Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan ik verder met wat ik nu heb....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kan ik verder met wat ik nu heb....

Volgende maand starten in sheffield het wereldkampioenschap snooker.
    Zoals ieder jaar zal ik daar ook terug aanwezig zijn voor enkele dagen.

Nu is het zo dat ik via een goede vriendin een kaart heb gekregen om mij in de vip room en playerslounge te beheven. Een heel leuk kadooke waar ik dan ook zal van genieten.... in het pakket die ik heb gekregen zit tevens ook een kaart om de press-room te betreden waar ik mag en kan foto's nemen terwijl de westrijden aan de gang zijn. Dit is natuurlijk als snookerliefhebber een once in a lifetime kans. Nu ben ik niet thuis in dit soort van fotografie maar zou toch graag naar huis komen met enkele prachtige beelden van de grootheden in de snookerwereld.

Wat zou ik best gebruiken en kan ik al wat doen met mijn huidig materiaal.(flash is natuurlijk verboden)

Iemand enkele tips + ook eventueel gebruikelijke instellingen.

Alvast bedankt aan de mense ndie me willen helpen.

Momenteel heb ik een canon eos 40 D - Canon EF 70-200 1.4L usm - Canon EFS 17-85 - Canon 75-300 1.4-5.6 II - Canon 50mm - 180mm 3.5
    Last edited by leyton; 24 maart 2010, 18:00.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Re: kan ik verder met wat ik nu heb....

Kloppen de F-waarden bij de objectieven wel? 70-200 1,4.. Als dit echt zou kloppen heb je echt wel de goeie lens voor dit event. Of is dit 70-200 F4?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

ik zou persoonlijk die 70-200 meenemen (ik vermoed ook f4)
      verder de 50mm (f1.8?)
      misschien nog 85mm f1.8 verzorgen?
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Nee, je F-waarden bij de opgegeven lenzen kloppen niet.

Als je kunt ... de canon 85mm F 1.2 L
        "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

1.4 zal 1/4 zijn etc..

Comment

Yeah baby, ik zou ook mijn 70-200/1.4 meenemen!! Als ge mij nu nog vertelt waar je die gekocht hebt, blijf 'k een eeuwige fan!

Indien op zo'n kwesties speedlights verboden zijn, heb je verder niet veel keus: alles wat f1.4 (afs) haalt op een body met maximale iso (3200 à 12000 en een chiqluette)...

Hallelujah.
            F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
              Kloppen de F-waarden bij de objectieven wel? 70-200 1,4.. Als dit echt zou kloppen heb je echt wel de goeie lens voor dit event. Of is dit 70-200 F4?
              is inderdaad een F4... wat te rap getypt denk ik........ vergeef me....
              Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                Yeah baby, ik zou ook mijn 70-200/1.4 meenemen!! Als ge mij nu nog vertelt waar je die gekocht hebt, blijf 'k een eeuwige fan!
                Wat zou die niet kosten? En wegen...
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

vanaf het punt waar er foto's worden gemaakt tot aan de spelers (tijdens de wedstrijd) is er ongeveer een afstand van ongeveer 8 meter. ben ik dan wel iets met de 80 mm wat hier wordt voorgesteld.

Comment

Ik zou de 70-200 pakken, natuurlijk volopen gebruike,sluitertijd rond de 1/40 - 1/200 laten varieren en de IS zijn werk laten doen. Op die manier kan je nog een beetje beweging krijgen in de ballen, keu en arm. Desnoods ga je hoog in de iso, maar met de 40D zou ik toch proberen niet boven de 3200 te gaan, zelfs 1600 indien mogelijk. Verlichting zal alles bepalen...
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Ik zou de 70-200 pakken, natuurlijk volopen gebruike,sluitertijd rond de 1/40 - 1/200 laten varieren en de IS zijn werk laten doen. Op die manier kan je nog een beetje beweging krijgen in de ballen, keu en arm. Desnoods ga je hoog in de iso, maar met de 40D zou ik toch proberen niet boven de 3200 te gaan, zelfs 1600 indien mogelijk. Verlichting zal alles bepalen...
                      Qua verlichting zijn de speler en tafel goed verlicht, het enige waar ik een beetje voor vrees is dat de foto's moeten worden genomen achter een glazen wand. Dit om de speler niet te storen en dat ze natuurljik ook geen last hebben van de CLICK..CLICK..CLICK'kes.

Comment

Hehe.

off-topic: In de zoo zetten ze de apen achter een glazen wand. Op de snooker zetten ze de fotografen achter een glazen wand

Krijg je achteraf/tussendoor ook de mogelijkheid om rocket Ronnie van dichtbij (portretje met een beker in zijn handen) te fotograferen? Dan zou ik toch ook iets met minder mm meenemen... Of je 17-85 daarvoor zal volstaan? Een 24-105 misschien? Of toch iets met wat (minder) zoom-bereik maar lichtsterker ... (24-70 2.8)? Aangezien je nog op een crop-camera zit, moet dat wel lukken qua mm. Ofwel naar een recentere body (minder ruis bij hogere iso) ? Veel mogelijkheden. Hangt er ook een beetje vanaf of je nog veel budget hebt...

Ik zou zelf ook wel graag eens naar zo'n snooker-wedstrijd gaan... Iedereen muisstil in de tribune, uiterste concentratie van de spelers, en dan af en toe bij een gemiste bal de totale ontlading bij de hevigste supporters in de tribune

Veel plezier!
                        Hiawatha.
                        What if...

Comment

Neem misschien ook iets van statief mee!
                          Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
                            Hehe.

off-topic: In de zoo zetten ze de apen achter een glazen wand. Op de snooker zetten ze de fotografen achter een glazen wand

Krijg je achteraf/tussendoor ook de mogelijkheid om rocket Ronnie van dichtbij (portretje met een beker in zijn handen) te fotograferen? Dan zou ik toch ook iets met minder mm meenemen... Of je 17-85 daarvoor zal volstaan? Een 24-105 misschien? Of toch iets met wat (minder) zoom-bereik maar lichtsterker ... (24-70 2.8)? Aangezien je nog op een crop-camera zit, moet dat wel lukken qua mm. Ofwel naar een recentere body (minder ruis bij hogere iso) ? Veel mogelijkheden. Hangt er ook een beetje vanaf of je nog veel budget hebt...

Ik zou zelf ook wel graag eens naar zo'n snooker-wedstrijd gaan... Iedereen muisstil in de tribune, uiterste concentratie van de spelers, en dan af en toe bij een gemiste bal de totale ontlading bij de hevigste supporters in de tribune

Veel plezier!
                            Hiawatha.
                            Het is een zeer leuke ervaring om daar gewoon tussen de sterren van de snookerwereld te lopen. Een jaar of 3 geleden hebben we al eens een rondleiding gekregen van Jan Verhaas (referee). Wanneer we in het vipdorp zijn is dit met een beperkte groep van mensen en zijn de spelers ook veel losser. Een praatje slaan, foto's nemen of een handtekening is daar geen enkel probleem. Sommige spelers blijven daar ook een ganse dag dus er tijd genoeg om met iedereen wel eens kennis te maken.

Comment

Working...
                            X