Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat vraagjes over canon FD-objectieven..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

    Ik heb dat 'dure' spulletje ook beste man.. en IK maak er foto's mee van zeer snelle sporten.
    Jij duikt in dezelfde valkuil als alle andere specificatie neuzelaars die beweren dat je voor snelle sporten een snelle camera nodig hebt.

    Het is allemaal een kwestie van de juiste positie kiezen en vervolgens precies op tijd afdrukken.

    Comment


    • #32
      Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Ik heb dat 'dure' spulletje ook beste man.. en IK maak er foto's mee van zeer snelle sporten.
      Jij duikt in dezelfde valkuil als alle andere specificatie neuzelaars die beweren dat je voor snelle sporten een snelle camera nodig hebt.

      Het is allemaal een kwestie van de juiste positie kiezen en vervolgens precies op tijd afdrukken.
      je kunt er idd voor kiezen, om op het juiste moment af te drukken, en dat kan idd ook met een ´tragere´ camera. alleen moet het dan wel net passen, of is ieder shot wat jij maakt ´dead on´? als dat zo is, dan heb ik w.s. de eer om kennis te maken met een nieuw fenomeen in fotografie wereld..en dat ben jij dus..

      als je dan toevallig es een slechte dag hebt, en je mist dat shot wat jij wilde, dan heb je wel een probleempje..

      over specs-snuffelaar.... wel, vergissen is menselijk, in jouw geval dan, want je kon niet verder van de waarheid zitten als vandaag..

      ik schiet met meer 'specs'-loze cameraatjes, dan allerlei nieuwere prullaria, met ik weet niet hoeveel gadgets erop.. maar ja, als je dat doet, dan word je weer voor een hopeloze romanticus of halve gare bekeken..

      maakt me niet zo heel veel uit hoor..

      ik doe mijn ding toch wel..

      als er eentje is, die zich telkens en veelvuldig ophoudt, in dit forumonderdeel, dan ben jij het wel.. en dat begrijp ik dan weer niet...

      met jouw kennis en kunde, zou je er beter aan doen, om de sterren van de hemel te schieten, je 'dure'terug te verdienen, de prijzen binnen te slepen, ipv jezelf op te houden op een fotoforum tussen lui, die er toch niets van begrijpen....

      gevalletje te weinig opdrachten mss? of heb je die dure gekocht omwille van de specs?

      beats me.. i am so sorry dude..maar je hele lubitel verhaal raakt kant nog wal..

      sportfotografie met een lubitel tlr? ik wil die platen wel es zien...je fotografeert al zo'n 50 jaar, volgens eigen zeggen.. ik ben benieuwd..

      en ik ben bovenal benieuwd hoe je het geflikt hebt..mijn lubitel tlr heeft een max. sluitertijd van 1/250e, lensje van 75mm met diafragma van f/4.5 t/m f/22, geen ttl-lichtmeting, geen DOF-preview door de zoeker, scherpstellen moet zeer secuur gebeuren, en ik moet met een aparte belichtingsmeter het licht meten... welke film heb je gebruikt? als ik van boven in de zoeker kijk, is het sowieso al moeilijk om precies de compo te bepalen, een tikkie naar links bewegen, betekent dat het beeld in de zoeker net de andere kant opgaat, ik mag de ontspanner eerst vastzetten, en vervolgens de boel met een ander hendeltje loslaten.. en jij beweert, dat je sport met dit ding hebt vastgelegd?

      natuurlijk kan het, met de zgn. 'sportsviewfinder' bovenop de camera, maar als je daar doorheen kijkt, heb je al helemaal geen flauw idee hoe eea eruitziet in de zoeker..een lubitel is een zgn. 'waist-level' camera.. mooi hoor, maar ik prefereer toch het statief met draadontspanner..

