Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensadvies Canon 450D (2.8)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lensadvies Canon 450D (2.8)

Hallo,

Op dit moment ben ik in het bezit van enkele "goedkopere" objectieven. Zie hieronder in mijn handtekening. Nu wil ik graag een lichtsterktere zoomlens en dus naar 2.8 gaan. Ik twijfel dan tussen de 16-35 en de 24-70. Ik kan niet zeggen waar ik ze specifiek voor ga gebruiken en daar zit 'm het probleem. Ik heb heel veel plezier van mijn sigma 10-20 maar evenzeer van mijn kitlens. Jullie reacties zijn meer dan welkom.

Bedankt.

Erwin.

Re: Lensadvies Canon 450D (2.8)

Eerst plaats je een zoekertje voor een 24-70 (klik). Even later ga je twijfelen en vraag je hier advies.

Rare jongen (of meisje) die Darshiva.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

'k denk dan dat je 't beste voor de 16-35 II kan gaan, als je nu veel lol beleefd aan je 10-20 ga je 24mm tekort vinden op deze cropcamera. Maar 'k weet dus niet of je die 10-20 gaat inruilen? want als je de 10-20 houdt dan zou ik de 24-70 erbij nemen. Wissel je 'm in, dan zou ik voor de 16-35 gaan.
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

om eerlijk te zijn, als je niet direct naar full-frame of 1D wil overschakelen gewoon de 17-55 2.8 IS kopen de beste all-round standaardlens voor Canon cropcameras momenteel.

als je naar full-frame of 1D wil overschakelen kan je deze trouwens zonder veel verlies doorverkopen.
        Wil je toch een EF L-lens, zou ik ook de 16-35 kiezen... 24mm is inderdaad heeeeeel weinig breedhoek op een 450D...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Idd als je niet denkt over te stappen naar FF of 1D kan je opteren voor EF-s 17-55 2.8 IS. Daar win je door IS nog een aantal stops (als je uit de hand schiet).

Zelf net een 16-35 2.8L II aangeschaft en vind het op mijn 350D een fantastische lens voor binnen.
          Ik heb bij aangeboden net een 16-35 2.8L II zien staan.
          Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Eerst plaats je een zoekertje voor een 24-70 (klik). Even later ga je twijfelen en vraag je hier advies.

Rare jongen (of meisje) die Darshiva.
            Tja, ik dacht pas aan die 16-35 nadat ik dat zoekertje geplaatst had. En Erwin is, dacht ik, toch een jongensnaam

Maar die 17-55 is inderdaad geen slecht idee. Wist eigenlijk niet dat die bestond. Als ik later van plan ben FF te gaan kan ik ze nog altijd verkopen natuurlijk.
            Rest mij enkel nog het budget bij elkaar te krijgen :-D

Bedankt voor de Tip Hans. Toffe achternaam trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
              Bedankt voor de Tip Hans.
              Graag gedaan

Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
              Toffe achternaam trouwens.
              Bedankt
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment