Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling lenzen pakket (tele)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanvulling lenzen pakket (tele)

Hallo,

Ik heb nu inmiddels 3 lensen dat zijn de 2 kit lenzen die ik bij mijn sony alpha 300 kreeg.

van 17 mm tot en met 200 bij elkaar op geteld :P

En dan heb ik pas de Sigma 10-20 F3.5 er bij gekocht.

Maar nu ga ik deze zomer naar Noorwegen op vakantie, en met de pracht vogels daar.
    De papagaai duiker de zee arend enz kom ik met 200 mm wel echt tekort.
    Ook maak ik graag fotos van Rally sport.

Nu is mijn vraag welke lens of lenzen jullie mij aanraden.
    Ik ben van principe liever van 1 x veel geld uit geven en dan ook gewoon klaar zijn.

Bij voorbaad dank.
    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Re: Aanvulling lenzen pakket (tele)

Iemand?
    Greetz Twan

Comment

Ik denk dat je titel van je thread weinig opvalt

Er zijn enkele mooie mogelijkheden wat tele betreft:

-Sony 70-300 G SSM F4.5-5.6; geen snelheidsmonster (wel geruisloos zoals je sigma 10-20 F3.5 HSM) en "slechts" 100mm extra maar optisch een pareltje! Weegt ongeveer 800gram (relatief licht vind ik) en kost ongeveer 720-760 euro.

-Wat wellicht meer geschikt voor jou is de Sony 70-400 G SSM F4-5.6; Zowat zelfde opmerkingen als hierboven, optisch verschrikkelijk goed, weegt wel wat (1.5kg ongeveer) en kost ongeveer 1300euro!

Als je graag rally fotografeert (en trouwens ook voor vogels en dergelijke) zou ik misschien op termijn ook eens kijken naar een A550 of A700 opvolger, de AF is gevoelig beter tov de A300! Maar met de A300 kan je ook mooie plaatjes schieten natuurlijk
      Last edited by Portmixus; 6 maart 2010, 21:13.

Comment

Ik heb zelf voor o.a. sport onlangs een Sony 70-300mm f/4.5-4.5 G SSM (€735) gekocht. Voor vogels lijkt de Sony 70-400mm f/4.5-5.6 G SSM (€1289) me beter geschikt.

edit: Portmixus was me net te snel af
        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Ik heb zelf voor o.a. sport onlangs een Sony 70-300mm f/4.5-4.5 G SSM (€735) gekocht. Voor vogels lijkt de Sony 70-400mm f/4.5-5.6 G SSM (€1289) me beter geschikt.

edit: Portmixus was me net te snel af

ps: waar heb je trouwens je 70-300 gekocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            ps: waar heb je trouwens je 70-300 gekocht?
            De vermelde prijzen zijn van CameraNu.nl, maar ik heb'm op marktplaats voor €500 gekocht .
            about.me/stijnv

Comment

en wat denken jullie van de 300 G F2.8 prime lens? met eventueel nog een teleconverter erbij?
              Greetz Twan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                en wat denken jullie van de 300 G F2.8 prime lens? met eventueel nog een teleconverter erbij?
                Zonder twijfel een prima lens, maar aangezien ik zelf geen ervaring heb met vogels fotograferen weet ik niet of een prime daar de ideale oplossing is. Als er bijvoorbeeld een vogel wat dichterbij komt kan je niet meer uitzoomen...
                about.me/stijnv

Comment

Er is een Sigma 120-400mm voor minder dan €700.

Comment

Die 300 G f/2.8 SSM is een pareltje...alleen denk ik dat je beter af bent met een zoom als je de lichtsterkte niet nodig hebt (véél goedkoper...de prime is denk ik 4000 euro als het daar bij blijft, de 70-400 heb je voor zo'n 1200 à 1500 euro).

Met de teleconverter heb je denk ik ook geen autofocus meer...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      Zonder twijfel een prima lens, maar aangezien ik zelf geen ervaring heb met vogels fotograferen weet ik niet of een prime daar de ideale oplossing is. Als er bijvoorbeeld een vogel wat dichterbij komt kan je niet meer uitzoomen...
                      Vogels komen nooit dichtbij genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Die 300 G f/2.8 SSM is een pareltje...alleen denk ik dat je beter af bent met een zoom als je de lichtsterkte niet nodig hebt (véél goedkoper...de prime is denk ik 4000 euro als het daar bij blijft, de 70-400 heb je voor zo'n 1200 à 1500 euro).

Met de teleconverter heb je denk ik ook geen autofocus meer...
                        Onlangs 4800 euro bij Konijn, nu nog niet onder de 5100 euro gezien

Comment

Ik heb hem 2de hands gezien voor 2100 euro...

Maar ik weet niet oe ik zal werken met zoon prime of dat lukt...
                          Greetz Twan

Comment

Voor € 3500 - 4000 heb je een sigma EX 500 / 4.5 met een 1.4 EX converter en dan heb je een krachtig pakket. Dan wel een stevig statief erbij natuurlijk.

Voor papegaaiduikers: op de broedplaatsen zijn die helemaal niet schuw.
                            Met een beetje geluk kun je spelen met de 10 - 20 groothoek om ze te fotgraferen.
                            Maar wel de vogels respecteren.

mvg

Franky

Comment

Aangezien je tweedehands geen probleem vindt, zou ik kijken naar een 400/4.5G + 1.4 TC. Dat is veel handiger (compacter en lichter) dan zo'n reusachtige 300/2.8 hoor, en veel goedkoper ook.
                              (Trouwens, ik vermoed dat die tweedehands 300G voor €2100 niet de laatste versie is, HS dus. De HS-versie is beter hoor, de SSM-versie nog beter ).

Persoonlijk heb ik voor de 70-400G gekozen en de 400G verkocht. Deze zoom doet nauwelijks onder voor de prime en heeft het grote voordeel van flexibiliteit.

Je kan ook nog even wachten op de nieuwe 500G natuurlijk .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X