Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echte beginnersvraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: echte beginnersvraag

Oorspronkelijk geplaatst door sparkling Bekijk bericht
    Ik heb een nikon d90 met een 18-105lens.
    Nu ben ik aan het uitkijken om een groothoeklens en telelens aan te schaffen.
    In je profiel staat wel 'Canon' als cameratype

Een 18-105 is wel een heel veelzijdige lens. Ik kan je maar aanraden om die eerst wat beter te leren kennen. Indien je dan tot de vaststelling komt dat je veelal landschappen gaat fototgraferen en je kent je voor/nadelen van je lens op 18mm, kun je overwegen om een WA of UWA aan te schaffen, idem voor tele.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      18mm is en blijft 18mm
      De lengte van een lens wordt uitgedrukt in mm en daar verandert niets aan.
      zoals jr52 al zei, hij gebruikte ° in zijn omschrijving en dat is niet hetzelfde als mm

"Mijn huidige lens gaat dus van 18° to 105° dus in feite zit ik toch ook al met een breedhoeklens...of mis ik iets. Maw 24°ligt toch ook in het bereik van mijn lens (18-105)."

Comment

Bedankt voor de positieve berichtjes!

F-getal voor de eerste foto is 11 en beide foto's zijn genomen met de 18-55 IS kitlens van de 500D.

Greetz

Comment

hier kan je het verschil eens zien tussen 10 en 18mm
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Machtug (misschien nog een beetje F-Shoppen, maar wel machtug ).
            F.

Comment

Working...
            X