Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400 i.c.m. 5d mk II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 100-400 i.c.m. 5d mk II

Zijn er mensen die de Canon EF 100-400 gebruiken in combinatie met een 5D Mark II? Ik ben benieuwd naar de resultaten. Ik denk eraan mijn vaste EF400mm te vervangen door de 100-400 omdat ik voor landschappen het bereik tussen 200 en 400mm mis.
    Ik wete dat de 400mm prime doorgaans scherper is dan de 100-400, maar ben toch benieuwd naar resultaten van deze lens i.c.m. de 5d mark II, die toch hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de lens.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Re: Canon EF 100-400 i.c.m. 5d mk II

Ja ... ik heb beiden maar gebruik ze zelden samen.
    Mijn 100-400 gebruik ik vaak in combinatie met m'n crop body. Leuke lens als er voldoende licht is!
    "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Ik ga me volgende maand ook een 5D II kopen en zit nog steeds in dubio of ik daarna mijn 40D & 5D ga verruilen voor een 7D of dat ik alleen mijn 40D wegdoe (daar zou ik dan een 580 EX II van kunnen bekostigen) en volledig over ga op FF. Zou ik volledig overgaan op FF dan zou ik de 5D II ook gaan gebruiken op vliegshows, circuit etc. en da's precies waar ik mijn 100-400L altijd voor gebruik.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Ik ga me volgende maand ook een 5D II kopen en zit nog steeds in dubio of ik daarna mijn 40D & 5D ga verruilen voor een 7D of dat ik alleen mijn 40D wegdoe (daar zou ik dan een 580 EX II van kunnen bekostigen) en volledig over ga op FF. Zou ik volledig overgaan op FF dan zou ik de 5D II ook gaan gebruiken op vliegshows, circuit etc. en da's precies waar ik mijn 100-400L altijd voor gebruik.
        Ik heb de 100-400 al een tijdje, heel scherpe lens op mijn 40D ... maar ik heb ze nog niet op mijn 5dII geprobeerd , ik vrees dat mijn 24-105 daar op gaat vastroesten, zo goed is die combinatie

Ik hou in elk geval mijn 40D bij totdat ik hem kan vervangen door de 1dIV, zeker voor autosport denk ik niet dat ik enkel FF zou houden, en ik denk dat voor vliegshows de crop een zekere meerwaarde kan betekenen ... ik zou je dan ook een 7d aanraden eerlijk gezegd, heb je nog altijd de 1.6 crop en toch 18mpx

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Ik hou in elk geval mijn 40D bij totdat ik hem kan vervangen door de 1dIV, zeker voor autosport denk ik niet dat ik enkel FF zou houden, en ik denk dat voor vliegshows de crop een zekere meerwaarde kan betekenen ... ik zou je dan ook een 7d aanraden eerlijk gezegd, heb je nog altijd de 1.6 crop en toch 18mpx

Mark
          Tja, da's inderdaad ook mijn idee.... anderzijds, met 21mp heb je aardig wat cropruimte en het center AF punt is goed genoeg voor op circuit en vliegshows me dunkt. (en da's wat ik óók op de 40D het meest gebruik) Maar goed, 2 FF body's lijkt me ook wel zéér prettig aangezien ik me ook wat toe wil gaan leggen op huwelijksfotografie e.d. (En da's dan ook de reden waarom ik nog een 580 EX II erbij wil) Nou ja, 'k zie nog wel even, 't is nog geen eind april. (da's wanneer mijn bonus binnenkomt en ik eindelijk mijzelf kan trakteren op de 5D II)

Comment

heb beide getest in de winkel de prime is iets scherper dan de zoom wat ook normaal is
            elk heeft zen voor en nadelen de ene heeft zen zoom da andere is scherper.
            het gebruik ervan hangt af wat je er mee fotograveert.
            heb gekozen voor de prime voor zen scherpte en omdat ik de 70-200 al had en dus al een zoom heb

greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Niemand met een 5D II en een 100-400 die eventuele wat voorbeeld foto's zou kunnen posten? Ik ben vooral geïnteresseerd in onbewerkte foto's waar ik ook 100% crop kan van zien.
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                Niemand met een 5D II en een 100-400 die eventuele wat voorbeeld foto's zou kunnen posten? Ik ben vooral geïnteresseerd in onbewerkte foto's waar ik ook 100% crop kan van zien.
                klik hier maar eens... daar kan je er wel enkele vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                  klik hier maar eens... daar kan je er wel enkele vinden
                  Hee, da's een goeie, thx

Comment

Op Filckr is er ook een groep met enkel foto's van 5DII + 100-400

This group is for exceptional photographs taken with the combination of a Canon EOS 5D Mark II camera and Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM zoom lens only. Only photographs of exceptional quality and with this combination will be excepted.

Ben zelf ook aan het twijfelen tussen:

Canon 100-400
                    Canon 400 F5,6
                    Canon 300 F4 IS + 1,4x Extender
                    Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

Comment

Working...
                    X