Heeft iemand ervaring met deze lens en quid eventuele latere overstap/switch naar full-frame. Dank bij voorbaat jullie reactie.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM
Collapse
X
-
-
Re: Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM
EF-S lenzen gaan niet op Full Frame, enkel EFOmgekeerd wel: EF en EF-S werken beide op cropcamera's.
De EF-S 17-55 2.8 IS USM is bij de meesten met cropbody de kwaliteitsvervanger voor de 18-55 kitlens, eenmaal het geld er terug isOok bij mij zal dit normaalgezien zo zijn, maar de 18-55 vervangen is voor mij minder van belang momenteel, daar deze het minst gebruikt wordt.
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefMar Bekijk berichtHeeft iemand ervaring met deze lens en quid eventuele latere overstap/switch naar full-frame. Dank bij voorbaat jullie reactie.
Comment
-
Ik heb de EF-S17-55 f2.8 IS USM gekocht toen die pas uit kwam (en natuurlijk te veel voor betaald) en het is al verschillende keren aangehaald ... op een crop is dit gewoon DE lens die je moet hebben
Ik heb ondertussen een 5d II gekocht ... en deze schitterende lens tweedehands verkocht, zonder al te veel verlies te lijden, er zijn enkele EF-S lenzen die echt wel hun waarde houden, deze is er eentje, de EF-S10-22 bvb is een andere.
Heb je nu een crop camera koop dan de 17-55 2.8 IS lens ... en als je dan ooit in een verre toekomst eens naar FF zou overstappen ... dan verkoop je ze toch gewoon !
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Ik bezit de EF 17-55 f2.8 nu twee jaar en ik moet zeggen echt een super lens.
Snel ,Reete scherp. Nadeel duur in aanschaf. Maar is te vergelijken met een L glas. Zelfs op 2.8 is hij goed scherp. Tweedehands zijn ze bijna niet te koop, soms zie je ze dat mensen overstappen naar een FF camera. Ook dan brengt hij tweedehands nog 600 tot 700 € op.
Comment
-
Hetzelfde verhaal hier. De EF-S 17-55 f/2.8 IS USM is een super lens! Ik heb er nog geen nanoseconde spijt van gehad.
Enkel 'als' de 24-70 f/2.8 IS USM uitkomt en ik overstap op full frame, ben ik bereid de lens van de hand te doen.Last edited by W1ck3D; 13 mei 2010, 18:41.Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Comment
-
-
Dedeze is geen L lens omdat het een EF-s is , maar voor de crop cameras meer dan een L lens waardig, een absolute topper !!Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefMar Bekijk berichtHeeft iemand ervaring met deze lens en quid eventuele latere overstap/switch naar full-frame. Dank bij voorbaat jullie reactie.
Comment
-
Dezeis eigenlijk een L - lens maar het staat er gewoon niet op. Spijtig.
Maar inderdaad de lens die je moet hebben. OK duurder maar ik heb ze tweedehands kunnen kopen van iemand die overstapte naar een full frame. Voor 700 euro kan je ze wel vinden, maar je moet regelmatig kijken want ze wordt direct verkocht als ze ze aanbieden. Vorig weekend alleeen deze meegenomen naar franchourchamp en mijn race wagens waren toch voornamelijk zeer scherp.
Comment
-
Deze lens is scherper dan zijn L-collega's in deze rangeMijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele
Comment
-
Het is echt een top-lens,heb deze ook gehad toen ik nog mijn 450D van canon had en ik moet zeggen veruit één van de beste lenzen die ik heb gehad...zeer snel,scherp en mooi van contrast...enig minpuntje redelijk duur en beetje naar zware kant. Mijn broer trekt er nog steeds zeer mooie foto's mee....
Grtz dirkD7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtZonder die lens zou ik zelfs niet eens meer fotograferen, (omdat ik geen andere heb).
Maar een fantastisch stuk glas.
Voor dezelfde prijs van de 17-55 f 2.8 koop je ook 4 prullen.
Comment
-
Ik heb ervaring met de 17-55 f2,8 IS, en ik heb ze verkocht toen ik een 1D MKIII kocht...
Die 17-55 is heel goed, ik vond het spijtig dat ik ze moest verkopen omdat ze niet past op de 1D en de 5D. Het was de lens die ik het meest gebruikte op de 20D/40D.
Een voordeel als je er weer vanaf wil is dat deze lens wel heel waardevast is, als je ze tweedehands kan vinden, dan verkoop je ze later zonder er veel verlies op te maken.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk berichtHet is echt een top-lens, enig minpuntje redelijk duur en beetje naar zware kant. Mijn broer trekt er nog steeds zeer mooie foto's mee....
voorheen noemde ze deze lens toch een stofzuiger!
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
Comment