Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor reisfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor reisfotografie

geachte,

tot op heden ben ik voornamelijk bezig geweest met autosport fotografie. Maar op dit moment ben ik hier een beetje op uitgekeken aan het raken en ben ik aan het denken aan wat nieuws. Ik ben de laatste tijd ook veel bezig met reizen en heb inmiddels toch een aantal lenzen in mijn bezit welke ik even zal opsommen.

-Tamron AF 18-200 mm F3.5 - F6.3 Di-II
    -Tamron AF 70-300 mm F/4-5.6 Di LD Macro
    -Sigma 170-500/5.6-6.3 APO DG
    -Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
    -Canon EF 28-90mm f/4-5.6 III

nu werkte deze lensen prima met de Canon Eos 300D body maar ik ben inmiddels ook in het bezit van een Canon 7D en bij gevolg denk ik meer en meer aan de aanschaf van wat L glas aangezien ik de onzuiverheden van deze lenzen nu toch wel erg begin te vinden. Aangezien ik mij in de toekomst voornamelijk op reis-fotografie toe te gaan leggen. En welke meteen ook een goed substituut is voor een aantal van deze lenzen waardoor ik toch niet te veel met een hele resem van lenzen moet sleuren, de 28-300mm lens van canon lijkt me wel wat, maar wat denken jullie daarvan? Ik zit dan ook nog steeds met de cropfactor van mijn toestel.

MVG
    een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

Re: lens voor reisfotografie

is de 18-200mm dan niet goed genoeg voor reisfotografie?

Comment

De Canon L 28-300 is veel te zwaar om mee te reizen.
      Ik zou eens naar de 15-85 kijken en eventueel een 70-200L F4 IS erbij.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ligt er natuurlijk al maar aan wat je verstaat onder reisfotografie. Gewoon tussendoor wat
        leuke foto's trekken, pittoresk landschapje meepikken, een zonsondergang, wat mensen op
        het strand, of op een terras. In dat geval zal je toch met zo'n 18-200 al heel goed gediend
        zijn, denk ik zo.
        (Ook al denk ik dat een 7D een betere lens verdiend, doch dit terzijde.)
        Ga je daarentegen echt op reis om foto's te trekken dan zul je wellicht moeten uitkijken
        naar iets beter glas (denk dan aan zoiets als de Canon 10-22, een 17-55 2.8 en de 70-200
        4 of zoiets), daarbij wellicht nog een behoorlijk statief.
        Zelf doe ik het met de 17-55 2.8 op een 50D en ben daar zeer tevreden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ligt er natuurlijk al maar aan wat je verstaat onder reisfotografie. Gewoon tussendoor wat
          leuke foto's trekken, pittoresk landschapje meepikken, een zonsondergang, wat mensen op
          het strand, of op een terras. In dat geval zal je toch met zo'n 18-200 al heel goed gediend
          zijn, denk ik zo.
          (Ook al denk ik dat een 7D een betere lens verdiend, doch dit terzijde.)
          Ga je daarentegen echt op reis om foto's te trekken dan zul je wellicht moeten uitkijken
          naar iets beter glas (denk dan aan zoiets als de Canon 10-22, een 17-55 2.8 en de 70-200
          4 of zoiets), daarbij wellicht nog een behoorlijk statief.
          Zelf doe ik het met de 17-55 2.8 op een 50D en ben daar zeer tevreden van.
          het is in feite zo dat ik werkelijk op reis ga om foto's te maken van de bepaalde dingen die mij weten te interesseren, dat zijn grotendeels landschappen maar laat ons stellen in het algemeen natuurfotografie. en inderdaad de 18-200 is toch wel wat te min voor een body als een 7D mijns inziens
          een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

Comment

Ik heb vorig jaar voor onze USA reis een tamron 28-300 VC aangeschaft en ben er zeer enthousiast over. Deze lens heeft mij prachtige en scherpe beelden opgebracht. Uiteraard weet ik niet hoe het objectief zal presteren op een 7D, maar op mijn 5D en 40 is ze echt schitterend. Volgende vakantie gaat deze zeker terug mee.
            Voorbeelden kan je zien (zowat 90%) van alle foto's uit de usa topics op http://boerkejos.fotopic.net
            Indien je niet te ver woont mag je de lens gerust eens komen testen

Comment

Als je dan toch het budget van L-glas op de tafel wil leggen, zou ik opteren voor de EF-S 17-55 f/2.8 IS USM. Zeker in combinatie met een Canon 7D is dat een winner!

Als ik mijn eigen reisfoto's bekijk, stel ik vast dat de grote meerderheid van de foto's toch in die range gefotografeerd wordt.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Working...
              X