Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f/1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50mm f/1.4

Ik heb een canon objectief 50mm f/1.4 (aangekocht nov. 2008)

Probleem:
    -> De scherpstelmotor doet het niet meer.

Handmatig scherpstellen gaat nog zonder problemen.
    Automatisch scherpstellen lukt niet meer.

Reparatie:
    -> Heeft iemand een idee in welke orde van grootte de prijs van een reparatie zou kunnen uitvallen?
    -> Als ik deze lens zou verkopen, wat zou een faire vraagprijs zijn? (zowel na een eventuele reparatie als zonder een eventuele reparatie)

Dankjewel.

Re: Canon 50mm f/1.4

Als je deze in België hebt aangeschaft heb je nog garantie.
    Dus gewoon binnengeven dan.

Ik heb met mijn Canon 50 1.4 hetzelfde voorgehad (en blijkbaar komt dit wel meer voor), en deze binnengegeven bij Konijn (daar ook aangeschaft), en dit is correct afgewerkt.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ach, Stapperke, ik kan me wel voor het hoofd slaan...

Probleem geconstateerd ongeveer een week voordat de lens 1 jaar oud was.
      Top-foto gecontacteerd, en die zeiden me "Geen probleem, stuur maar op, wel eventjes de garantiekaart erbij voegen". Die vond ik direct, en probleem/herstelling is wat in de kast blijven liggen.

Aangekocht bij top-foto.de Ik heb geen idee of dat onder Duitsland of België valt (betaling op Belgische rekening, verstuurd vanuit Eupen), dus ik heb Ingo even een mailtje gestuurd.

Comment

Je hebt toch 2 jaar garantie (binnen Europa)?
        Have fun!
        EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

heb op dit ogenblik zelfde probleem, scherpstelling werkt soms nog manueel
          Doch dit is de vierde keer met de zelfde lens dat dit probleem voorkomt
          heb hem vorig jaar reeds 3 maal teruggestuurd, doch iedereen zegt
          dat alles ok is ( het intermitternd aspect kan ik ook bevestigen)

de vorige drie keren heb ik mijn lens telkens ongerepareerd terug gekregen.
          Hij is meer dan 6 maand onderweg geweest
          Ik heb die lens hierom bijna niet gebruikt.... totdat ik met behoorlijke zekerheid kon vaststellen dat het een fout was ....

En nu is hij weer aan het haperen. Heb reeds met cannon contact genomen
          doch wacht nog een antwoord...

Zijn er andere dingen die ik kan doen om te testen en reparatie
          zeker te stellen

-Geen externe beschadiging
          -intern geen losse stukken
          -van midden 2008
          -kontact punten lijken clean
          -Reactie op MF / AF (kan mechanisch de lens verdraaien bij MF/ niet bij AF)

-goede lens als hij werkt. MIsschien een beetje FB focus probleem
          (450D kan dit niet bijregelen)

ik ben het eigenlijk een beetje beu dat men met mij een loopje neemt
          om camera te herstellen (is dit ook zo bij NIcon?)

Comment

Heel snel een reactie gekregen van topfoto.

Op zich een heel goede reactie, en over hun service mag ik eigenlijk helemaal niet klagen. Ja, indien hij niet gevallen of gestoten is kan hij onder garantie hersteld worden.

Maar... ze hebben inderdaad die stomme garantiekaart nodig. En die heb ik niet meer...

(@dreuzel: sorry, ik ben er zo goed als zeker van dat wij hetzelfde probleem hebben, maar een oplossing heb ik nog niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
              ...probleem, eventjes de garantiekaart erbij voegen". Die vond ik direct, en probleem/herstelling is wat in de kast blijven liggen.
              .
              Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht

Maar... ze hebben inderdaad die stomme garantiekaart nodig. En die heb ik niet meer...
              Ik snap het niet, eerst heb je ze direct gevonden maar twee uur later heb je ze toch niet meer
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Ik snap het niet, eerst heb je ze direct gevonden maar twee uur later heb je ze toch niet meer
                Ik drukte me verkeerd uit (woordje vergeten).

-> die vond ik niet direct

Comment

wat maakt dat van die garantiekaart uit?

je hebt toch het factuur
                  dat is naar mijn mening voldoende om aan te tonen dat deze nog binnen garantieperiode valt
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Userke, ik dacht net hetzelfde. In heel mijn leven heb ik die garantiekaart nog nooit nodig gehad, voor geen enkel product. Als er al eens iets in garantie hersteld moest worden deed ik het altijd met factuur/ticket en/of gewoon op basis van serienummer.

Comment

ik zou er gewoon mee teruggaan naar topfoto

en je niet laten doen

heb ook ooit eens iets besteld en duurde heel lang voor het beschikbaar was
                      heb uiteindelijk toch gekregen wat ik moest hebbe door het feit dat ik me niet liet doen
                      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
                      X