Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 24-70 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 24-70 lens

Ik weet wel wanneer er iets mis is met een lens en wanneer het gewoon op te lossen valt met wat callibreren... 1,5cm ernaast is niet normaal.

Annyway, vandaag ze terug gedaan naar foto nelissen in Mechelen. Was het ergste dat ze ooit gezien hebben. Heb direct een ander exemplaar meegekregen. Deze is elke keer spot-on en bij het manuele focussen is ze ook veel vloeiender dan de vorige. Dus ik ben blij .

Eerste keer datk naar foto nelissen ben geweest (buiten dan toen ik werkte als vertegenwoordiger voor canon ) en zeer tevreden over hun service. Daar ga ik nog!
    http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
      Als het aan mijn camera lag zou ik het probleem ook hebben nij mijn 70-200 of mijn 50mm eh... En af finetune is goed als hij er een mm naast zit, maar die 1,5 cm krijg ik niet opgelost met af finetune...
      Inderdaad, Bij de D3/300 moest ik inderdaad finetunen op al mijn objectieven, maar eigenaardig genoeg niet bij de 105mm AF-S VR, op de D700 hoeft het voor geen enkele, niet logisch, maar het is zo.

Ik bedoel maar dat het niet altijd aan het objectief ligt, wat bij U wel duidelijk het objectief zal zijn, wel wat slordig van Nikon, deze opmerkingen zijn er reeds van toen het objectief op de markt is, sommigen zien ook een AF verloop tussen groothoekstand en volledig ingezoomd. Dat is er bij mij gelukkig niet, en ik weet ook wel wanneer er iets mis is met een objectief, het was maar ten titel van inlichting.

Comment

ja sorry, was nog wat lastig op nikon. De vertegenwoordiger was op het moment van inwisselen aanwezig in de zaak en die was ook bezig dat ik dat toch kon finetunen in de D700 enzo... Ik heb hem nog voorgesteld dat hij het eens moest proberen om 1,5cm goed te krijgen met de finetune. Toen zweeg hij..

mijn 17-50 van tamron heeft ook een beetje finetuning nodig op mijn D700. Maar dat kan ik nog begrijpen aangezien dat een DX lens is en van tamron en het maar over 1mm gaat ofzo... Maar dat nikon zo'n lenzen over de toonbank laat gaan vind ik gewoon schandalig. Dat is geen kalibratiefout meer, dat is gewoon een kapotte lens

Ik heb mijn lesje nu wel geleerd en zal vanaf nu telkens een test doen in de winkel zelf. De verkoper had nogthans voorgesteld om ze te testen maar ik was wat gehaast en dacht "nikon, dat is geen sigma. dat zal wel goedzitten..."
        http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

hoe testen jullie eigenlijk op front of back focusing
          zou dit eigenlijk ook eens willen testen
          grtz
          bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
            hoe testen jullie eigenlijk op front of back focusing
            zou dit eigenlijk ook eens willen testen
            grtz
            Black B@ndit raadt de volgende methode aan: KLIK.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Even terug on topic: Er werd gesuggereerd dat de 17-55 2.8 een goede lens is voor de D 90. Helemaal akkoord, maar ik vrees een beetje voor de 'balans'. Die lens is echt een kanjer en ik vrees dat de D 90 dan iets te licht uitvalt (letterlijd dan !) Daarom denk ik dat de 16 - 85 een betere keuze is. Als TS echt ALLES wil fotograferen dan is een 18-250 OK, maar dan uiteraard met de beperkingen eigen aan dat soort zooms.

Comment

De 24-70 is nog een grotere kanjer.
                De 17-55 is groot ja maar toch nog goed te doen. Ik heb ze nu wel op een D300s zitten.
                De 70-300 heeft ook ongeveer hetzelfde gewicht.
                Uitproberen zou ik zo zeggen.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik zou voor een Nikkor 17-55 2.8 kiezen(en dan een 2de handse).
                  Inderdaad, daar kan je niet in missen, 17-55 AF-S is een topper op een cropcamera, en wordt regelmatig te koop aangeboden door overstappers naar FullFrame.

Comment

Working...
                  X