Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100-400L AF on 400mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 100-400L AF on 400mm

Hallo

Ik kamp nu een tijdje met " problemen ".
    (of ik beeld ze me misschien in.)

Ik heb 1st last geahd van dustspots op mijn 50D.
    Deze heb ik laten cleanen.
    Maar daarvoor had ik "problemen" met de autofocus.

Ik schiet meestal op one-shot en vroeger deed hij het perfect.
    Nu vind ik dat hij is vertraagd + op 400mm is het net of hij een uur nodig heeft om scherptestellen.

Soms lukt het zelf helemaal niet. (het is ook vooral op bewegende dingen.)
    Stilstaand lukt vrij goed.

Wat moet ik hiermee ? , ik heb echt veel zin om heel die boel hier buiten te smijten.
    Steenbeke Didier

Re: 100-400L AF on 400mm

Misschien eens de handleiding van je 50D onder handen nemen en kijken hoe je die moet instellen voor bewegende onderwerpen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
      Ik schiet meestal op one-shot en vroeger deed hij het perfect.
      Nu vind ik dat hij is vertraagd + op 400mm is het net of hij een uur nodig heeft om scherptestellen.

Soms lukt het zelf helemaal niet. (het is ook vooral op bewegende dingen.)
      Stilstaand lukt vrij goed.

Wat moet ik hiermee ? , ik heb echt veel zin om heel die boel hier buiten te smijten.
      Niet doen ...... Probeer eerst maar eens of AI Servo het beter doet met bewegende dingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
        Geef het moment en het adres even door, dan vang ik wel......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb redelijk veel racefotografie gedaan op Zolder en Spa met een 40D en de 100-400 ... en geen enkele keer ging hij hunten of kon hij geen AF vastleggen hoor.

Ik heb hem vandaag eens op mijn 5dII getest ... en hij is nu nog scherper dan op mijn 40D (of ik beeld het mij in ) ... maar ik ben uiterst tevreden over deze lens, enorm veelzijdig en een schitterend bereik ... mocht nog wel iets langer zijn, maar je kan niet alles hebben hé.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Stom misschien, maar staat de focus limiter niet op 1,8m ipv 6,5m ?

Comment

Alles wat jullie hier typten heb ik zeker gechecked en bekeken.

Ik wil er dus op benadrukken dat ik mijn instellingen enz wel ken maar dat ik niet weet wat voor MECHANISCH probleem het kan zijn.

Ik heb het enkel op 400mm en AI servo werkt idd (heb ik zelf ondervonden) maar daar werk ik niet graag mee.

Mvg,
              Didier
              Steenbeke Didier

Comment

Working...
              X