Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma 85mm 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma 85mm 1.4

    PMA 2010: Sigma has announced the 85mm F1.4 EX DG HSM, a large-aperture short telephoto lens which is bound to pique the interest of budding portraitists. Featuring a hypersonic focus motor with full-time manual focus override, the lens uses a 9-blade diaphragm for attractive background blur, and has a minimum focus distance of 85cm. It comes with a lens hood adapter for ASP-C/DX users that extends the length of the hood to give more effective shading, and will be available in mounts for Canon, Nikon, Pentax, Sigma and Sony SLRs.


    Ben nu aan het twijfelen tussen de Sigma 50mm 1.4 en de Canon 85mm 1.8 voor men full frame. Misschien toch nog even wachten
    Last edited by Olivier °o°; 21 februari 2010, 16:01.
    Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door Olivier °o° Bekijk bericht
    [url]de Canon 85mm 1.4 voor men full frame.
    welke Canon 85 1.8?? Canon heeft in de 85 enkel de 1.8 en de 1.2...

    Goede zet van Sigma! Als ze nu nog kwalitatief goed is gaat Canon het weten denk ik...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

      Sorry foutje, heb het al aangepast
      Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        welke Canon 85 1.8?? Canon heeft in de 85 enkel de 1.8 en de 1.2...

        Goede zet van Sigma! Als ze nu nog kwalitatief goed is gaat Canon het weten denk ik...
        Die Sigma 85mm f1,4 zal wel héél erg goed moeten zijn om beter te doen dan de Canon 85mm f1,8.
        De Sigma is dan wel iets lichtsterker, de Canon 85mm f1,8 is een van de scherpste canonlenzen, en de AF is heel erg snel.

        Tegenover de Canon 85mm f1,2 zal waarschijnlijk de prijs wel in het voordeel zijn van de Sigma, maar ik denk niet dat Canon daarvan zo'n grote omzet draait (en iemand die zo'n lens wil, die moet toch meestal de Canon hebben ondanks de heel hoge kostprijs). Ik zie voor mij geen enkele reden om meer uit te geven aan een 85mm, veel beter dan de Canon 85mm f1,8 kan volgens mij niet...

        Maar misschien verrast de Sigma ons wel met een extreem goede beeldkwaliteit en een lage kostprijs.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

          Sigma zal ons inderdaad moeten verrassen zeker qua prijs/kwaliteit vermits zowel Canon als Nikon uitstekende 85/1.8 lenzen hebben voor <400€. Pentax heeft op dit moment enkel een 50/1.4 crop lens maar veel op tweedehandsmarkt...

          Zeker de AF zal spot-on moeten zijn met zo'n lens en daar hadden ze in het verleden al problemen mee.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

            Misschien wat off-topic en heel subjectief, maar ik vind het design van die Sigma 85/1.4 foeilelijk.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Misschien wat off-topic en heel subjectief, maar ik vind het design van die Sigma 85/1.4 foeilelijk.
              haha ja, juist! de nikon 1.4 is wel een mooi lensje! de keus is gemaakt!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                Klinkt stom, maar hoe een lens er uit ziet speelt ook mee in mijn beslissingsproces. Niet in extreme mate, maar toch.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                  Op Amazon.com is de prijs vrijgegeven.

                  900 dollar. Dan moet deze lens toch wel de moeite zijn volgens mij..
                  -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                    voor dat geld moet ze wel een héééél pak beter zijn dan de 85mm f1.8 vooraleer Canon fanboys naar de Sigma zullen grijpen...

                    en wat die 85mm f1.8 betreft, op 1.8 kan die toch wel beter hoor (heel veel purple fringing en scherpte niet optimaal)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                      Mocht de Sony/Carl Zeiss 85mm f/1.4 onlangs niet in prijs gestegen zijn was het prijsverschil met de Sigma te weinig geweest om interessant te zijn vermoed ik.

                      Achja, ik droom verder van een betaalbare 85mm zoals bij Canon/Nikon.
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                        Wat het verschil betreft tss de Carl Zeis en de Sigma is, is dat Sigma AF heeft en Carl Zeiss MF is :-)
                        Misschien nog iets om over na te denken. Alhoewel die Carl Zeiss wel fantastische reviews krijgt (excl. prijs dan)
                        Davy Meeus
                        Lid (voorzitter) van fotoclub Camera Libra Lubbeek
                        Foto ID

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                          Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
                          Op Amazon.com is de prijs vrijgegeven.

                          900 dollar. Dan moet deze lens toch wel de moeite zijn volgens mij..
                          Heftig! Ik doe het nog wel een tijd met mijn 85mm 1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Heftig! Ik doe het nog wel een tijd met mijn 85mm 1.8
                            da's een koopje! De nikon 85mm f1.4 gaat $1,225
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              da's een koopje! De nikon 85mm f1.4 gaat $1,225

                              Toch zie ik ze in Nederland met een prijsverschil van iets meer als 100 euro (Sigma en Nikon)...


                              Daarmee gaat Sigma, zelfs als ze beter zou zijn, geen Nikon gebruikers aantrekken he...De Sigma moet nog even afgeroomd worden qua prijs denk ik Als die dan uiteindelijk stabiel op een prijs tussen de 800 en 950 zou komen te zitten zal hij het beter gaan doen (mits goede kwaliteit, nog geen review gelezen...)
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X