Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haarscherpe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Haarscherpe lens

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
    Net daarom
    F1.4 is lichtsterker, dus technologisch 'beter' en moeilijker te produceren dan de F1.8
    Dus logisch dat je voor een lichtsterkere lens meer betaald, of niet?
    'k Heb zo'n toch vermoeden dat Tommie1 deze opmerking maakte om sarcastisch te zijn
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fojotobo Bekijk bericht
      Als vuistregel kan je stellen dat de snelheid van een lens verdubbelt (1 stop) als het F-getal daalt met een factor 1,4 (vierkantswortel van 2). Dit heeft te maken met het feit dat de oppervlakte van een cirkel evenedig met het kwadraat van de straal.
      Dat is geen vuistregel, dat is de DEFINITIE van een stop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        Dus logisch dat je voor een lichtsterkere lens meer betaald, of niet?
        Betaald?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Betaald?
          met een 't'.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            oeps........

denk toch dat je je eerst eens wat verder moet verdiepen over lenzen in het algemeen.
            zoeken naar de scherpste lens en dan zo'n vraag stellen.!
            trouwens de scherpste lens geeft zeker geen garantie, dat je ook scherpe beelden krijgt.
            kijk trouwens al je vorige post eens na!!
            grt,bouk.
            Srry hooor!

Ik ben pas begonnen met fotografie, ik studeer, en doe nog veel meer, dus heb ik niet altijd de tijd om dagen op internet te surfen of een cursus te volgen.

Mvg, Nathan

(Hopelijk komt dit niet te scherp over hè, ik dank je alvast voor je antwoord.
            Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
            en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

Comment

Als Nikon iets heeft zoals de Canon 85mm 1.2 ... dit is verbluffend scherp en lichtsterk!
              (idd hoe kleiner het diafragmagetal hoe groter de diafragmaopening en vaak ook hoe duurder dus)
              "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht

Ik ben pas begonnen met fotografie, ik studeer
                aha... dat verklaart een hoop.
                succes.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja als je nog studeerd snap ik je vragen ook maar wat ik dan niet snap is dat de prijs geen rol speelt. Een student met veel geld das ook nieuw of het is een student die de prijzen nog niet kent van lenzen .
                  Alvast succes met je aankoop.
                  Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                  Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
                    bedankt iedereen, momenteel beschik ik over een 18-200mm van nikon en een Bigma.

Die 85mm 1.4 lijkt mij wel iets, wat is eigenljk het verschil tussen 85mm 1.4 en 1;8?
                    ik heb ze allebei gehad op een crop camera (D200)
                    De 85mm 1.8 bleef meestal in de kast liggen... heb die dus verkocht en later de 85mm 1.4 gekocht... dit is nog steeds één van m'n meest gebruikte lenzen...
                    de 1.4 is steviger gebouwd en maakt het mogelijk om met nog minder licht te werken...
                    Door zijn grote opening (1.4) laat hij ook toe om makkelijker te focussen bij weinig licht...
                    doch heel wat mensen zijn ook erg tevreden van de 85mm 1.8...

85m f1.4:

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Spijtig van foto 1: het model heeft blijkbaar iets in de mot dat ik niet mag zien van u. Of was je te laat met afdrukken...?
                      Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Dat is geen vuistregel, dat is de DEFINITIE van een stop.
                        Vierkantswortel van 2 = 1,4142... dus : 1,4 is een vuistregel...
                        Een defintie is per se absoluut correct en niet-benaderend!
                        Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

Comment

Spijtig van foto 1: het model heeft blijkbaar iets in de mot dat ik niet mag zien van u. Of was je te laat met afdrukken...?
                          Lol, en dat voor een HOF plaat
                          ik vind het alvast een prachtige foto

Comment

haha, de kenner!

en waar kunnen we jouw foto's bewonderen?
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Vierkantswortel van 2 = 1,4142... dus : 1,4 is een vuistregel...
                              Een defintie is per se absoluut correct en niet-benaderend!
                              Dan moet je het een afronding noemen.
                              Een vuistregel is iets totaal anders....

Comment

dank aan iedereen,

ik denk dat ik voor de 85mm 1.4 ga gaan of de nieuwe 70-200 van nikon.
                                (ik ken de prijzen maar al te goed, maar door sponsering van mijn ouders en vakantiejob is dit goed te doen. Zo'n lens doe je niet weg als een paar schoenen he, dus is het het geld zeker waard!

Grz, Nathan
                                Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                                en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

Comment

Working...
                                X