      de lubitel is ook wel gezien als een 'toy-camera', niet dat het zoiets is, maar het is russisch, dus veel mag je er niet van verwachten.. voor still-life is eea zeer goed mogelijk, maar dan moet je wel serieus downstoppen, wil je een beetje scherp beeldje krijgen.. (en je hebt een lubitel nodig, die geen lichtlekken heeft...de mijne is gelukkig lichtdicht), maar op grotere diafragma's wordt de boel wel erg soft aan de randjes..

      jij beweert hier dus, dat je lekker met je lubitel langs de racebaan, of tijdens welk evenement dan ook, lekker stond te knippen op bewegende voorwerpen, snel genoeg was, om scherp te stellen, je belichting uit te kiezen, sluitertijd in te stellen, en de boel nog es goed te composeren zonder enig probleempje?

      totale onzin...

      en als je het wel gelukt is, dan krijg je van mij een sigaar...want dan ben jij degene, die het onmogelijke, mogelijk heeft gemaakt...
      Last edited by Sjinouck; 27 mei 2010, 13:23.

      Comment


      • #33
        Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        je kunt er idd voor kiezen, om op het juiste moment af te drukken, en dat kan idd ook met een ´tragere´ camera. alleen moet het dan wel net passen, of is ieder shot wat jij maakt ´dead on´? als dat zo is, dan heb ik w.s. de eer om kennis te maken met een nieuw fenomeen in fotografie wereld..en dat ben jij dus..

        Ik denk na voor ik een foto maak, dat pakt vrijwel altijd goed uit.

        als je dan toevallig es een slechte dag hebt, en je mist dat shot wat jij wilde, dan heb je wel een probleempje..

        Ik heb nooit een slechte dag en al helemaal geen probleem met een foto die net niet naar mijn zin is.

        over specs-snuffelaar.... wel, vergissen is menselijk, in jouw geval dan, want je kon niet verder van de waarheid zitten als vandaag..

        Dan begrijp ik je lofzang op die Phase One niet.

        ik schiet met meer 'specs'-loze cameraatjes, dan allerlei nieuwere prullaria, met ik weet niet hoeveel gadgets erop.. maar ja, als je dat doet, dan word je weer voor een hopeloze romanticus of halve gare bekeken..

        Ik heb 2x 8 meter vitrine met prullaria, wees blij dat ik niet alles op ga noemen.

        maakt me niet zo heel veel uit hoor..

        ik doe mijn ding toch wel..

        Dat weten we nu wel, en er is niemand die jou heeft verboden je ding te doen.

        als er eentje is, die zich telkens en veelvuldig ophoudt, in dit forumonderdeel, dan ben jij het wel.. en dat begrijp ik dan weer niet...

        Bekijk de lengte van je posts eens!

        met jouw kennis en kunde, zou je er beter aan doen, om de sterren van de hemel te schieten, je 'dure'terug te verdienen, de prijzen binnen te slepen, ipv jezelf op te houden op een fotoforum tussen lui, die er toch niets van begrijpen....

        Ik schiet de sterren van de hemel, en ouwe camera's op het dak van een auto horen daar niet bij.

        gevalletje te weinig opdrachten mss? of heb je die dure gekocht omwille van de specs?

        Ik krijg nooit opdrachten, alleen verzoeken.
        Ik heb het geld waar ik die dure dingen van kan kopen niet verdient in de fotografie.
        En duur is relatief!


        beats me.. i am so sorry dude..
        Koop eens voor anderhalve euro aan hoofdletters, op de rommelmarkt of zo.




        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        Vervolgens ga je de andere dag nog eens verder met je litanie.

        beats me.. i am so sorry dude..maar je hele lubitel verhaal raakt kant nog wal..

        Ik heb nog veel meer dan een Lubitel.., en wees maar blij dat ik al die toestellen niet ga opnoemen.

        sportfotografie met een lubitel tlr? ik wil die platen wel es zien...je fotografeert al zo'n 50 jaar, volgens eigen zeggen.. ik ben benieuwd..

