Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensadvies voor Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lensadvies voor Nikon D300

Hoi,

Zopas heb ik mijn Bigma verkocht,
    en nu heb ik de Nikkor 18-200 VR nog als enige lens.
    Voor mijn reis naar Thailand zou ik graag een lens aanschaffen voor landschappen.
    Welke kunnen jullie mij aanraden ?

Dit zijn de lenzen die ik al gevonden heb :
    (prijzen van Konijnenberg)

Nikkor AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED
    € 700,58

Nikkor AF-S 12-24mm f/4.0 G DX IF-ED
    € 910,04

Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM Nikon
    € 568,39

Tokina 12-24mm F4.0 Nikon II
    € 497,22

Alvast bedankt.
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Re: Lensadvies voor Nikon D300

Voor de tokina zou ik gaan voor de 11-16 2.8 in de plaats van de 12-24, schijnt veel beter te zijn

Comment

Begrijp niet dat je met een D300 nog voor DX lenzen kiest, vermoedelijk schakel je toch over naar FF. Opgelet : dit is zomaar een persoonlijke mening !

Comment

Dus: Je adviseert een 14-24mm, da's pas een dure grap............
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Of de Sigma 12-24 en als alternatief een Sigma 15-30, die laatste heb je voor rond de €200.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
            Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM Nikon
            € 568,39
            ik heb veel plezier beleefd aan dit lensje toen ik op D300 werkte...
            en later samen met de D300 verkocht toen ik overstapte naar FF

koop geen lenzen voor toestellen die je niet hebt... koop ze voor 't toestel dat je hebt!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Vergeet zeker de Tamron 10-24 mm niet. Deze heb je voor een 450 euro. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
              Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

Comment

Hoi,

Het is zeker niet de bedoeling over te stappen op FF.
                Ik heb 2 D300 bodies.

Prijs is geen issue, wil gewoon de betere kwaliteits landschapslens aanschaffen.

Geen suggesties m.b.t. de Nikkors ?

Comment

Op Kenrockwell raden ze een Tokina 11-16 F2.8 aan voor de Nikon D300.

Comment

Geen suggesties m.b.t. de Nikkors ?
                    [/QUOTE]

Is waarschijnlijk te wijten aan de prijs

Heb zelf de 12-24mm DX f4 van Nikon In combi met D200 & D300 en ben zeer tevreden van het resultaat.
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Als je bij je merk wilt blijven, voldoet de 12-24mm inderdaad prima.
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                        Als je bij je merk wilt blijven, voldoet de 12-24mm inderdaad prima.
                        dan zou ik toch voor de 10-24mm gaan... schijnt even goed te zijn, en nog twee millimeters extra... wat toch veel is op dit bereik...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De Tokina 11-16 is wel lichtsterk (F 2.8) en stukken scherper dan de Nikon
                          volgens de testfoto's die ik kan vinden.

En de 11-16 sluit mooi aan op de 18-200 range die ik al heb.

Comment

Ik zit een beetje met dezelfde vraag.
                            Ik heb recent een D300s als upgrade van m'n D70 (wat een verschil) en heb naast de 50 1.8 ook de 18-200.
                            Voor landschappen zou ik ook graag wat wijder gaan.

Die Tokina 11-16 zou inderdaad erg scherp zijn, scherper dan de Nikon en goedkoper. Misschien enig nadeel is de weinige zoomrange?
                            Naar ik gelezen heb zou de lichtsterke bij dit soort lenzen minder belangrijk zijn.
                            Als de Tokina 11-16 niet aanspreekt dan lijkt de 10-24 van Nikon me beter omwille van de 2mm extra. de prijs is ook goedkoper dan de 12-24.

Wat ik me afvraag is de vergelijking in het 18-24 bereik bij de Nikkor 10-24 en de Nikkor 18-200.
                            Dan zou de Nikkor 10-24 wel eens de betere koop kunnen zijn. Er is wat overlapping met de 18-200 en zeker wanneer de 10-24 beter zou presteren tussen de 18-24 dan de 18-200.
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Ik heb zelf de Nikon 10 - 24 en ik zou je toch aanraden om in de winkel eens een paar testshots te nemen en die dan thuis te bekijken.
                              Op mijn exemplaar, inderhaast aangekocht voor bij een D90 vooraleer voor vier maand te vertrekken (nooit een goed idee, I know), stelde ik op reis vast dat de scherpte, zeker in de hoeken, toch niet je dat was. En dit niet alleen wijd open maar ook op kleinere diafragma's.
                              Ik moet zeggen dat ik ook de 14-24 heb en in vergelijking daarmee is alles minder, maar ik vond het toch echt niet zo denderend, tot op een punt dat ik na mijn terugkeer de lens bij Nikon binnengebracht heb om ze te laten nazien.
                              Heb ze nog niet terug, maar ben benieuwd of het nu beter is. Misschien lag het gewoon aan mijn exemplaar, en is het nu in orde.
                              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
                              X