Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling lenzen pakket (tele)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanvulling lenzen pakket (tele)

Mischien moeten we eerste eens vragen hoeveel hij denkt er maximum aan uit te geven voor we hem zo'n dure lenzen aanraden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Ik ben van principe liever van 1 x veel geld uit geven en dan ook gewoon klaar zijn.
      ... en er wordt blijkbaar een 300G van €2.100 overwogen, dus er is een groter budget dan wat ik voorstel vermoed ik (-misschien met uitzondering van de 500G-) .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
        Mischien moeten we eerste eens vragen hoeveel hij denkt er maximum aan uit te geven voor we hem zo'n dure lenzen aanraden?
        Ik denk dat hij zelf over 2100 euro en dergelijke is begonnen

Comment

ah ok, heb het niet allemaal gelezen.

Sigma 150-500mm
          of
          Sigma 120-300mm f2.8
          zou ik dan ook eens bekijken

Comment

Hallo,
            Maar nu ga ik deze zomer naar Noorwegen op vakantie, en met de pracht vogels daar.
            De papagaai duiker de zee arend enz kom ik met 200 mm wel echt tekort.
            Ook maak ik graag fotos van Rally sport.

Nu is mijn vraag welke lens of lenzen jullie mij aanraden.
            Ik ben van principe liever van 1 x veel geld uit geven en dan ook gewoon klaar zijn.

Bij voorbaad dank.
            Als je een flexibel inzetbare lens wil, dan zou ik voor de 70400G gaan... heb deze zelf ook en is zelfs op 400mm F5.6 heel scherp te noemen...ik gebruik deze voor vogels, vlinders en libellen...heb je korte tele nodig, kun je terug tot 70mm op F4....

let wel, met z'n 1,5kg niet echt een walk-around lens te noemen...mij stoort het niet, maar houd er wel rekening mee...

Gr. Francois
            BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
            Flickr of Mijn Website

Comment

Ik hoor wel veel goeds over de 70-400
              Maar de kilo's tja als je een beetje mm's wilt hebben dan kom je al gauw op een gewicht...
              Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Ik zou, als het budget geen probleem is, ook de 70-400G SSM nemen - op dit moment de beste 400mm zoom van alle merken, denk ik.

Heb 'm zelf ook en een pracht van een ding !
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ga ik met deze lens en deze licht sterkte enz prachtige rally foto's kunnen maken?

En even voor mij persoonlijk jullie raden die 300g eigenlijk een beetje af?
                  Vooral door de zoom?

Dan nog een vraagje waarom is de 70-400 zilver?
                  Greetz Twan

Comment

Ga ik met deze lens en deze licht sterkte enz prachtige rally foto's kunnen maken?

En even voor mij persoonlijk jullie raden die 300g eigenlijk een beetje af?
                    Vooral door de zoom?

Dan nog een vraagje waarom is de 70-400 zilver?
                    300G, zeker de laatste SSM-versie is een prachtige lens, maar de vraag is enkel of die voor jou zoveel meer waard is als de meerprijs die ervoor gevraagd wordt.
                    Als je hierop ja antwoordt, dan heb je meteen ook een heel goeie 420/4 en 600/5.6 in combinatie met een stel convertors.

Anderzijds, als je iets met rally wil gaan doen, dan is volgens mij een 70-200G, 70-300G of 70-400G véél handiger hoor.

En het zilver, tja... dat lijkt de nieuwe kleur voor een aantal G-lenzen te gaan worden. De nieuwe 500-prime krijgt ook deze kleur.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zelfde redenen als Canon's 'witte' of 'crème' L-lenzen:
                      - opwarming in de zon vermijden,
                      - marketing misschien ? Opvallen tussen de massa ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        - marketing misschien ? Opvallen tussen de massa ?
                        Dat is begonnen met een technische achtergrond, maar allang verworden tot een handelsmerk.
                        Nimmer zal ik een witte, laat staan zilveren lens kopen.....

Comment

mmm nou ja het zijn vaak ook betere lenzen dus ik koop ze niet omdat ze wit zijn maar omdat ik goede lenzen wil.

Maar wat denken jullie van de 70-400 mm kwa overlapping voor een eventuele toekomst?
                          Greetz Twan

Comment

Een superding...snel, scherp op alle brandpuntsafstanden en diafragma-openingen (heb deze foto - http://www.flickr.com/photos/vdbj/41...7622766151521/ - genomen op f/14 en 280mm, uitstekend scherp...denk dat ik ook ergens een foto van Duxford heb op f/16 die ook uitstekend scherp was, geen spoor van soft worden door diffractie).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              denk dat ik ook ergens een foto van Duxford heb op f/16 die ook uitstekend scherp was, geen spoor van soft worden door diffractie).
                              Heeft niets met de lens te maken, maar des te meer met de camera.
                              Hoe meer pixels, hoe meer invloed op de zichtbaarheid van diffractie...
                              Last edited by Keeskanon; 14 maart 2010, 15:54.

Comment

Nou, 14 megapixel is in deze tijd niet veel meer (alhoewel, als je kijkt naar de APS-C serie van Nikon bijvoorbeeld...), maar weinig kan je 't ook niet noemen . Of verwacht je dat ik met een A900 ga vliegtuigspotten ?
                                /OT

Als je de 70-400 G SSM aanvult met een 28-75 f/2.8 SAM (of de Carl Zeiss, als je het budget het toelaat, momenteel 1500 euro bij Konijnenberg) en dan nog iets voor wat breedhoek (als je dat nodig hebt natuurlijk...'t is onzinnig om een 16-35 ofzo te kopen als je 'm zelden of nooit gebruikt) heb je een schitterende set . Alleen nogal prijzig .

Wat die bovengenoemde lenzen betreft, het is ook handiger als je een wat zwaardere camera hebt dan de A300 (vooral de telezoom, de 28-75 en CZ 24-70 zijn niet zo zwaar). Ik gebruik de 70-400 op een A350 en als de A7XX er is ga ik die kopen denk ik, samen met een vertical grip, zodat het geheel stabieler is. Nu is het nogal front-heavy.

Comment

Working...
                                X