        Jij bent de laatste die een foto van mij te zien krijgt.

        en ik ben bovenal benieuwd hoe je het geflikt hebt..mijn lubitel tlr heeft een max. sluitertijd van 1/250e, lensje van 75mm met diafragma van f/4.5 t/m f/22, geen ttl-lichtmeting, geen DOF-preview door de zoeker, scherpstellen moet zeer secuur gebeuren, en ik moet met een aparte belichtingsmeter het licht meten... welke film heb je gebruikt? als ik van boven in de zoeker kijk, is het sowieso al moeilijk om precies de compo te bepalen, een tikkie naar links bewegen, betekent dat het beeld in de zoeker net de andere kant opgaat, ik mag de ontspanner eerst vastzetten, en vervolgens de boel met een ander hendeltje loslaten.. en jij beweert, dat je sport met dit ding hebt vastgelegd?

        Litanie.. van uit de lucht gegrepen aannames... en dat jij moeite hebt met de omgekeerde beweging van het onderwerp in de zoeker betekent allen maar dat JIJ er moeit mee hebt.

        natuurlijk kan het, met de zgn. 'sportsviewfinder' bovenop de camera, maar als je daar doorheen kijkt, heb je al helemaal geen flauw idee hoe eea eruitziet in de zoeker..een lubitel is een zgn. 'waist-level' camera.. mooi hoor, maar ik prefereer toch het statief met draadontspanner..

        Vertel mij hoe een dubbeloogreflex werkt.. echt niet nodig hoor... ik heb er hier 83 staan.

        de lubitel is ook wel gezien als een 'toy-camera', niet dat het zoiets is, maar het is russisch, dus veel mag je er niet van verwachten.. voor still-life is eea zeer goed mogelijk, maar dan moet je wel serieus downstoppen, wil je een beetje scherp beeldje krijgen.. (en je hebt een lubitel nodig, die geen lichtlekken heeft...de mijne is gelukkig lichtdicht), maar op grotere diafragma's wordt de boel wel erg soft aan de randjes..

        Vertel me nog eens iets nieuws.., je moet zeven Lubitels kopen om een redelijk goeie over te houden.

        jij beweert hier dus, dat je lekker met je lubitel langs de racebaan, of tijdens welk evenement dan ook, lekker stond te knippen op bewegende voorwerpen, snel genoeg was, om scherp te stellen, je belichting uit te kiezen, sluitertijd in te stellen, en de boel nog es goed te composeren zonder enig probleempje?

        Ja dat beweer ik.. maar ik heb nergens gezegd dat ik dat met een Lubitel doe.. en als je de belichting nog moet gaan meten op het moment dat je een foto wilt gaan maken dan word het tijd voor een fotografie cursus.

        totale onzin...

        en als je het wel gelukt is, dan krijg je van mij een sigaar...want dan ben jij degene, die het onmogelijke, mogelijk heeft gemaakt...
        Ga jij maar lekker door met het ophemelen van je prullaria, maar doet daarmee nou niet voorkomen dat mensen die een beetje hebben doorgeleerd en van moderne technieken houden, nooit goede fotografen kunnen zijn of plezier in fotograferen hebben, want zo liggen de zaken dus niet.
        Ik zou bijna zeggen.. leen mijn nieuwe Technika spulletje eens, maar dan krijgen we weer zo'n eindeloos verhaal met aannames die nergens op slaan.
        Onlangs is zelfs mijn Minox mini doka opgeheven, analoog is UIT voor mij.

        Comment


        • #34
          Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Koop eens voor anderhalve euro aan hoofdletters, op de rommelmarkt of zo.

