Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 550 - welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 550 - welke lens?

ik ga een canon eos 550 d aanschaffen. probleem is nu, welke lens? Ik doe vooral reisfotografie, meestal zelfs portretfotografie op reis. Soms ook modelfotografie en eens een enkele keer een safaritrip... moeilijk hé! 70-200 / 100-400 / 28-300? Is deze laatste niet veel te zwaar op reis? IS weet ik al, dat moet er zeker bij... Wat raden jullie aan? Ik heb al eens 400 d met een 17-85 canonlens

Re: canon 550 - welke lens?

van de genoemde lenzen lijkt mij de 70-200 het meest geschikt.. kun je zowat alles mee af..

Comment

Bedankt, maar moet ik dan voor safari geen extender bijkopen?

Comment

als je voor de 70 200 zou gaan is een extender geen overbodige luxe, anders kom je toch te kort, vooral voor het kleiner wild.

Comment

Niet te zwaar, en toch een vrij redelijke beeldkwaliteit, dan denk ik eerder aan een EF-S 55-250 IS of een 70-300 IS.

Als je echt alleen op reis gaat voor natuurfotografie, dan neem je best wel de best gepaste lenzen mee voor de onderwerpen de op de foto moeten komen, maar dan heb je wel een heel zware fototas mee te sleuren.

Ik heb de laatste tijd verschillende "safarifoto's" gezien waarvoor een 55-250 is gebruikt, en die foto's zien er heel goed uit. Het is vooral voor de kleinere beestjes dat je liefst zoveel mogelijk tele bij de hand hebt, tijdens een safari geraak je meestal wel dicht genoeg om het "groot wild" te "schieten" met een 55-250 of een 70-300.
          Voor de echt kleine beestjes heb je dan weer een macrolens nodig.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X