Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

passen "oude" Nikon lenzen op een nieuwe body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • passen "oude" Nikon lenzen op een nieuwe body?

    ...dat vraagt een collega van mij.
    Hij heeft namelijk nog lenzen liggen van in het analoge tijdperk, en zou binnenkort een nieuwe camera kopen.
    Ik ken niks van Nikon toestellen, dus vraag ik het aan jullie
    Last edited by dréten; 24 februari 2010, 09:26.

  • #2
    Re: passen "oude" Nikon lenzen op een nieuwe body?

    De kan is vrij groot van wel. Zolang de vatting, F-mount als ik me niet vergis, hetzelfde is zal het zeker passen.
    Reken echter wel niet autofocus ofzo.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

    Comment


    • #3
      Re: passen "oude" Nikon lenzen op een nieuwe body?

      Hoe oud is oud?
      Als er AF op staat werken ze op alle camera's, behalve dat je geen AF hebt op de Dxxxx en D40/60. Nog ouder gaan er steeds mer funkties uitvlallen tot aan beschadigingen aan de body.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: passen "oude" Nikon lenzen op een nieuwe body?

        Ik denk dat alles wat in deze lijst staat nog zou moeten werken, weliswaar met beperkingen, pas ook op met bepaalde speciale fischeye objectieven, daar kan de spiegel het objectief raken, als er bij staat, "mirror-up lens" kan je deze niet gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: passen "oude" Nikon lenzen op een nieuwe body?

          Ja inderdaad. Alles van ongeveer voor 1977, en dus ai-versie is zou moeten werken op nieuwe bodies. Vanaf Nikon D300 en alles hoger in het segment heb je met deze objectieven automatische lichtmeting, bij andere bodies zal je alles handmatig moeten instellen. Misschien de juiste objectieven eens geven maar met de lijst in vorige post zou je alles moeten terug vinden.

          Grtz, Eric
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment

          Working...
          X