          Ga jij maar lekker door met het ophemelen van je prullaria, maar doet daarmee nou niet voorkomen dat mensen die een beetje hebben doorgeleerd en van moderne technieken houden, nooit goede fotografen kunnen zijn of plezier in fotograferen hebben, want zo liggen de zaken dus niet.
          Ik zou bijna zeggen.. leen mijn nieuwe Technika spulletje eens, maar dan krijgen we weer zo'n eindeloos verhaal met aannames die nergens op slaan.
          Onlangs is zelfs mijn Minox mini doka opgeheven, analoog is UIT voor mij.
          gooh kerel zijde der weer
          hou op met onze topics te verzieken en ga gewoon eens weg
          en blijf weg
          aub?



          en aangezien het hier niet meteen meer on topic is, kan ik moeilijk on topic reageren maar here it goes:
          Ik ga ook eens proberen het FD lens gamma te herontdekken mbv een micro FT toestelletje, die lenzen passen er eenvoudig op en dat maakt imo toch een heerlijk meetzoeker toestelletje
          Last edited by Matthias; 28 mei 2010, 10:44.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #35
            Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

            Matthias een Canon FD lens past toch niet zomaar op een Micro FT,
            daar heb je toch een adapter voor nodig?
            Bijvoorbeeld de Novoflex adapter MFT/CAN (zie: http://www.novoflex.com/index.php)

            PS: heb jij een Micro FT & FD lenzen ?

            Sen

            Comment


            • #36
              Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

              Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
              Matthias een Canon FD lens past toch niet zomaar op een Micro FT,
              daar heb je toch een adapter voor nodig?
              Bijvoorbeeld de Novoflex adapter MFT/CAN (zie: http://www.novoflex.com/index.php)

              PS: heb jij een Micro FT & FD lenzen ?

              Sen
              ik heb de adapter FD-->micro FT, ik het het micro FT toestelletje... en toen was mijn geld op (kosten aan wagen)
              ik wacht momenteel nog even tot mijn EF-->micro FT adapter is toegekomen en ik ga daar alvast wat mee spelen. Op die manier kan ik zien wel brandpuntafstand mij het meeste aanstaat en dan koop ik die wel ergens in FD vatting (want met EF lenzen kan je op micro FT enkel volopen werken)

              ik heb ook nog een c mount naar micro FT adapter, maar de 25mm f1.4 die ik had liggen in C mount pastte niet perfect in de adapter. In een poging om ze passende te maken (lees veel metaal wegslijpen) heb ik de lens volledig om zeep geholpen. Een nieuwe smallere 25mm f1.4 (30 euro op ebay) is onderweg
              Last edited by Matthias; 28 mei 2010, 14:20.
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #37
                Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Bijvoorbeeld de Novoflex adapter MFT/CAN (zie: http://www.novoflex.com/index.php)
                ja hallow zeg, 120 euro voor zo'n adaptertje, dat vind ik wel veel hoor. De mijne komt van Ebay voor 27 euro en ziet er superstevig en degelijk uit (heb nog niet kunnen testen hé)
                ik heb zo het gedacht dat ze de verkoop van die adapters serieus aan het uitmelken zijn, terwijl het enorm eenvoudige constructies zijn, worden er woekerprijzen voor gevraagd om sommige sites. Als je naar China en Hong Kong kijkt, vind je ze meestal wel goedkoper
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

                  Matthias,

                  Ik vind ook dat die adapters van Novoflex nogal duur zijn, ge kunt er al lens voor kopen.

                  Hoe "content" bent u van de FT1 ?
                  Ik ben wat aan het rondkijken om mij een degelijk digitaal fototoestel te kopen, heb alle tijd want het een Panasonic LX3 - zalig compactje) en zo een grote en zware spiegelreflex is niet mijn ding (heb vroeger nog met Canon AE1-program gefotografeerd maar zie er tegenop om terug met al dat zwaar spul rond te lopen).
                  Zo een micro FT staat mij wel aan maar veel info van bezitters vind ik niet.

