Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma 85mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Sigma 85mm 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door DMP Bekijk bericht
    Wat het verschil betreft tss de Carl Zeis en de Sigma is, is dat Sigma AF heeft en Carl Zeiss MF is :-)
    Misschien nog iets om over na te denken. Alhoewel die Carl Zeiss wel fantastische reviews krijgt (excl. prijs dan)
    Ik denk dat u zich vergist, de Sony/Carl Zeiss 85mm f/1.4 die ik eerder vermelde heeft wel degelijk autofocus .
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Ik denk dat u zich vergist, de Sony/Carl Zeiss 85mm f/1.4 die ik eerder vermelde heeft wel degelijk autofocus .
      op een Sony Alpha body wel ja
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Ja de Sigma 50 1.4 was wel goed of beter dan de Canon 1.4, enkel de kwaliteitscontrole/variabele copiëen was het probleem, er zit dus wel potentieel in de Sigma 85 1.4 tegenover de Canon 85 1.8.

Ik vraag me af waarom Sigma of andere merken geen f1.2 lenzen maken.
        Is het productieproces te ingewikkeld ofzo ? Aan de andere kant lukt het hen wel aan de donkere kan om aan f6.3 te geraken...

Hoe dan ook, de Canon 85 1.2L blijft het portret en huwelijksobjectief bij uitstek waar je magische dingen kan doen.
        Deze Hongaarse fotograaf werkt al jaren als huwelijksfotograaf in Miami en gebruikt de 85 1.2, zalige portretfotos en bokehs http://www.haringphotography.com/index.php?splash=1

Op de site van WCastleman staat een vergelijking tss de 85 1.2 & 85 1.8, maar met die etalagepoppen met licht erachter zie je dit niet zo goed, je zou effectief 2 gewone portretfotos moeten vergelijken.
        Last edited by CanonYouCan; 8 augustus 2010, 13:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht

Ik vraag me af waarom Sigma of andere merken geen f1.2 lenzen maken.
          Is het productieproces te ingewikkeld ofzo ? Aan de andere kant lukt het hen wel aan de donkere kan om aan f6.3 te geraken...
          1.2 lenzen en nog lichtsterker maken is enkel de allergrootsten gegeven. Ik denk niet dat het productieproces zo moeilijk is, maar het ontwerpen zelf. Grotere lensopeningen hebben altijd grotere risico's op flare, fletse contrasten, CA's,... Serieuze ingenieurs nodig om dat goed te doen komen. Ik snap niet goed waarom Nikon zich er niet aan waagt.

Maar over die sigma: idd een spuuglelijk ding en als het maar 200€ scheelt met de Nikkor 85mm f/1.4 dan spaar ik wel een maandje of 3 door.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            1.2 lenzen en nog lichtsterker maken is enkel de allergrootsten gegeven. Ik denk niet dat het productieproces zo moeilijk is, maar het ontwerpen zelf. Grotere lensopeningen hebben altijd grotere risico's op flare, fletse contrasten, CA's,... Serieuze ingenieurs nodig om dat goed te doen komen. Ik snap niet goed waarom Nikon zich er niet aan waagt.

Maar over die sigma: idd een spuuglelijk ding en als het maar 200€ scheelt met de Nikkor 85mm f/1.4 dan spaar ik wel een maandje of 3 door.
            Ik begrijp er echt niets van haha...vindt het wel een lekker strak model, zelfde als de 50mm f1.4 (en zo ongeveer elke andere sigma EX lens), daarbij gaat het me om de foto's die de lens maakt...niet om de lens zelf...vind de "looks" van een lens zo'n vreemd argument, moet er steeds een beetje van lachen

Je tweede argument is onomstotelijk natuurlijk...ik kan me dan ook niet anders voorstellen dat de Sigma snel in prijs zal moeten zakken om een beetje te gaan verkopen, ik ga voor een 700 euro
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              de "looks" van een lens zo'n vreemd argument, moet er steeds een beetje van lachen
              ik ben dan ook de helft van het jaar ziek omdat ik liever mooi dan warm gekleed loop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ik ben dan ook de helft van het jaar ziek omdat ik liever mooi dan warm gekleed loop.
                Nu moet ik weer lachen

Nee, ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb zelf echt nog nooit gekeken hoe een lens eruit ziet, althans, niet als factor om een lens wel of niet te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Nu moet ik weer lachen

Nee, ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb zelf echt nog nooit gekeken hoe een lens eruit ziet, althans, niet als factor om een lens wel of niet te kopen.
                  en gelijk heb je! Ik moet toegeven dat ik allerminst open sta om iets met Sigma of Tamron opgeschreven op mijn camera te zetten.

Comment

Voor mij speelt het design geen rol, nog meer zelfs, voor mij speelt zelfs het compactheid of lompheid van de lens geen rol, Enkel en alléén de output en functionaliteit ervan telt. Of het nu Canon, Tamron of Sigma is:P
                    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

K heb em vandaag opgehaald. (850 eur)
                      Weegt 740g.
                      AF is traaaag.
                      Bokeh is mooi.
                      Heb nog niet uitgebreid kunnen testen.
                      samples
                      http://farm5.static.flickr.com/4109/...55ae24f5_o.jpg (f1.4 ISO200 1/100)
                      http://farm5.static.flickr.com/4144/...76582d80_o.jpg (f1.4 ISO800 1/160)
                      http://farm5.static.flickr.com/4106/...5b5248ed_o.jpg (f1.4 ISO200 1/80)
                      Last edited by Psychodweep; 4 oktober 2010, 22:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Misschien wat off-topic en heel subjectief, maar ik vind het design van die Sigma 85/1.4 foeilelijk.
                        ik vind dat geheel onbelangrijk.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo,
                          Dat traaaag heeft de canon 1.2 ook hoor en die is 2* duurder!!!!
                          MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                            Hallo,
                            Dat traaaag heeft de canon 1.2 ook hoor en die is 2* duurder!!!!

Maar de Nikkor variant niet, dus daar geen concurrentie van Sigma dan

Comment

Intussen zie ik in de geplaatste samples ook geen dingen die mijn ouderwetse Nikon 1.4 AFD niet zou kunnen (De nieuwe AFS versie is ook heel mooi maar zit in een andere prijsklasse).
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Voor Nikon is deze lens natuurlijk geen concurrentie. Maar bij Canon is er geen 85mm f1.4 variant. De 1.2 dan wel, maar die is 2 keer zo duur.

Comment

Working...
                                X