Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 of Sigma 120-400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 100-400 of Sigma 120-400

Ik heb onlangs tweedehands een goeie 40d kunnen kopen. Zo vaak zie je ze niet te koop staan en deze heb ik op de kop kunnen tikken van een goeie kennis. Hij wou de 7d kopen en meer dan 9000 clicks had de 40d nog niet.

Ik heb de 70-200 niet-Is van Canon al (4.0) maar wil nu ook nog een beter zoombereik zonder converter. Maw een extra lens :-) Het is voor veelzijdig gebruuik, maar vooral autosportfotografie. Natuurfotografie kan ook maar ietsje minder. Als we naar amerika gaan bijvoorbeeld moet ze bv mee op walvis-kijk-tocht.
    Zou ik resoluut voor de Canon 100-400 gaan of toch voor de Sigma 120-400? Is de Canon zovéél sneller?

Re: Canon 100-400 of Sigma 120-400

De Canon is niet alleen sneller maar ook scherper dan de sigma. (Dit heb ik ondervonden toen ik beide lenzen eens getest heb)
    Ik zou zeker voor de canon gaan als je met het schuifsysteem kan leven.

Comment

Hallo, bedankt voor de info. Nu bij mijn verdere review-zoektocht stoot ik ook op de 150-500 van Sigma. Nu weet ik toch niet goed wat te doen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk bericht
        Hallo, bedankt voor de info. Nu bij mijn verdere review-zoektocht stoot ik ook op de 150-500 van Sigma. Nu weet ik toch niet goed wat te doen :-)
        De 100-400 blijft sneller dan de beide Sigma's die je aanhaalt, het is een raar systeem (schuiftrompet ) maar dat ben je snel gewoon. De enige lens die volgens mij enigszins vergelijkbaar zou kunnen zijn is de nieuwe 50-500 OS die Sigma lanceert, de oorspronkelijke Bigma maar dan met OS ... maar daar heb ik nog niets van gelezen dus blijf ik mijn 100-400 gebruiken, vind het trouwens wel raar dat Sigma de 'EX' heeft laten vallen op deze lens

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

De Sigma 120-400 en 150-500 zouden niet erg degelijk zijn.

De Canon heeft inderdaad een snelle autofocus, snel genoeg voor actiefotografie.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

voor mij ook de 100-400 van canon eens je de schuif zoom kent is het een pracht ding
            gr benn

Comment

ik denk persoonlijk dat er geen echt evenwaardig alternatief is in dat bereik voor de 100-400...
              het is gewoon een goeie veelzijdige lens.

de 50-500 OS heeft 6.3 al vanaf 400mm dacht ik dus dan heb je weer meer licht nodig...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Het schuifsysteem vind ik eerder een voordeel dan een nadeel. Je kunt heel snel de zoom aanpassen.

Het is onderhand mijn meest gebruikte lens.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Wat ik van voorbeeldfoto's van de Sigma heb gezien...dat vond ik niet zo denderend. Spaar liever je geld voor de Canon. Enig nadeel van de schuifzoom: zoomcreep.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
                    voor mij ook de 100-400 van canon eens je de schuif zoom kent is het een pracht ding
                    gr benn
                    Mee eens. Ik was trouwens binnen 5 minuten al gewend aan het schuifsysteem en vind het zeer prettig werken. Zoomcreep kan wel een nadeel zijn inderdaad. Als je de zoom niet vastschroeft zal die dus volledig uitschuiven wanneer je hem naar beneden laat hangen en dan is het toch wel een lang ding.
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Mee eens. Ik was trouwens binnen 5 minuten al gewend aan het schuifsysteem en vind het zeer prettig werken. Zoomcreep kan wel een nadeel zijn inderdaad. Als je de zoom niet vastschroeft zal die dus volledig uitschuiven wanneer je hem naar beneden laat hangen en dan is het toch wel een lang ding.
                      Onder je arm steken

Met zo'n lang ding voor je buik is nogal l..lig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Onder je arm steken

Met zo'n lang ding voor je buik is nogal l..lig
                        Klopt..... Ik slinger 'em meestal over m'n schouder, dan valt het wel mee. Toch draai ik hem over het algemeen wel vast, is 'ie toch wel wat compacter....
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Bedankt!

Dat schuifsysteem waar ik in eerste instantie een beetje zou van terugschrikken, lijkt geen probleem te zijn :-) Ik waardeer deze meningen zeker en zal dan ook voor de Canon 100-400 gaan. Vermits ik van de 70-200 ook zo uitermate tevreden ben (non-IS is idd geen probleem hier) zou het gek zijn te "besparen" Het blijft een hoog bedrag zelfs voor de Sigma, en dan maar half tevreden zijn , 't zou zonde zijn!

Comment

Toch even een steen in de kikkerpoel gooien door te melden dat in "Chasseur d'images" (n° 306) van vorig jaar de Sigma 120-400 er beter uit kwam dan de Canon 100-400, vooral voor scherpte.
                            Dit is natuurlijk maar 1 test en kan er verder niets van vertellen (heb geen van beide lenzen), maar ik was toch verbaasd over de resultaten.
                            Last edited by GeertB; 8 april 2010, 09:28.
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

Qua testen en foto's die ik heb gezien zijn de sigma 150-500 en 50-500 ook super! Soms, er zitten veel scherpe en veel softe exemplaren tussen. Als je een canon 100-400 kiest, ben je wel verzekerd van een goede lens denk ik
                              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Working...
                              X