Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

    ik heb vooral bijgeleerd dat elke lens een soort "sweetspot"heeft
    mijn 70-200L is bijzonder goed op 70mm, erg goed tot 150 en daarna moet je echt beginnen te dichtknijpen voor knalscherpe beelden
    en stabilisatie is zwaar overrated..
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #32
      Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

      Nikon 80-400VR grootste baggerobjectief dat ik ooit in handen heb gehad, nieuw gekocht en na een half jaar voor 800 euro verkocht op Fleabay.

      Comment


      • #33
        Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

        Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
        De AF Nikkor 35-70mm f/3.3-4.5 kitlens op mijn oude F-501.
        Beste les voor mij om nooit meer een kitlens te kopen bij de aanschaf van een nieuwe camera.
        1 Dingetje is statistisch inderdaad heel interessant.

        Los daarvan betekent kitlens niet meer dan een lens die samen met een body (de "kit"dus) wordt geleverd.

        Comment


        • #34
          Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogerke Bekijk bericht
          Nikon 80-400VR grootste baggerobjectief dat ik ooit in handen heb gehad, nieuw gekocht en na een half jaar voor 800 euro verkocht op Fleabay.
          Fijn gevoel aan over gehouden?

          Comment


          • #35
            Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

            Ik hoor zo vaak het argument dat er voor het merk Canon en Nikon tweedehands veel meer lenzen beschikbaar zijn, dan is dit daarvoor toch geen beste reclame!

            Comment


            • #36
              Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Ik hoor zo vaak het argument dat er voor het merk Canon en Nikon tweedehands veel meer lenzen beschikbaar zijn, dan is dit daarvoor toch geen beste reclame!
              Hoe bedoel je? Elk merk heeft zijn goede en minder goede lenzen. Dat er hier meer slechte ervaringen met nikon en canon zijn is logisch, die worden ook het meeste verkocht.

              Comment


              • #37
                Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                Correct!

                Comment


                • #38
                  Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                  mijn grootste (of eigenlijk enige echte) miskoop... een Tamron 28-200 f4-5.6. Wat een draak van een objectief 't Was m'n eerste telelensje die ik kocht bij mijn Pentax *istDL, in 2006... ach, wist ik toen veel

                  Toch hoefde ik nog niet eens spijt te hebben van die aankoop. Ik had dit lensje tweedehands gekocht voor 75,-... en korte tijd daarna weer verkocht voor 85,-
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                    Geen twijfel mogelijk, de Sigma 150-500OS. Omwille van deze lens ben ik nagenoeg zeker dat Sigma nu ook een review heeft gedaan van de Bigma en deze met OS heeft uitgebracht waar ik dan wel weer tevreden over was (tot ze kapot was wegens onvoorzichtig gebruik ) maar is netjes vervangen door een Nikon 300mm f4 met TC 1.7

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                      Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 En ik vond het een erg slechte lens.

                      Volopen was er niks mee aan te vangen.
                      Op een gegeven moment is er binnenin iets afgebroken (je hoort het nog steeds vanbinnen rammelen) waardoor MF of AF niet meer lukt. Sindsdien geen SIgma en geen lenzen met variabele grootste diafragma.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                        Even een aantal berichten terugkeren...

                        In verband met het gebruik van een magenta-filter had ik dit ooit gelezen...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                          een Nikkor 12-24 DX en dan van een D300 overstappen naar een D700 => dom !!!
                          het objectiefje heeft niet veel kiekjes gemaakt, en is ondertussen verkocht en vervangen door de 14-24 =====> schoolgeld heet dat dan, zeggen ze
                          Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bert Blockx Bekijk bericht
                            Even een aantal berichten terugkeren...

                            In verband met het gebruik van een magenta-filter had ik dit ooit gelezen...
                            Bedankt voor je input Bert . Die uitleg komt inderdaad grosso modo uit met die van Julia Borg destijds : als het spectrale licht gesplitst wordt , gaan de verschillende kleuren zich verschillend gedragen , en met name door het magenta te beheersen , voorkom je al te vroege uitbranding>iets meer dynamisch bereik .
                            Het zal wel aan mij liggen , maar ik snap nog steeds niet hoe je nu van zo'n erg rozige foto een normale foto moet maken ? Door in RAW de witbalans proberen aan te passen ?

                            ( Nog steeds on topic hoor : een miskoop zou er eventueel toch geen zijn )



                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                              Fijn gevoel aan over gehouden?
                              Absoluut niet
                              Als je denkt dat je als je een Nikon objectief koopt iets goeds koopt wat dus niet waar blijkt te zijn dan voelt dat echt niet fijn. (en als je er dan zoveel geld op toelegt al helemaal niet)
                              Zoals gezegd een baggerobjectief en (was ik vergeten) wat ik ervan geleerd heb? die Nikonneuzelaars die alles wat Nikon heet onvoorwaardelijk aanbidden met een zak zout te nemen.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                                mijn grootste miskoop was de kitlenzen als een pakket bij mijn D70 te kopen , veel te veel betaald . Ik wilde bij een locale fotoboer kopen voor de service nadien en de goede uitleg....alles meegekregen in een doos en tot ik eens vroeg mijn sensor te reinigen....Die 70-300G trekt trouwens op niets ( dat weten ze toch ook als fotograaf ) , die 18-70 heb ik wel langer gebruikt ( en ligt nu ook al sedert mijn Tamron 17-50 in de kast ).
                                Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                                Comment

                                Working...
                                X