Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Was bij Art & Craft. Ze hadden maar 1 exemplaar.
In de VS is em zelfs nog niet te krijgen. Ik denk dat ik waarschijnlijk 1 van de weinigen ben in de wereld (op dit moment) die deze lens heeft.
Inderdaad, je hebt één van de allereerste exemplaren kunnen bemachtigen.
Ziet er goed uit. Heeft wel last van CA, maar ja op f/1.4 is dit nog begrijpelijk.
Heb je de lens in low light situaties al kunnen testen ? Niet teveel hunting, want de sigma 50mm f/1.4 heeft er soms wel last van ?
Heb inmiddels de Nikkor AF-D variant...en die is bloedjesnel en scherp volopen (zonder noemenswaardige CA). Nieuw zit er nog wel wat prijsverschil tussen die twee, maar mijn niet van nieuw te onderscheiden tweedehandsje was toch wel wat goedkoper als de Sigma...
Dus met Nikkon vatting hoeven ze er bij Sigma in ieder geval niet veel van te maken denk ik (wat wel zonde is, want qua prijs is hij natuurlijk heel aantrekkelijk tegenover de AF-S versie van Nikkor)
Blijkbaar is deze lens helemaal niet zo traag hoor... (evenmin als mijn andere Sigma's met HSM) :
"Using Sigma's HSM autofocusing technology, autofocus results are quick and near-silent, taking just over 1 second to go from close-focus to infinity. Point to point focusing happens very quickly"
"The Focus is FAST. As I mentioned above, this was a big area of concern for me after testing the prototype a few months ago. To be honest, I was VERY impressed with the focus speed. On a side by side comparison with the Sigma 85 1.4 vs. the Canon 85L, I found that from minimum focus distance to infinity focus the Sigma was about 2x faster."
Dan Freeman heeft een filmpje bijgevoegd rond focussnelheid, en er staan er zo nog wel een paar op UTube.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Ok, ik had moeten zeggen...dat ik veel lees dat de lens traag is is zonde...want heb het zelf nog niet mogen ervaren.
Maar als dat niet zo blijkt te zijn is super natuurlijk....dan zou ik dat wel graag in een vergelijk willen zien met de nikkor variant en niet met de Canon f1.2 L variant (want die is ook traag)...en dan op een camera met een bewezen goede en snelle AF...zoals een 1D of D3/D700
Zo is de combi D700 met 80-200 AF-D naar mijn ervaring zeker net zo snel als mijn oude Sigma 70-200 HSM met Sigma SD14 camera...kan ik dan zeggen dat de 80-200 AF-D net zo snel is als een Sigma HSM? Of kan ik zeggen dat het AF systeem van de D700 vele malen beter is dan dat van een Sigma camera? (het is de zwakste schakel die de AF snelheid bepaalt...en dat hoeft niet altijd de lens te zijn).
Ik heb de mijne al ruim anderhalf maand en ben toch wel onder de indruk over de focus in low light.
Wat Tony zegt in z'n review klopt allemaal. AF is snel en accuraat. Wijd open weinig CA, stevig gebouwd, volle kleuren, etc.
Ik gebruik em om vooral om dansende mensen te trekken, dus binnenshuis met weinig licht en met dus veel beweging en ik vind dat de focus voldoende snel is om goede shots te maken.
Deze 85mm lens is vooral voor de Canon gebruikers interessant, aangezien er geen concurrentie is in z'n prijsklasse en op f1.4.
Ik heb de mijne al ruim anderhalf maand en ben toch wel onder de indruk over de focus in low light.
Wat Tony zegt in z'n review klopt allemaal. AF is snel en accuraat.
Wat ook perfect aansluit bij mijn ervaring met drie andere HSM-lenzen. Ze hebben dat bij Sigma goed ontworpen .
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Heb deze vandaag besteld, o.a. na het lezen van diverse reacties van gebruikers, waaronder deze d.d. 6-11-2010 op Amazon:
As a pro photographer, I always use the best equipment. I wanted to add a fast f/1.4 lens to my bag, and this a truly a great lens. The quality of construction is excellent. I do a lot of low light photography (without my SB-900 flash), and the equipment I constantly use includes a Nikon 70-200mm f/2.8 and the Nikon D3S. I wanted an extremely fast telephoto for unique situations, and the Sigma was a great choice. If this lens had image stabilization, it might be even better. But with four times (thanks for catching my error C) the light from my f/2.8 lenses and with the high ISO photography that the Nikon D3S is capable of doing, I can normally get fast enough shutter speeds that would make image stabilization nothing more than a nice to have.
As you would expect from an 85mm f/1.4 lens, the bokeh is amazing. With the Sigma 85mm f/1.4, I get incredibly sharply focused images with the background completely blurred, which makes beautiful portrait shots.
The lens focuses quickly and the HSM motor is very quiet. It comes with two lens hoods, one for full-frame sensors and another for APS-C (1.5 crop) sensors like on my D2XS.
I also like that the filter size is 77mm and uses the same filters as my f/2.8 zoom pro lenses.
I like this lens so much that I am leaving it on a Nikon D3S pro body to use all the time.
"Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Comment