Ik ben van plan een Nikkon D90 te kopen maar twijfel nog over de lens. Is de Nikkor24-70 een goeie keuze en zoja, kan ik die eventueel tweedehands kopen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikkor 24-70 lens
Collapse
X
-
-
Re: Nikkor 24-70 lens
Oorspronkelijk geplaatst door spip Bekijk berichtIk ben van plan een Nikkon D90 te kopen maar twijfel nog over de lens. Is de Nikkor24-70 een goeie keuze en zoja, kan ik die eventueel tweedehands kopen?
wat wil je fotograferen?
een 17-55mm lens is over 't algemeen meer aangewezen...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
All-round: de 24-70 zou in dat geval ontoereikend zijn.
18-200 lijkt mij de enigste optie, doch is de 18-105 Vr wel optisch iets beter maar dan wel met minder zoombereik.
Indien je toch naar 2 lenzen wenst te gaan: de 17-55/2.8 (makkelijk te vinden voor 800 euro 2e hands) gecombineerd met de 70-300 VR (380 euro). Met dit duo zal de kwaliteit een heel stuk hoger liggen dan met de 18-200 VR en heb je een formidabel zoombereik.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
vergeet de 24-70 niet te testen op front focus. Heb er gisteren een gekocht en zo stom geweest om niet in de winkel te testen... morgen vliegt ie terug. Gigantische frontfocus problemen. Lens focused gewoon 1,5 cm voor het onderwerp...http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske
Comment
-
vergeet de 16-85 niet heb je toch weer wat meer bereik als allround lens ,eventueel aangevuld met de 70-300
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk berichtvergeet de 24-70 niet te testen op front focus. Heb er gisteren een gekocht en zo stom geweest om niet in de winkel te testen... morgen vliegt ie terug. Gigantische frontfocus problemen. Lens focused gewoon 1,5 cm voor het onderwerp...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtWees daar niet zo zeker van, op mijn D3 en D300 heeft mijn 24-70 ook wat frontfocus, wat op mijn D700 absoluut het geval niet is, maar op de D3/D300 gemakkelijk op te lossen met de fijnregeling, maar je hebt gelijk, het zou eigenlijk niet mogen zijn, moeilijkheid is de vraag wat je nu eigenlijk moet laten bijstellen, je objectief of je camera, bij Nikon gaan ze blijkbaar nogal lichtzinnig om met de AF kalibrering.http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk berichtAls het aan mijn camera lag zou ik het probleem ook hebben nij mijn 70-200 of mijn 50mm eh... En af finetune is goed als hij er een mm naast zit, maar die 1,5 cm krijg ik niet opgelost met af finetune...
Comment
Comment