Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling lenzen pakket (tele)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanvulling lenzen pakket (tele)

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Nou, 14 megapixel is in deze tijd niet veel meer (alhoewel, als je kijkt naar de APS-C serie van Nikon bijvoorbeeld...), maar weinig kan je 't ook niet noemen . Of verwacht je dat ik met een A900 ga vliegtuigspotten ?
    /OT
    Nee, met een Alfa 200

Comment

Sorry voor de beginner vraag maar waarom ga je niet met de aplha 900 vliegtuig spotten puur door het gewicht?
      Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Wel, het zou natuurlijk makkelijk zijn om een zware lens in evenwicht te houden, dat wel. Ook de hoge resolutie komt te pas aangezien je bijna altijd moet croppen op airshows (tenzij je een 500 of 600mm gebruikt ). De burstmode en betere autofocus (automatische scherpstelling) komen ook van pas. Door een full-frame sensor is de beeldkwaliteit ook hoger.

Anderzijds ben je de beeldhoek van een APS-C kwijt, en voor telewerk is dat belangrijk (een full-frame is zoals 35mm van vroeger, een APS-C is bij Sony en Nikon daar een uitsnede van, met factor 1,5. Een 300mm geeft zo de beeldhoek van een 450mm, 400mm wordt 600mm.).

Maar in combinatie met een A900 is het prima (een A700 of A550 zal ook gaan, wel beter met een vertical grip, zelfs bij een A900 zou het beter zijn met VG denk ik...tenslotte weegt hij anderhalve kilogram). Met mijn A350 gaat het ook hoor, maar het ligt gewoon minder stabiel in de hand, en dat is belangrijk als je gaat fotograferen bij langere sluitertijden (1/160 bijvoorbeeld) op langere brandpuntsafstanden. Kijk maar eens naar deze foto (copyright Mark Jayne, Nikon D300 en D3, Nikkor AF-S 600mm f/4, AF-S 300mm f/2.8, die genomen is in de 'mach loop', op 1/160.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Nou ik vroeg jullie voor de overlapping.
          Maar ik bedoel daar eigenlijk mee of je deze lens in verloop van tijd snel overlapt wordt.
          Door andere lenzen bijv prime lenzen grotere zoom enz.
          Of denken jullie dat deze lens vrijwel altijd in het pakket zal blijven?
          Greetz Twan

Comment

Goh, meestal blijven lenzen langere tijd in een gamma. De Canon 100-400 bijvoorbeeld werd geïntroduceerd in 1998 of 1999...

Ze worden meestal alleen vervangen door een lens met een andere soort brandpuntsafstand (80-200 naar 70-200 bijvoorbeeld, vroeger had Canon zo ook de 35-350 wat nu de 28-300 is geworden, ook 28-90, 35-90 enz), al dan niet verbeterde stabilisatie (IS II, VR II bijvoorbeeld) indien in de lens,...

Maar je bent véél beter af met een degelijke lens dan met een body. Deze laatste behoudt namelijk zijn waarde nauwelijks...tenzij je met duurdere modellen bezig bent à la A900 en zelfs dan nog...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik bedoel eigenlijk ook niet in het assortiment van sony,

Maar meer per persoonlijk pakket.

Dus of deze als je verder bent met fotografie enz dat je dan andere lenzen zult kopen die waardoor deze ''overbodig'' wordt.
              Greetz Twan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                Dus of deze als je verder bent met fotografie enz dat je dan andere lenzen zult kopen die waardoor deze ''overbodig'' wordt.
                Of ze overbodig wordt, hangt enkel van jezelf af.
                Ze wordt pas overbodig als jouw interesse verandert (bv. geen nood meer aan tele), of als je vereisten veranderen (bv. "400G of 500G is nog beter, dus ik verander van lens").
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ok in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties

Ik denk dat dit de eerste lens is die ik aan ga schaffen voor ik naar Noorwegen ga.
                  Greetz Twan

Comment

Om jullie toch even op de hoogte te houden ik heb de Sony 70-400G lens vandaag gekocht !

Bedankt voor alle reacties !
                    Greetz Twan

Comment

Veel plezier ermee! Prachtding , ik heb 'm van 3 juni 2009...and still in love with it. Dat zal nog wel even duren, die liefde...welke vrouw doet dat na (just kidding) ?

Comment

Haha ja precies !

Heb jij er de extra verzekering bij gepakt? 100 euro voor 3 jaar en 150 euro voor 3 jaar all risk dus al is hij onder een bulldozer gelegen als je hem bij elkaar veegt en terug brengt krijg je een niuewe?
                        Greetz Twan

Comment

Nope, dat heb ik niet. Ik heb 'm wel laten verzekeren bij onze eigen verzekeringsmakelaar voor alle risico's, voor zo'n 50 à 55 euro per jaar is dat geloof ik. Naar het voorbeeld van Rudy Driesen (www.vogelsvanbelgie.be), die zit hier ook op het forum. Slaap ik tenminste op twee oren, zeker als je met je materiaal veel rondreist of trekt (zoals ik bijvoorbeeld naar Madrid Barajas in april...van de ene spottersplaats naar de andere, ermee op het vliegtuig, door een luchthaven sleuren, enz).

Comment

Working...
                          X