                  Greetz,

                  Sen

                  Comment


                  • #39
                    Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ik heb de adapter FD-->micro FT, ik het het micro FT toestelletje... en toen was mijn geld op (kosten aan wagen)
                    ik wacht momenteel nog even tot mijn EF-->micro FT adapter is toegekomen en ik ga daar alvast wat mee spelen. Op die manier kan ik zien wel brandpuntafstand mij het meeste aanstaat en dan koop ik die wel ergens in FD vatting (want met EF lenzen kan je op micro FT enkel volopen werken)

                    ik heb ook nog een c mount naar micro FT adapter, maar de 25mm f1.4 die ik had liggen in C mount pastte niet perfect in de adapter. In een poging om ze passende te maken (lees veel metaal wegslijpen) heb ik de lens volledig om zeep geholpen. Een nieuwe smallere 25mm f1.4 (30 euro op ebay) is onderweg
                    Matthias,

                    Ik zou die adapter naar fd wel eens even willen proberen op mijn gf1. Ik heb nog wel ergens een fd 50 1.8, die wil ik wel eens zien presteren.
                    Groeten
                    Rudy

                    Comment


                    • #40
                      Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                      Matthias,

                      Ik vind ook dat die adapters van Novoflex nogal duur zijn, ge kunt er al lens voor kopen.

                      Hoe "content" bent u van de FT1 ?
                      Ik ben wat aan het rondkijken om mij een degelijk digitaal fototoestel te kopen, heb alle tijd want het een Panasonic LX3 - zalig compactje) en zo een grote en zware spiegelreflex is niet mijn ding (heb vroeger nog met Canon AE1-program gefotografeerd maar zie er tegenop om terug met al dat zwaar spul rond te lopen).
                      Zo een micro FT staat mij wel aan maar veel info van bezitters vind ik niet.

                      Greetz,

                      Sen
                      Zeer simpel, supermachien met mooie resultaten, en goede high iso eigenschappen.
                      En deze neem ik veel meer mee dan mijn super dslr kit.

                      Comment


                      • #41
                        Re: wat vraagjes over canon FD-objectieven..

                        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Koop eens voor anderhalve euro aan hoofdletters, op de rommelmarkt of zo.






                        Ga jij maar lekker door met het ophemelen van je prullaria, maar doet daarmee nou niet voorkomen dat mensen die een beetje hebben doorgeleerd en van moderne technieken houden, nooit goede fotografen kunnen zijn of plezier in fotograferen hebben, want zo liggen de zaken dus niet.
                        Ik zou bijna zeggen.. leen mijn nieuwe Technika spulletje eens, maar dan krijgen we weer zo'n eindeloos verhaal met aannames die nergens op slaan.
                        Onlangs is zelfs mijn Minox mini doka opgeheven, analoog is UIT voor mij.
                        lees nou es goed wat ik neerpen..

                        mij maakt het niet zo heel veel uit, of iets analoog of digitaal is..

                        de plaat telt voor mij..

                        voor fotografie hoef je geeneens te leren.. ik ken lui, die de fotovakschool gedaan hebben, en die er nog steeds niks van bakken.. ik ken lui, die op het grafisch lyceum zitten, nog nooit een camera in de hand gehad hebben, maar voor een opdracht de prachtigste foto's maken..

                        wie is nu degene, die alles wil afmeten aan opleiding, kennis, intelligentie of materiaal?

                        je bent echt van het pad af hoor..

                        je overige comments neem ik voor gelezen aan..

                        loser...

                        en weet je waarom ik jou een loser noem?

                        omdat jij, zoals zovelen, denkt, dat het toestel, of de 'nieuwere' techniek de plaat maakt ipv jijzelf..

                        eerst lopen lullen over een lubitel, en dat je er plaatjes mee gemaakt hebt in het jaar nul, zonder lichtmeter, en vervolgens op lopen te scheppen over je dure spul..

                        zo ken ik er nog wel een paar..

