ik ben niet verantwoordelijk voor als het evt. zou mislopen, maar buiten garantie zou ik het op de mijne ook toepassen....
          Last edited by Reservoir_Dog; 15 mei 2010, 23:59.
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

maar eh... wat zijn crop cameras ?

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door san39be Bekijk bericht
              Zie zoekfunctie en google
              Ik kan het zelf niet echt goed uitleggen eerlijk gezegd. Lees eens over verschil tussen full frame en crop camera (1.3 of 1.6 vergrotingsfactor doorgaans) en je bent wellicht al heel wat wijzer.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door san39be Bekijk bericht

.
                Een full-frame DSLR heeft een sensor van 36x24mm, die is even groot als een negatief in een kleinbeeld reflexcamera.

Bij een crop-camera is de sensor kleiner, objectief lens dat speciaal daarvoor gemaakt is heeft kleinere lensdiameters, is compacter, lichter, en vooral goedkoper. Maar zo'n lens kan je niet gebruiken op een full-frame camera, tenzij je maar een deel van de sensor gebruikt. Bij Nikon kan je die wel gebruiken op een full-frame, maar dan krijg je minder pixels (de camera schakelt automatisch over).

Bij Canon passen de EF-S lenzen niet op een full-frame camera (als dat wel zou kunnen, dan is het mogelijk dat de spiegel tegen de achterkant van de lens klapt, omdat die lens verder in de camerabody komt). Sigma en Tamronlenzen die gemaakt zijn voor een APS-C sensor kan je er wel opzetten, maar dan krijg je dikke zwarte randen op de foto.

Meer info over sensorformaten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Crop-factor
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Superobjectief zoals hiervoor al aangehaald. Wat een verschil met mijn eerste kitlens!
                  Snel, scherp, lichtsterk, IS
                  Wel veel zwaarder dan een kitlens, dus een goed statief kan je wel gebruiken.

Comment

Erg goede lens maar zoals een paar maal aangehaald: veel stof achter het glas.
                    Maar nog geen enkele foto die daardoor vlekken, diffractiestoornissen... vertoonde.

Comment

Ben ook sinds een paar weken eigenaar van deze lens, na heel lang wachten. Besteld onder het mom voor de foto's van ons dochter voor eerste communie (uitnodiging + bedanking) maar gemist door lange levertijd. Moet wel zeggen als je één lens zeker moet hebben op een canon crop dan zal het deze wel zijn. Kost wel iets maar je krijgt er iets "zwaar" voor in de plaats. Aanrader
                      Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
                      Powershot G3

Comment

Hier en daar ook tilt slaande IS systemen of defecte diafragma's.

Comment

Working...
                        X