Re: 300mm 2.8 of 400mm 2.8
Ik heb ze beiden, maar ik zou niet weten welke ik het meest zou missen.
Voor kleinere wedstrijden waar ja naast de zijlijn kan zitten is de 300mm ideaal. Met de 400mm zit je dan gewoon te dicht en mis je te veel. Zoals hierboven al aangegeven: beter croppen dan halve foto's. Voor CL en EL wedstrijden is de 400mm beter aangezien je enkel achter de doellijn mag zitten. Dan gebruikt 80% de 400mm met op een 2e body een 70-200 om actie voor het doel en hoekschoppen vast te leggen.
Voor FF ligt het anders natuurlijk.
De 400mm is super scherp en snel, maar ook zéér zwaar!
De 300mm is ook snel en scherp en lekker licht (als je met de 400 vergelijkt).
Met de 300 kan je ook nog basketbal, volleybal,... doen in een grotere sporthal.
De 400 is dan weer geschikter voor tennis, hockey, atletiek,...
Het hangt er echt van af voor welke sporten en op welk niveau je ze wil gebruiken.
Ik heb ze beiden, maar ik zou niet weten welke ik het meest zou missen.
Voor kleinere wedstrijden waar ja naast de zijlijn kan zitten is de 300mm ideaal. Met de 400mm zit je dan gewoon te dicht en mis je te veel. Zoals hierboven al aangegeven: beter croppen dan halve foto's. Voor CL en EL wedstrijden is de 400mm beter aangezien je enkel achter de doellijn mag zitten. Dan gebruikt 80% de 400mm met op een 2e body een 70-200 om actie voor het doel en hoekschoppen vast te leggen.
Voor FF ligt het anders natuurlijk.
De 400mm is super scherp en snel, maar ook zéér zwaar!
De 300mm is ook snel en scherp en lekker licht (als je met de 400 vergelijkt).
Met de 300 kan je ook nog basketbal, volleybal,... doen in een grotere sporthal.
De 400 is dan weer geschikter voor tennis, hockey, atletiek,...
Het hangt er echt van af voor welke sporten en op welk niveau je ze wil gebruiken.
Comment