Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 G DX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 G DX

ik ben van plan om landschapsfoto's te gaan maken en wil een lens gaan kopen op mijn toestel nikon D40, maar aangezien in nog maar een beginneling ben zag ik op de site van nikon deze lens Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 G DX
    mijn vraag is dan ook of deze lens geschikt ervoor is en of het een degelijke is

op een hoopvol antwoord

Re: Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 G DX

Hi,

een 55-200 als enige lens is wat teveel zoom, denk ik.....
    Zeker op een D40, waar je dan eigenlijk door de DX-sensor de mm van je lens nog eens vermenigvuldigt met anderhalf, en dus uitkomt op een ca. 80-300 lens.
    Dit is teveel tele voor veel landschapsfoto's,tenzij je er een detail wilt oppikken.
    De kitlens 18-55 VR (ca. 100 EURO) , als je niet teveel geld wilt uitgeven is zeker een aangename lens voor landschappen.
    Als je het budget hebt en je wil nog een nog grotere beeldhoek, kan je bijvoorbeeld de nikon 10-24 (ca. 700 EURO) overwegen of een Tokina 11-16 (ca. 550 EURO), maar dat is natuurlijk een hap geld.
    Het zal ervan afhangen wat je precies verstaat onder landschapsfoto's...

Mvg,

RM
    Last edited by remorfer; 23 februari 2010, 23:24.

Comment

ik versta landschappen als ik in de zomer naar oostenrijk ga en de bergen in de verte wil bijzoomen ik heb als standaardlens 18-55 maar dat lijkt niet voldoende om bij te zoomen vandaar die 55-200 lens

Comment

Hi Jossy,

dan lijkt me dat een goede aanvulling voor je kitlens. Als prijziger alternatief kan je ook een 70-300 VR aanschaffen, die heeft nog wat meer bereik.

Veel succes met je aankoop.

Gr,

RM

Comment

Mocht je voor de 55-200 kiezen, neem dan wel de VR versie, die is wat degelijker en volop in (bijna) nieuwstaat te koop voor 150 euro of nog minder.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Working...
          X