Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 17-70 f2.8

Wie heeft ervaring met deze lens, is weinig over te vinden

Mvg

Jean-Pierre

Re: Sigma 17-70 f2.8

Dat klopt.
    Hij bestaat dan ook niet.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Dat klopt.
      Hij bestaat dan ook niet.....
      Vraag dan gelijk of TS misschien de Sigma 17-70 F 2.8-4.5 bedoelt
      Die bestaat wel, heb hem zelf namelijk.
      Best een goede lens voor wat die kost.
      Zelfs dichtbij fotograferen tot bijna macro is mogelijk.

Jan

Comment

Er zijn twee versies van deze lens. De originele 17-70 f2.8-4.5 DC macro heeft niet zo'n grote bekendheid, maar wordt meestal zeer goed beschrijven. De jongens bij photozone gaf het een goede test score: http://www.photozone.de/canon-eos/31...report--review .

Intussen is er een nieuwe model met stabilisatie (OS). Van deze is er nog heel weinig bekend.

mvg,

Helen
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Er is ook een 17-70mm f2.8-4 hsm OS Macro op internet vind je er niet zoveel over maar heb ergens wel een review gelezen in een boekje en daar kwam hij toch heel goed uit.

Comment

Gisteren heb ik de 17-70 2.8-4 ontvangen

Ik ben een beginner en kan dus niet echt iets zeggen over de lens of vergelijken.

Zelf ben afgegaan op reviews.

Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

wat ik wel kan zeggen is dat die snel en stil focused, zoals in de review te lezen staat.

Comment

Bedankt had die review nog niet gezien, lijkt me echt een goed objectief voor mij (als ik het geld ervoor had).

Comment

Bedankt allemaal. Ik ga eens zoeken naar dat nieuw model met stabilisatie.
                Mvg
                JeanP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeanP Bekijk bericht
                  Bedankt allemaal. Ik ga eens zoeken naar dat nieuw model met stabilisatie.
                  Mvg
                  JeanP
                  Makkelijk hier is ie:
                  http://www.fotorubens.be/5683/fotoru..._Nikon_Digital

Comment

De maximale diafragma-opening blijft niet constant over het zoombereik, dat kan soms een probleem zijn als je de lens nodig hebt voor omstandigheden waar er niet veel licht is.
                    In de breedste stand heb je f2,8 maar als je aan de zoom draait, dan wordt de lens minder lichtsterk.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De maximale diafragma-opening blijft niet constant over het zoombereik, dat kan soms een probleem zijn als je de lens nodig hebt voor omstandigheden waar er niet veel licht is.
                      In de breedste stand heb je f2,8 maar als je aan de zoom draait, dan wordt de lens minder lichtsterk.
                      f2.8 tot f4 is nog schappelijk hoor vooral als je ook nog eens OS hebt (optical stabilization).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                        f2.8 tot f4 is nog schappelijk hoor vooral als je ook nog eens OS hebt (optical stabilization).
                        Met beeldstabilisatie kan je het onderwerp niet stilzetten, voor bijvoorbeeld concertfotografie of indoor-sport zou ik die lens zeker niet aanraden.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Met beeldstabilisatie kan je het onderwerp niet stilzetten, voor bijvoorbeeld concertfotografie of indoor-sport zou ik die lens zeker niet aanraden.
                          Daar sport is ie niet lang genoeg maar voor concertfotografie denk ik wel dat het lukt ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            Heb de mijne bij cameraNU gekocht, is iets geodkoper daar.

Comment

Working...
                            X