Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieven?

    Iedereen koopt wel eens de miskoop van zijn leven door gebrek aan kennis of ervaring.
    Wat was uw grootste miskoop ?
    Wat heeft u ondertussen bijgeleerd na het testen van diverse objectieven?

  • #2
    Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

    Publiceer je naderhand ook de ongetwijfeld interessante conclusies van het diepgaande onderzoek over aankoopgedrag en gebruik van fotomateriaal in de verschillende topics van vandaag ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

      k'had beter Sony uit het marktonderzoek gelaten

      Comment


      • #4
        Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

        K-2, ik dacht net hetzelfde, eerlijk gezegd . Om op 2010's vraag te antwoorden: een Cosina 100-400mm f/4.5-6.7. Minder dan een jaar na aankoop was de AF kaduuk en hij ligt hier nog steeds in z'n doos - sindsdien vervangen door de superbe 70-400G SSM .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

          Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR Di LD prachtige lens maar niet op een crop.
          Die 28 mm is echt niet breed genoeg als standaard lens. Dus heb deze senle weer verkocht, even in het archief gekeken is al geleden van 2006.

          Verder de sigma 150mm macro lens. Niet vanwege de lens maar omdat ik geen geduld heb om een of ander insect te fotograferen. Heb er geen geduld voor. Dus voor mij geen macro.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

            Nikkor 50/1.8.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

              De 18-55 kitlens
              http://www.mathijsdelva.be
              http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

              Comment


              • #8
                Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                Nikon 70-300G - de kwaliteit van de beelden was gewoon niet goed genoeg bij maximale diafragmaopening. Op f8 of f11 was die OK maar dan heb je erg veel licht nodig om een redelijke sluitertijd te halen.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                  18-55 en 55-200 van nikon.
                  zou ik nooit meer kopen
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                    k'had beter Sony uit het marktonderzoek gelaten
                    Mijn grootste miskoop was inderdaad een Sony R1.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                      Wat ik geleerd heb is een lens te testen op back en front focus. Had ik dit niet gedaan dan had ik al een paar keer een miskoop kunnen hebben vanwege een slecht gecentreerd objectief. Ik vind het heel erg dat je als consument zit opgescheept met een gebrekkige kwaliteitcontrole van de fabrikant en dan veelal bent aangewezen op de goodwill van de winkelier.
                      "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                        Sigma 17-35..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                          Nikon 55-200

                          Tamron 17-50
                          Tamron 28-75
                          Last edited by danielsl; 19 februari 2010, 09:46.
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                            Nikon D80. Ik ben er heel tevreden van, maar ik vind dat ik teveel geld heb uitgegeven terwijl een D40 ook had volstaan. Voor dat prijsverschil konden er al enkele leuke gadgets bijkomen, terwijl ik de twee wieltjes van de D80 en de scherpstelmotor nog nooit gebruikt heb. Het LCD scherm bovenaan en de extra focuspunten komen dan weer wel van pas.
                            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                            Flickr album Homepage

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                              Canon 75-300III (weliswaar in kit gekocht) Een nachtmerrie voor iemand die CA haat...

                              Comment

                              Working...
                              X