Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 onscherp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 70-200 onscherp

Onscherp wijd open is tot hiertoe een constante in de Sigma 70-200/2.8 reeks

Benieuwd of de nieuwe OS versie eindelijk eens een bedreiging vormt voor de merkeigen f/2.8 telezooms.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Geen idee wat dat kan zijn...
      Een gokje: extreem contrastverlies door decentering van glaselementen dat niet opgemerkt wordt door een gebrekkige QC?

Voor mij de bottom line: zolang een Sigma lens kan vergeleken worden met een loterijticketje zal ik er niet vlug nog één kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Een gokje: extreem contrastverlies door decentering van glaselementen dat niet opgemerkt wordt door een gebrekkige QC?

Voor mij de bottom line: zolang een Sigma lens kan vergeleken worden met een loterijticketje zal ik er niet vlug nog één kopen
        dat valt nogal mee hoor.. dat je zelf wat pech gehad hebt, wil nog niet zeggen, dat alles met de naam 'SIGMA' erop bij voorbaat met een loterijticket vergeleken dient te worden..

ik zie hier regelmatig verhalen van luitjes, die onscherpe foto's maken met 1dmkIII's, mkIV's, toppie-L-lensjes en weet ik veel... dat ligt ook zeker aan de lensjes en de cameraatjes?

er zijn weinig lensjes die met volledig open diafragma rete-scherpe plaatjes opleveren.. degenen, die zich hier het meest aan lopen te ergeren, zijn degenen, die met voll. geopend diafragma lekker testkaartjes en bakstenen muurtjes lopen te fotograferen...

de wereld is niet plat, maar is meer-dimensionaal...

als je retescherpe plaatjes wilt van testkaartjes dan is het wellicht beter om de hele zooi door een kopieerapparaat te halen... succes verzekerd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          dat valt nogal mee hoor.. dat je zelf wat pech gehad hebt, wil nog niet zeggen, dat alles met de naam 'SIGMA' erop bij voorbaat met een loterijticket vergeleken dient te worden..

ik zie hier regelmatig verhalen van luitjes, die onscherpe foto's maken met 1dmkIII's, mkIV's, toppie-L-lensjes en weet ik veel... dat ligt ook zeker aan de lensjes en de cameraatjes?

er zijn weinig lensjes die met volledig open diafragma rete-scherpe plaatjes opleveren.. degenen, die zich hier het meest aan lopen te ergeren, zijn degenen, die met voll. geopend diafragma lekker testkaartjes en bakstenen muurtjes lopen te fotograferen...

de wereld is niet plat, maar is meer-dimensionaal...

als je retescherpe plaatjes wilt van testkaartjes dan is het wellicht beter om de hele zooi door een kopieerapparaat te halen... succes verzekerd!
          Da's dan voor rekening van die "luitjes".

Ik verwacht goede resultaten van al mijn objectieven vol open over het hele beeldvlak en excellent een beetje dichtgestopt. Als ik ik onscherpe hoeken en vignettering wil, zal ik dat achteraf wel in PS wel toevoegen.

Comment

Dat het in zo'n geval wazig wordt, kan ik me wel voorstellen; maar "witte" waas is iets nieuws voor mij .

Ik heb wel een paar goeie Sigma's, maar die heb ik enkel gekocht nadat ik ze grondig getest had of met de optie ze zonder uitleg terug te kunnen sturen naar de winkel (en dat is bij sowieso bij elke aankoop wel het beste hé).

Als ik ik onscherpe hoeken en vignettering wil, zal ik dat achteraf wel in PS wel toevoegen.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
              Hey,
              Ik heb een Sigma 70-200 APO DG HSM F2.8
              Is het normaal dat bijna al mijn fotos wat onscherp zijn of scheelt er iets aan mijn lens ?
              Ook op fotos heb ik soms een witte waas onderaan de foto.

Iemand enig idee ? Lens mss kapot ? of is ie over het algemeen niet haarscherp ?
              foto erbij posten en exif erbij

sigma 70-200 is een goed lensje

meestal ligt het bij de fotograaf/instellingen of bewerkingen
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Dat het in zo'n geval wazig wordt, kan ik me wel voorstellen; maar "witte" waas is iets nieuws voor mij .

Ik heb wel een paar goeie Sigma's, maar die heb ik enkel gekocht nadat ik ze grondig getest had of met de optie ze zonder uitleg terug te kunnen sturen naar de winkel (en dat is bij sowieso bij elke aankoop wel het beste hé).

Inderdaad. Van die witte waas zouden we eerst wat voorbeeld foto's moeten zien. Dan pas weten we of het echt witter dan wit is

Ik heb zelf ook "geen al te slechte" ervaringen met Sigma. Ik heb een 12-24mm gehad, en die was vrij goed op APS-C en spectaculair wijd op FF, maar sinds ik de Nikon 14-24/2.8 heb, kwam 'm niet meer uit de tas omwille van het grote verschil op gemiddelde diafragma's en is ie uiteindelijk verkocht. Ik heb momenteel enkel nog de 150mm macro die ik wel een veelzijdig toppertje vind Ook is het spijtig dat de Nikon HSM niet volledig compatibel is met de Nikon AFS technologie. Een draai aan de focus ring van een AFS lens schakelt immers de AF tijdelijk uit voor een kleine manuele correctie, terwijl een Sigma simpelweg blijft "terugvechten".

Comment

Working...
                X