                        heb je berichtgeschiedenis es bekeken, en een hele tijd terug repte je over plaatjes, die je zo'n 50 jaar geleden al gemaakt had...

                        reken je vanaf je kindertijd, of vanaf de tijd, dat je fotografie pas echt begn te snappen?

                        mocht het laatste het geval zijn, dan hoop ik toch echt dat je IS/VR aan boord hebt, want zo te zien aan je comments, begint alles met de jaren nogal 'shakey' te worden..

                        over ouwe zooi gesproken.. 120 film wordt nog overal en nergens verkocht, EN gebruikt..


                        kodak is onlangs nog met nieuwe ektar 100-film op de markt gekomen..in 8x10, 4x5, 120 en 35mm film...

                        waar loop jij nog over te zeveren man?

                        ik hemel phase one niet op.. ik vond het schitterend om zo'n ding es te mogen gebruiken, in het gebied waarvoor hij gemaakt is..(en daar ga je dus ff behoorlijk de fout in.. ik beoordeel een toestel op zijn merits, en waarvoor hij ontworpen is..) ik ga niet met een phase one langs het circuit in zolder staan hoor.. zul je ook niet snel zien.. daar staan jongens met wat snellere dslr's, zoals d3's, d3s, mkIII's en mkIV's..

                        je kletst uit je nek, dat het een lieve lust is..

                        ik zou zeggen, trek je weer even terug op sites als dpreview, photocritique.net and so on.. kun je weer mooi de diagrammetjes bekijken, de boel doorrekenen en hier weer een heleboel wijsheden verkondigen, die je gejat hebt van dit soort sites..

                        het zijn dit soort wijsheden, die zand in de ogen strooien in de ogen van de gemiddelde enthousiast, de amateur of de beginner..

                        die vergapen zich aan de know-how van de 'internet-fotografen-experts', die 10 uur per dag alles lopen door te spitten op internet, terwijl de werkelijke fotografen ergens in het veld hun pics staan te maken..

                        ik moet daar heel hard om lachen..

                        btw, ik heb jouw comments voor de fun es doorgestuurd aan de dames en heren pro-fotografen, die ik tot mijn vriendenkring mag rekenen, en die regelmatig mij, de super-amateur op sleeptouw nemen, en mij van advies voorzien, en die vielen zowat van hun stoel af van het lachen...

                        zij zullen hier nooit of te nimmer hun comments neerleggen.. die hebben het namelijk te druk met hun werk.. centen moeten er verdiend worden..

                        een pic maken is 1 ding.. de zooi zien te verkopen is een ander verhaal..

                        jij gaat mij echt niks wijs maken over hoe de beroeps werken hoor.. ik heb genoeg gezien..je bent gene haar beter dan ik.. gewoon een lullige amateur..

                        frappant is wel, dat men mij juist aanmoedigt, om verder te gaan met old-school middenformaat camera's, en dat ik regelmatig foto's doorgemaild krijg, van diezelfde pro's, die in hun vrije tijd lekker lopen te schieten met analoge camera's..

                        ook zij zijn het wel es beu, om telkens met dat zware dslr materiaal rond te lopen sjouwen..

                        zal het nog maar es herhalen.. je kletst uit je nek..

                        momentele ben ik lekker bezig met een agfa rapidI, een halfframe toestelletje.. is het ouwe zooi? yes!

                        heb ik er fun mee?

                        zeker wel!

                        vandaag heb ik mijn sony alpha het weiland ingegooid, daar dat ding na 2 jaar helemaal verrot was.. en momenteel ben ik op zoek naar een 5d of mkII, met wat serviesgoed.. niet omwille van het merk of weet ik veel..

                        ik wil gewoon es wat anders.. dus lul niet, dat ik me alleen maar bezig houd met ouwe troep zeg..

                        ik maak met ieder toestel wat ik tot mijn beschikking heb, plaatjes..

                        groeten, alex!

                        Comment

                        Working...
                        X