Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haarscherpe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Haarscherpe lens

Oorspronkelijk geplaatst door Fojotobo Bekijk bericht
    Spijtig van foto 1: het model heeft blijkbaar iets in de mot dat ik niet mag zien van u. Of was je te laat met afdrukken...?
    ahum....oracle laat hier enkele hoogstandjes zien hoor, ik vind het eigelijk spijtig dat je zulke opmerking maakt die kant noch wal raakt....misschien is jou fotografie nog sterker natuurlijk dat weet ik niet maar laat gerust eens een en ander zien hoor, niemand belet je
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      ahum....oracle laat hier enkele hoogstandjes zien hoor, ik vind het eigelijk spijtig dat je zulke opmerking maakt die kant noch wal raakt....misschien is jou fotografie nog sterker natuurlijk dat weet ik niet maar laat gerust eens een en ander zien hoor, niemand belet je
      gezien alle vragen omtrent allerlei lensjes en wat nou geschikt is, of zou zijn, denk ik dat je voorlopig nog geen plaatjes zult zien..

14-24, 24-70, 70-200, de hele bups is al voorbijgekomen..

Comment

Als je alle merken samen neemt , is lichtsterkst niet altijd scherpst , bv een 1.8 van het ene merk kan scherper zijn dan 1.4 van een ander merk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fojotobo Bekijk bericht
          Spijtig van foto 1: het model heeft blijkbaar iets in de mot dat ik niet mag zien van u. Of was je te laat met afdrukken...?
          priceless
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Amaai nen serieuze boterham als ik dit alles hier lees ... en ik maar denken dat scherpte meer te maken heeft met de fotograaf dan met zijn materiaal.

Wat moeten die fotografen in de jaren stillekes toch ongelukkig zijn geweest dat ze door gebrek aan de moderne "scherpe lenzen" geen scherpe foto's konden maken.

Comment

ergens lees ik " mag kosten wat het wil" en wat verder lees ik "ik studeer nog"
              kan ik mij ook inschrijven voor zo'n goedbetaalde studie ??

Comment

Maar je hebt ook rijke studenten he

Comment

Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED zoeken in occasie zou ik zeggen.
                  2 x Nikon Z6 met wat glas
                  www.janvanginkel.be

Comment

ah, dan moet ik mij rijke ouders zoeken

Comment

Alles doen met 1 lens; van vakantie tot safari in in het donker wordt wat moeilijk en nog scherp ook wordt moeilijk

Ik zou ook sowieso de 17-55 f2.8 aanraden voor je vakantie en standaardlens. Ik zou ook wel tweedehands kopen (heb ik zelf ook gedaan) er zijn er tegenwoordig velen die deze lens verkopen, niet omdat ze slecht is maar omdat die mensen naar een D700 of zo overstappen.

Ze is scherp, levert mooie kleuren en je hebt een mooi zoombereik.

De top aanvulling hierbij is de 70-200 vr II
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        1,8 is toch meer dan 1,4
                        Waarom kost die dan minder?
                        Omdat het 1/1.8 en 1/1.4 is dus dan klopt het wel...
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dit is met een AI 50mm 2.0 genomen ik weet niet of ie nog scherper kan zelfs met een AFs

Uploaded with ImageShack.us

Comment

ik weet eigenlijk nog altijd niet wat voor lens, behalve scherp, onze ts zoekt. Bij safari denk ik aan iets heel lang, bij vakantie en in het donker denk ik eerder aan iets tussen 24 en 85 dat f/1.4 haalt.

Die nieuwe 35 f/1.4 zou er bij mij wel ingaan als ik er de eurootjes voor had.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

hij had het over minder dan 200mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                                Amaai nen serieuze boterham als ik dit alles hier lees ... en ik maar denken dat scherpte meer te maken heeft met de fotograaf dan met zijn materiaal.

Wat moeten die fotografen in de jaren stillekes toch ongelukkig zijn geweest dat ze door gebrek aan de moderne "scherpe lenzen" geen scherpe foto's konden maken.
                                Je kan nog zo'n goede fotograaf zijn...maar als je met een slecht objectief werkt...dan kan ook die goede fotograaf niet toveren he Dat je goede objectieven nodig hebt om "haarscherpe" foto's te maken betekend nog niet dat je het met die haarscherpe objectieven ook automatisch kan...

En de eisen aan objectieven nemen met de pixelcount ook toe.

Het is zo makkelijk om zaken uit context te trekken om even een "slimme" opmerking te komen plaatsen...
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X