Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik weet dat er altijd geruchten zijn... Maar is er geen nieuwe groothoek op komst van Canon? Iemand meer specs? Heb de zoekfunctie gebruikt, maar dat heeft me niet veel resultaten opgeleverd.
daar vrees ik beetje voor Evi vermits de 16-35 2.8 pas vernieuwd werd... misschien een nieuwe 17-40 f/4 maar op canonrumors staat toch niets hierover...
daar vrees ik beetje voor Evi vermits de 16-35 2.8 pas vernieuwd werd... misschien een nieuwe 17-40 f/4 maar op canonrumors staat toch niets hierover...
komaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan 14-24 2.8
heel heel stiekem hoop ik van niet, aangezien ik net terug naar crop ben overgeschakeld maar we hebben altijd de sigma 8-16 voor de UUWA's (als ie eindelijk uitkomt...)
trouwens, ik volg regelmatig de canonrumors, maar over een nieuwe UWA voor FF heb ik niets gehoord of gelezen...
alle gezever achterwege, wat wil je eigenlijk gaan doen met een groothoek voor de 5DmkII? Misschien zijn er al lenzen die jouw verwachtingen kunnen inlossen...
alle gezever achterwege, wat wil je eigenlijk gaan doen met een groothoek voor de 5DmkII? Misschien zijn er al lenzen die jouw verwachtingen kunnen inlossen...
Wat ik precies wil doen? Bijvoorbeeld mooiere overzichtsshots kunnen maken in een kerk. Of het typische groothoekeffect bereiken voor het vervormend effect. Enzoverder.
Ik merk gewoon met mijn huidige 28-75mm dat ik in sommige situaties echt wel verder zou willen uitzoomen. De 24-70 is dan een stap in de goeie richting, maar zal toch waarschijnlijk niet voldoende zijn.
PS. Als ge aan 't dromen zijt, zijn 3 body's zeker geen overkill, haha!
ik was heel tevreden van de 17-40 op de 5DmkII (maar nog meer tevreden van de 10-22 op de 7D) in tegenstelling tot wat velen zeggen presteerde deze echt wel goed op de 5D
Ik lees hier alleen maar over groothoekzoomlenzen. Je zou natuurlijk ook een Canon L groothoekprime kunnen overwegen, een 24L f1.4 mk II of een 14L f2.8 mk II. Okee, die kosten wel "een paar centen" maar zullen optisch dan wel weer beter presteren dan de zoomlenzen...
Comment